خبرگزاری کار ایران

احمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای شهر به لحاظ قانونی توان نظارت بر شهرداری را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۲۰

برای چنین نظارتی قوانین پشتیبان وجود ندارد و این خاص شهرداری تهران نیست؛ این جزو کارهایی است که باید در شورای عالی استان‌ها انجام شود.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر تهران معتقد است به لحاظ قانونی شورای شهر توان نظارت دقیق بر شهرداری را ندارد.

احمد مسجد جامعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به عملکرد اصلاح‌طلبان در شورای شهر عنوان کرد: مسائل شهری مسائلی کاملا کارشناسی است که اگرچه با حوزه سیاست هم نسبتی دارد، اما اساسا کارکرد شورای شهر در حوزه عمل اجتماعی است. البته در زمان انتخابات هیات رئیسه و شهردار، سیاست تاثیرگذار می‌شود.

وی افزود: ما به لحاظ توان و ظرفیت کارشناسی شورای شهر انصافا دارای افراد با تجربه‌ای هستیم که در بسیاری از مصوبات نیز تاثیرگذار هستند. از این جهت می‌توان گفت مجموعه فعالیت شورای شهر به مدد این توان کارشناسی، وضعیت بهتری دارد.

نایب رئیس شورای شهر تهران نظارت بر شهرداری را از مشکلات عمده شورای شهر برشمرد و گفت: برای چنین نظارتی قوانین پشتیبان وجود ندارد و این خاص شهرداری تهران نیست؛ این جزو کارهایی است که باید در شورای عالی استان‌ها انجام شود.

وی گفت: ما در دستگاه‌های اجرایی عامل ذی‌حساب داریم که در نحوه عملکرد دستگاه‌ها دقت دارد و اگر تخلفی را ببیند باید به رئیس آن دستگاه گزارش دهد. در مجلس هم دستگاه‌های نظارتی داریم که بر روند اجرای درست قوانین اشراف دارند، اما در شورای شهر چنین چیزی را نداریم. در این شورا تنها چیزی که قانون پیش‌بینی کرده تذکر است. بنابراین به لحاظ قانونی شورای شهر توان نظارت دقیق بر شهرداری را ندارد.

مسجدجامعی در پاسخ به این سوال که چرا در سال‌های اخیر شورای شهر به جای چهره های سیاسی و متخصص در این حوزه به چهره‌های ورزشی خلاصه شده است، گفت: رای مردم ملاک اصلی است. درمجلس هم اگر بررسی کنیم، قطعا افرادی بهتر از نمایندگان فعلی وجود دارند، اما با این حال باز هم ملاک اصلی رای مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز