خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری در نشست در جمع خبرنگاران:

رزمایش بزرگ دریایی ۹۳ برگزار می‌شود / حضور در دریاها برای اقتدار نظام اهمیت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۰۹۱

نیروی دریایی ارتش به اژدر پیشرفته ای مجهز شده است که مراحل آزمایشهای آن نیز درچند روز گذشته در منطقه ولایت جاسک به خوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبری که امروز در ستاد فرماندهی نیروی دریایی برگزار شد گفت: رزمایش بزرگ دریایی ۹۳ تا پایان این ماه از سواحل مکران تا مدار ۱۰ درجه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این رزمایش یگان‌های سطحی، زیرسطحی، غواص و… با کمک نیروی هوایی ارتش و پدافند به اجرای این رزمایش می پردازند.

فرمانده نیروی دریایی از رونمایی زیر دریایی فاتح و ناوشکن دماوند خبر داد و گفت: هر دو آماده رونمایی هستند و حتی ناوشکن دماوند آمادگی الحاق نیز دارد و ما منتظر دستور سلسله مراتب هستیم.

حبیب‌الله سیاری همچنین در این نشست خبری اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش به اژدر پیشرفته ای مجهز شده است که مراحل آزمایش‌های آن نیز در چند روز گذشته در منطقه ولایت جاسک به خوبی صورت گرفته است.

وی گفت: این اژدر پیشرفته می تواند در ارتقای توانمندی نیروی دریایی بسیار موثر باشد زیرا آن توسط ناوشکن، زیر دریایی و وسیله هوایی قابلیت حمل دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که امروز صبح برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برنامه نیروی دریایی ارتش برای دریای شمالی کشور که دریای صلح و دوستی نام گرفته است چیست گفت: همانطور که مسئولان به این موضوع به خوبی اشاره کردند دریای خزر دریای صلح و دوستی است و ارتباط خوبی بین دو نیروی دریایی ایران و روسیه برقرار است.

وی ادامه داد: از آنجایی که این دریا دریای صلح و دوستی است به جهت نظامی زیاد به آن توجه نمیشود ولی جمهوری اسلامی ایران توانمندی آن را دارد که بتواند از منافع ملی در این دریا دفاع کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: همه کشورهای این منطقه باید دست به دست هم بدهند تا این دریا واقعا دریای صلح و دوستی شود.

سیاری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا نیروی دریایی ارتش قرار است با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس٬ نیروی دریایی مشترکی شکل دهد گفت: هر کشوری باید متناسب با شرایط خودش به تشکیل نیروی دریایی اقدام کند و جمهوری اسلامی نیز در این مسیر گام‌های خوبی برداشته است.

وی گفت: بارها اعلام کرده‌ایم آماده هستیم در جهت امنیت دریاها با کشورهای خلیج فارس همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

امیر دریادار سیاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور نیروی دریایی در سواحل جنوب شرقی تنها برای مبارزه با نیروهای دریایی تصریح کرد: دزدان دریایی در همه مناطق حضور دارند ولی در این منطقه بسیار کمند و کشورهای همسایه راه‌های آبی باید مواظب باشند اتفاقی نیفتد.

وی گفت: بنابراین حضور ما در جنوب شرق و غرب برای مبارزه با دزدان دریای نیست زیرا خود حضور در دریاها برای اقتدار نظام دارای اهمیت بسیار زیادی است.

سیاری گفت: مهمترین سلاح دریایی که زیر دریایی است و تهدیدی برای هر دشمن محسوب می‌شود. ایران دارای زیر دریایی‌هایی مختلفی است که این نشان دهنده اقتدار و توانایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد و علاوه بر آن٬ نیروی دریایی مثل وزارت امور خارجه تاثیر زیادی در دیپلماسی خارجی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال که نیروی دریایی ارتش در جهت استفاده از تجهیزات این نیرو در جنگ غیرهم‌طراز چه برنامه ای دارد گفت: ما دشمن را هم‌تراز خودمان می دانیم و این موضوع به خوبی نیز امروز ثابت شده است زیرا در حال حاضر ۵ کشور بزرگ جهان در حال مذاکره با ما هستند و علاوه بر آن استفاده از تجهیزات به هنر فرماندهی برمی‌گردد که با توجه به شرایط منطقه٬ تدبیر بداند از چه سلاحی استفاده کند.

سیاری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نیروی دریای ارتش جمهورنی اسلامی ایران با استقرار در سواحل مدیترانه چه برنامه‌ای برای مبارزه با تروریسم در آن منطقه دارد تصریح کرد: ما همیشه گفته‌ایم که منظور از تروریسم دریایی و نیروی دریایی ارتش با این نوع تروریسم در راستای تدابیر جمهوری اسلامی ایران همیشه مقابله کرده است.

سیاری درباره حضور سی و دومین ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل جیوتی گفت: این مناطق از مناطق بسیار مهم دریایی است که اکثر کشورهای جهان در آنجا حضور دارند زیرا تجارت کالا از شرق به غرب از این منطقه صورت می گیرد.
وی درباره حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در کشور جیوتی با حضور همزمان ناوگروه ارتش در این کشور خاطرنشان کرد: برنامه مشترکی در کار نبوده است. ریاست مجلس شورای اسلامی برای افتتاح ساختمان مجلس این کشور حضور یافته بودند که در کنار آن از سی و دومین ناوگروه ارتش بازدید کردند.

فرمانده نیروی دریای ارتش درباره همکاری دریایی با نیروی دریایی چین گفت: ما در حال گسترش مناسبات اقتصادی با کشور چین هستیم که در چارچوب این موضوع ما با نیروی دریایی این کشور در جهت امنیت دریایی همکاری‌هایی داشته‌ایم و داریم که در این ارتباط یک ناوگروه از ارتش به چین سفر کرد و یک ناو چینی نیز به ایران دعوت شد.

وی افزود: مناطق جنوب شرقی از مناطق بسیار مهم جهان هستند که محل مهم مبادلات اقتصادی می باشند که سه کشور چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران که به صورت مستقل عمل می کنند در ارتباط با امنیت دریایی همکاری‌هایی خوبی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز