خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری در جلسه هیات عمومی دیوان؛

بازرسان حقوق بشر، به دنبال تضعیف نظام هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۹۹

افتخار ما این است که در دنیای کنونی بتوانیم عامل به احکام الهی باشیم و قوانینی که خداوند متعال به عنوان آفریننده جهان هستی برای سعادت بشر وضع کرده ملاک عمل باشد و رهنمودهای پیشوایان آسمانی ما که از هزار و چهارصد سال قبل آن را برای ما به یادگار گذاشتند، ملاک عمل ما در قوانین و مقرارت در جامعه اسلامی باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری در جلسه ۲۶ آبان ماه هیات عمومی دیوان ضمن اشاره به ایام رحلت چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام زین‌العابدین(ع) و تسلیت آن اظهار داشت: امام سجاد(ع) به رغم محدودیت‌هایی که در زمان بی‌امیه دچارش بودند، علاوه بر صحیفه کامله سجادیه که مشتمل بر مجموعه ادعیه آن امام است، یادگار ارزشمند دیگری که از افتخارات شیعه است با عنوان «رساله حقوق» برای جامعه و امت اسلامی به ارمغان گذاشته است.

به گزارش ایلنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در این جلسه افزود: رساله حقوق امام سجاد(ع)، مجموعه و منشوری حقوقی است که در آن کلیه حقوق مترتب بر انسان یکجا جمع شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه باید به داشتن چنین نعمت بزرگ و یادگار ارزشمندی از پیشوایان دینی خود، افتخار کنیم، اظهار داشت: امت اسلامی به ویژه پیروان خاندان عصمت و طهارت(ع) باید با افتخار و سربلندی این رساله‌ها و آثار ارزشمند را به دنیا ارایه دهند و آن را معرفی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: پیش از اینکه جامعه بین‌الملل بخواهد در جایی تجمع کند و منشور سازمان ملل را بنویسد یا اموری را تحت عنوان حقوق بشر مطرح نماید، دنیای اسلام، جامعه شیعه و مکتب ولایت این منشور‌ها را به نحوی جامع‌تر و کامل‌تر در اختیار داشته است.

وی افزود: این از افتخارات شیعه و مسلمانان است که در هزار و چهارصد سال پیش و قبل از اینکه نامی از دنیای غرب و دستاوردهای آن باشد، چنین اسناد افتخارآمیزی را از ائمه خود دریافت کرده است.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: رساله حقوقی امام سجاد(ع) حقیقتا منشور بسیار جامع و کاملی است و به ویژه کسانی که آشنایی با امور حقوقی دارند، می‌توانند آن را با ادعاهای سایرین که مدعی تدوین منشور حقوقی نظام بین‌الملل هستند، مقایسه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: حالا ملاحظه می‌شود که این دنیای متوحش غرب که دستش آلوده به خون مظلومان عالم است، مدام کشور، نظام و ملت سرفراز ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند و همه ساله با هزینه‌های فراوان توسط کمیته حقوق بشر آدم سازمان ملل، ناجوانمردانه ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.

وی افزود: آنان با تعیین عاملی با عنوان بازرس ویژه حقوق بشر در ایران و در ارتباط با دشمنان و عوامل ضد انقلاب و فراریان زخم خورده از انقلاب اسلامی نسبت‌های ناروا و دروغ به جمهوری اسلامی می‌دهند و یا برخی از احکام نورانی اسلام را به عنوان قوانین ضد حقوق بشری مطرح می‌سازند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه قطعا پشت پرده این جریان و گزارش‌های معنادار آنان، دست دشمنان و استکباری که به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، نهفته است، ادامه داد: افتخار ما این است که در دنیای کنونی بتوانیم عامل به احکام الهی باشیم و قوانینی که خداوند متعال به عنوان آفریننده جهان هستی برای سعادت بشر وضع کرده ملاک عمل باشد و رهنمودهای پیشوایان آسمانی ما که از هزار و چهارصد سال قبل آن را برای ما به یادگار گذاشتند، ملاک عمل ما در قوانین و مقرارت در جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: رساله حقوق امام سجاد(ع) مملو است از آنچه که انسان و یک جامعه برای طی کردن راه کمال و سعادت به آن نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه در این رساله از حقوق فردی گرفته تا حقوق اجتماع و حقوق خالق و حقوقی که افراد جامعه به عنوان یک ملت بر هم پیدا کرده‌اند، آمده است، ادامه داد: آن حضرت در این رساله به صورت جامع ۵۰ حق را می‌شمارند و خطاب به مسلمان می‌فرمایند، «این پنجاه حقی است که تو را احاطه کرده و بر تو واجب شده است و در هیچ حالی از آن حقوق خارج نشوید جز آنکه مشمول رعایت و ادای یکی از آن‌ها خواهید شد. بر این مهم تنها یاری و مدد از خدای تبارک و تعالی باید جست».

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان اظهار امیدواری کرد بتوانیم که از این آموزه‌های ارزشمند ائمه اطهار(ع) در زندگی اجتماعی و فردی خود بهره‌مند شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز