خبرگزاری کار ایران

هشدار سی سال پیش آیت الله هاشمی در دیدار مسئولان صداوسیما؛

نباید به فریب مردم دل خوش کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۹۶

اگرخدای ناکرده در صداوسیما به روزی برسیم که فکر کنیم باید با مردم خود شانتاژ خبری کنیم این همان روزی خواهد بود که دشمن به جنگ تبلیغاتی خود بسیار امیدوار خواهد شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی سی سال قبل در دیدار رئیس و مسئولان صداوسیما، هشدارداد: هرگز نباید به نتایج زودگذر فریب مردم، دل خوش کرد و به آن بالید چرا که تفکر امام بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح و مبتنی بر واقعیات است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در گزیده سخنان ایشان در سال ۱۳۶۳ آمده است:

از ابتدای انقلاب تاکنون هر سال یک جنگ تبلیغاتی را از سوی دشمن از سر گذرانده ایم فقط به خاطر آنکه مردم بر صدا و سیمای خود معتمدند و می دانند که قصد فریب آنها را ندارد، اگر خدای ناکرده در صداوسیما به روزی برسیم که فکر کنیم باید با مردم خود شانتاژ خبری کنیم این همان روزی خواهد بود که دشمن به جنگ تبلیغاتی خود بسیار امیدوار خواهد شد.

اساس انقلاب اسلامی و تفکر امام بر پایه اطلاع رسانی صحیح و مبتنی بر واقعیات به مردم بود چرا که اگر اینگونه نبود و ما قرار بود با شانتاژ خبری مردم را با خود همراه کنیم قطعا چنین اتفاقی میسر نبود پس انقلابی که پایه‌اش بر همراهی آگاهانه مردم بود باید این مسیر را در اطلاع‌رسانی نظام اسلامی هم ادامه دهد.

متاسفانه خیلی از تبلیغات در زمان ما این است که گمراهی در آن فراوان است نمونه آن روش بعثی‌ها امروز در عراق است یعنی با مردم خودشان خدعه و فریب و حیله می کنند و به جای روشن کردن ذهن مردم تمام توان خود را به کار می گیرند تا ذهن مردم به غیر واقعیت‌ها خو بدهند و به نتایج زود گذر آن هم دل‌خوش می کنند و بر خود می‌بالند ولی واضح است در اولین مواجه مردم آنها با حقایق همچون پرکاهی تمام رشته‌های بافته شده سال‌های متمادی را در طی کوتاه‌ترین مدت پنبه شده خواهند دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز