خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور دولت اصلاحات در گفت و گو با ایلنا؛

نمایندگان خود را در مسیر گروهی تندرو قرار ندهند / رئیس جمهور ارتباط با نخبگان مجلس را افزایش دهد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۰۷

در بحثتعامل دولت و مجلس اگر طوری باشد که نمایندگان از قبل تصمیمی گرفته باشند و بخواهند دولت را در فضایی نامناسب قرار دهند، ضرر اصلی را خود مجلس و نمایندگان مجلس خواهند دید چون مردم تلقی شان این خواهد بود که مجلس در تعامل با دولت نیست و این مسئله خوبی برای مجلسن نخواهد بود.

عضو شواری مرکزی حزب کار گزاران گفت: در بحثتعامل دولت و مجلس اگر طوری باشد که نمایندگان از قبل تصمیمی گرفته باشند و بخواهند دولت را در فضایی نامناسب قرار دهند، ضرر اصلی را خود مجلس و نمایندگان مجلس خواهند دید چون مردم تلقی شان این خواهد بود که مجلس در تعامل با دولت نیست و این مسئله خوبی برای مجلسن نخواهد بود.

جهانبخش خانجانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره رابطه تعامل دولت و مجلس در بحثوزارت علوم گفت: مجلس فقط تشکیل شده از عناصر رادیکال یا اعضای جبهه پایداری نیست. عناصر معقول، مستقل و شریفی در این مجلس به عنوان نماینده هستند که برای نظام و مردم دل می سوزاند.

وی ادامه داد: دراین مسیر دولت باید در تبیین و واضح سازی مواضع سیاسی خودش بیشتر تلاش کند و نمایندگان مجلس باید خودشان را از این اتهام که زیر چنبره سیاسی و امنیتی یک جریان خاص هستند نجات دهد. این برای مجلس درست نیست که مردم احساس کنند تعدادی کمتر از ۲۰ نفر از نمایندگان، با فشارهای سیاسی، سایر نمایندگان را در یک مسیر خاص هدایت می کنند.

سخنگوی وزارت کشور دولت اصلاحات گفت: دولت باید تلاش کند و اطلاعات مناسبی در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد و ارتباط روزانه و روز افزونی بین وزرا و مجلس وجود داشته باشد در این حالت است که مجلس تصمیم درستی خواهد گرفت.

خانجانی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از تعامل دولت و مجلس در بحثوزارت علوم چیست، اظهار کرد: دولت افراد بسیاری خوبی تا به امروز به مجلس معرفی کرده است اما در تبیین مواضع خود با مجلس، فعالیت لازم را بروز نداده است و برداشت من این است که بیشتر از این باید در این راستا تلاش کند و اگر نتواند این اقناع سازی را برای نمایندگان مجلس ایجاد کند، طبیعی است در رسیدن به اهداف خودش دچار مشکل است.

وی افزود: نمایندگان مجلس برخاسته از آرای مردم هستند و پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت محسوب می شوند. هرچقدر دولت در توجیه، اقناع و آگاهی بخشی نمایندگان تلاش کند، برد آن بیشتر خواهد بود.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزران درباره فرد معرفی شده برای تصدی وزارت علوم و احتمال رای اعتماد آن گفت: من نمی توانم ارزیابی داشته باشم اما اگر فضای مجلس معقول و منطقی باشد آقای آشتیانی یک فرد مذهبی، اصلاح طلب و پایبند به اصول است که می تواند گزینه مناسبی برای این وزراتخانه باشد.

وی درباره واکنش برخی از نمایندگان نسبت به معرفی گزینه پیشنهادی دولت یادآور شد: گفت این نوع صحبت و عمل توهین به مجلس و دولت است. به نظر من در فرصتی که مهیا است، دولت باید با تمام قدرت با نمایندگان ارتباط برقرار کند و اهداف اصلی را برای نمایندگان توضیح دهد. دراین حالت نمایندگان تصمیم درستی خواهند گرفت.

خانجانی خاطرنشان کرد: اما طوری اگر طوری باشد که نمایندگان از قبل تصمیمی گرفته باشند و بخواهند دولت را در یک فضای نامناسب قرار دهند، ضرر اصلی را خود مجلس ونمایندگان مجلس خواهند دید چون مردم تلقی شان این خواهد بود که مجلس در تعامل با دولت نیست و این اتفاق خوبی برای مجلس نخواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: اگر رییس جمهور در فرصت باقی مانده ارتباط خود را با نخبگان مجلس افزایش دهد به نظر من موفق خواهد بود ولی اگر این موضوع نتیجه ای بد بدهد و نمایندگان آقای آشتیانی را نپذیرند واعتماد نکنند، آینده خوبی در تعامل آن دو نمی بیینم و این یک اتفاق نامناسب است.

وی درباره این موضوع که در این فضا همچان بعضی از نمایندگان مجلس تاکید دارد که رابطه مجلس و دولت خوب و معقول است، گفت: مردم حقایق و مباحثرا می بیند و به این راحتی با واژگان فریب نمی خورند، مجلس باید بتواند رابطه خودش را با دولت گسترش دهد و نمایندگان نبایستی خود را در مسیر یک گروه تندرو و رادیکال قرار دهند.

خانجانی در پایان گفت: جامعه سیاسی ما امروز نیازمند آرامش و همدلی است و بالاخره همه باید زیر چتر و دیدگاه های مقام معظم رهبری باشند و شایسته مجلس نیست که در سطح نازل با دولت رفتار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز