خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضائیه در همایش حفاظت منابع طبیعی؛

زمین‌خواری در قانون تعریف نشده است / اگر صدور پروانه‌ها متولی داشته‌باشد٬ زمین‌خواری اتفاق نمی‌افتد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۶۷

اگر طرح‌های جامع شهری و روستایی مشخص شود و صدور پروانه‌ها دارای متولی باشد زمین‌خواری اتفاق نمی‌افتد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: تمام قابلیت‌ها در گیلان وجود دارد و شایسته نیست دیگران برای این استان رفع مشکل کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای پیش از ظهر امروز در همایش حفاظت منابع طبیعی، حفظ محیط زیست و اراضی کشاورزی با محوریت سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار گیلان، اظهار کرد: گیلان از مواهب خدادادی بسیار و انسان‌های فرهیخته و توانمند برخوردار است.

محسنی‌ اژه‌ای گیلان را دارای عقبه جهادی و فرهنگ غنی خواند و بیان کرد: مرحوم آیت‌الله محمدی گیلانی سهم به‌سزایی در ایجاد امنیت در دهه نخست انقلاب اسلامی داشت.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه سزاوار نیست کنار همدیگر بنشینیم و از کمبود‌ها گله کنیم، تصریح کرد: گیلان از قابلیت‌های بسیاری برخوردار بوده و دارای افراد متفکر است.

وی ادامه داد: تمام قابلیت‌ها در گیلان وجود دارد و شایسته نیست دیگران برای این استان رفع مشکل کنند. ضمن اینکه دولت، مجلس و قوه قضائیه وظیفه دارند در توسعه همه‌جانبه استان تلاش کنند.

معاون اول قوه قضائیه به موضوع زمین‌خواری در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: واژه مذکور در قانون تعریف نشده، اما منظور از زمین‌خواری این است که زمینی را تصرف کنند و پس از تغییر کاربری آن را به فروش رسانده و در فرآیندی غیر قانونی مبلغ بسیاری کسب شود.

وی زمین‌خواری را به روش‌های مختلف دارای مجوز و بدون مجوز دانست و خاطرنشان کرد: اگر طرح‌های جامع شهری و روستایی مشخص شود و صدور پروانه‌ها دارای متولی باشد زمین‌خواری اتفاق نمی‌افتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز