خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی در جمع بسیجیان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

حضور مردم در اقتصاد٬ باعثشکوفایی و تحول خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۶۵۵

بسیج فرمول مردمی کردن امور است که اهمیت خود را در دفاع مقدس نشان داد و این فرمول در اقتصاد و صنعت و کشاورزی هم به کار می­‌آید و می­‌تواند امور را متحول کند اما تاکنون از آن استفاده شایانی نکرده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در جمع بسیجیان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه بسیج یادگار الهی و میراثماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: شجره طیبه بسیج به لطف خدا در طی این سال‌ها و با ایثار مردم ایران به درختی تناور تبدیل شده که تاریخ ملت‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. بسیج یک مکتب اداره امور زندگی است که توانست هم در ایران و هم در کشورهای منطقه گسترش پیدا کند و پیروان این مکتب توانستند تاریخ ملت‌های خودشان را تحت‌تاثیر قرار دهند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی افزود: در آذرماه سال ۵۸ امام‌خمینی(ره) فرمودند که کشور ما نیاز به ارتشی ۲۰ میلیونی دارد و اگر این ابتکار حضرت امام نبود ما نمی‌توانستیم در سال‌های جنگ، حتی یک تپه را آزاد کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حقیقت این است که نیروهای مسلح و دولت بدون مردم نمی‌توانستند کاری از پیش ببرند، در سال ابتدایی جنگ تلاش‌هایی صورت می‌گرفت، اما موفق نمی‌شدند سرزمین و شهری را آزاد کنند، این روند ادامه داشت تا زمانی که فرمول به کارگیری مردم در جنگ به کمک فرماندهان کشف و به کار گرفته شد.

رضایی با تاکید بر اینکه تجربه جنگ تحمیلی نشان داد که مردم می‌توانند در دفاع و امنیت کشور، نقش چشمگیر خود را نشان دهند، خاطرنشان کرد: در واقع بسیج فرمول مردمی کردن امور است که اهمیت خود را در دفاع مقدس نشان داد و این فرمول در اقتصاد و صنعت و کشاورزی هم به کار می­‌آید و می­‌تواند امور را متحول کند اما تاکنون از آن استفاده شایانی نکرده‌ایم. اگر بتوانیم مردم را در اقتصاد دخالت بدهیم، همانند کاری که برخی کشورهای دیگر کرده‌اند، می‌توانیم اقتصاد کشور و منطقه را متحول و شکوفا کنیم.

وی با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد یکی از نکات برجسته اقتصاد مقاومتی است، گفت: بسیج یک نهاد مردمی است و متعلق به همه آحاد ملت است، کانالیزه کردن، محدود کردن، جناحی و باندی شدن، به بسیج آسیب می‌زند و باید فراگیر بودن این ابداع حضرت امام(ره) را حفظ کنیم و در عین حال متوجه باشیم که اگر همه بیایند و هر یک بخواهند به راهی بروند، آسیب دیگری به بسیج وارد می­‌آید. باید این‌گونه گفت که بسیج از اجتماع مردم در یک راه واحد پدید می‌آید. بسیج در بستر ولایت زنده می‌ماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم حرکت بسیجیان در مسیر ولایت، گفت: پیروی از ولایت، احترام به ارزش‌هایی چون اخلاق، ادب و برادری و رعایت قانون، ضامن معجزه بسیج برای پیشرفت کشور است. ما باید پاسدار فرمول امام راحل برای حل مشکلات کشور باشیم. ​​

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز