خبرگزاری کار ایران

عارف در ارومیه: / تکرار /

فضای مجلس باید تغییر کند / ان‌شاالله مساله حصر در راستای امنیت ملی حل شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۵۳

مدیریت جدید صدا و سیما پیام انتخابات ۹۲ را دریافت کند / در دولت اصلاحات فناوری هسته‌ای پیشرفت خوبی کرد / در دوران اصلاحات پرونده ایران به شورای امنیت نرفت / ذات اصلاح طلبی با تندروی و نگاه کوتاه مدت در جبهه داخلی سازگاری ندارد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضایی که در مجلس وجود دارد باید تغییر کند درباره مدیریت جدید صدا و سیما گفت: امیدواریم مدیریت جدید صدا و سیما پیام انتخابات خرداد ۹۲ را دریافت کرده باشد و با اتخاذ تدابیر صحیح، دیگر اتفاقات نامناسب گذشته که در رسانه شاهد بودیم تکرار نشود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در آیین افتتاح انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه ارومیه در پاسخ به سوالی درخصوص پرونده موسوم به کرسنت با انتقاد از رسانه ای شدن اینگونه موضوعات گفت: در صورت بروز تخلفی در این پرونده در چارچوب قانون می بایست به این موضوع رسیدگی شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره توافقنامه سعدآباد در پرونده هسته ای در دولت اصلاحات گفت: در دولت اصلاحات فناوری هسته‌ای پیشرفت خوبی کرد و در آن زمان تعامل خوبی با کشورهای طرف مقابل داشتیم و مطالبات ما در آن مقطع سقف درخواست دولت بعدی بود. و همگان دیدند که در دوران اصلاحات پرونده ایران به شورای امنیت نرفت. البته در تمامی دولت ها پیگیری پرونده هسته ای در چارچوب سیاستهای نظام بود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در ادامه خاطرنشان کرد: سیاستهای مربوط به پرونده هسته‌ای در همه مقاطع در شورای عالی امنیت ملی و تحت نظارت رهبر معظم انقبلاب پیگیری می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص مساله حصر آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد نیز گفت: من در هر محفل دانشجویی که می روم این مساله جزء مطالبات دانشجویان است. امیدوار بودیم با روی کار آمدن دولت آقای روحانی این معضل حل شود چرا که جزء وعده های انتخاباتی ایشان بود. البته مطمئنا این مضوع جزء دغدغه‌های رئیس جمهور است و ان‌شالله این مشکل درراستای امنیت ملی حل شود.

دانشجویی ازعارف پرسید آیا انصراف شما در انتخابات ریاست جمهوری بخاطر حضور در انتخابات مجلس آینده بود که رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ گفت: در زمانی که از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کناره گیری کردم به تنها چیزی که فکر نمی کردم انتخابات مجلس بود. در آن مقطع به این فکر می کردم که تصمیمی بگیرم که به نفع مردم و نظام باشد. می‌خواستیم مسیر دولت اصلاح شود که این امر محقق شد و برای همین از تصمیم پشیمان نیستم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتخابات مجلس آینده با بیان اینکه فضایی که در مجلس قرار دارد باید تغییر کند، خاطرنشان کرد: باید افراد متخصص و با تجربه و با نگاه ملی در مجلس آینده حضور داشته باشند، اصلاح طلبان می توانند اکثریت مجلس آینده را بدست بیاورند و در راستا تلاش خواهیم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسشی درباره تغییر مدیریت صدا و سیما و اینکه با تغییر مدیریت آیا رویه گذشته تغییر خواهد کرد؟ گفت: امیدواریم مدیریت جدید صدا و سیما پیام انتخابات خرداد ۹۲ را دریافت کرده باشد و با اتخاذ رویه صحیح اتفاقات نامناسب گذشته تکرار نشود.

وی در واکنش به سوال دانشجویی که مدعی دریافت پول از سوی سید محمد خاتمی از جورج سورس شده بود گفت: طرح اینگونه اتهامات آن هم برای فردی که هشت سال رئیس جمهور بود درست نیست. شنیدم از طریق برخی بزرگان به انتشار دهندگان این اتهام تذکر داده شد و چند وقتی است اینگونه اتهامات تکرار نمی شود.

عارف همچنین درباره نحوه تعامل اصلاح طلبان با دولت گفت: معتقدم هر فرد و گروهی با دولت مخالفت کند بی انصافی کرده استو اصلاح طلبان تاکنون نهایت همکاری با دولت انجام داده اند.

همچنین محمدرضا عارف که در اجلاس تشکل ها و انجمن های اسلامی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و در جمع فعالین دانشجویی برگزار شده بود ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام باقر و گرامیداشت هفته بسیج، این ایام را به همه بسیجیان تبریک گفت.

عارف همچنین ضمن تشکر و قدردانی از مجلس شورای اسلامی برای خاتمه دادن به پرونده وزارت علوم و تعیین وزیر برای این نهاد اجرایی مهم کشور در ماهی که مرتبط با دانشگاه و دانشجو است، گفت: به آقای دکتر فرهادی نیز تبریک میگویم و امیدوارم که بتواند مسئولیت خطیری که بر دوش دارند در مقطع زمانی که خطیر است به خوبی به انجام برسانند.

وی در خصوص فلسفه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به نظر من تاسیس این دانشگاه براساس نیاز جامعه و پاسخ به تقاضای اجتماعی بوده است.

عارف افزود: دانشگاه های دولتی نمی توانستند به تنهایی پاسخگوی نیازهای جامعه در حوزه علمی باشند و به همین منظور رشد کمی برای ایجاد شعب علمی _ دانشگاهی در دهه اول انقلاب اسلامی در دستور کار مسئولین کشور قرار گرفت.

عارف با بیان اینکه هدف گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در دهه دوم و سوم بر توسعه کمی و در عمدتا در مقطع کارشناسی بوده است افزود: خوشبختانه روند توسعه دانشگاه آزاداسلامی در دهه چهارم به ویژه با برنامه های دکتر میرزاده توسعه خواهد داشت.

رییس بنیاد امید با بیان اینکه نگاه میرزاده به آموزش عالی کشور نگاهی صرفا علمی است گفت: در دورانی که ایشان استاندار کرمان بودند در سفری ۳روزه که به این شهر داشتم دیدگاههای ایشان را به مساله علم و فناوری شناختم. میرزاده در هر سمت و جایگاهی که قرار داشت، نگاهی علمی را در برنامه ریزی هایش در دستور کار داشته است.

وی با بیان اینکه حضور حمید میرزاده در جایگاه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی برای رشد علمی دانشگاه محسوب می‌شود گفت: کنترل رشد کمی و بالا بردن کیفیت در تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دستگاه های اجرایی کشور و نیز رشد پژوهش محور فضای دانشگاه ها حاصل خواهد شد و اهتمام ریاست جدید بر این موضوع نشان از رشد فزاینده فعالیت های علمی و فرهنگی در دانشگاه آزاد است.

عارف با ابراز خوشحالی از وجود ۳۰تشکل دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این حرکت ارزشمندی است که امیدوارم قدم های مثبت و ماندگاری از تشکیل این اتحادیه در فضای دانشگاه آزاد و فضای علمی کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این گونه اقدامات بیانگر ذات اصلاح طلبی است گفت: ذات اصلاح طلبی با تندروی و نگاه کوتاه مدت در جبهه داخلی سازگاری ندارد.

رییس بنیاد امید ایرانیان همچنین در ادامه با اشاره به نقش کلیدی دانشجویان در همه بخش های توسعه و پیشرفت کشور افزود: دانشجویان در دوران بعد و قبل از انقلاب نقش بی بدیلی را در عرصه توسعه کشور ایفا کرده و لازم است دانشجویان در تعامل یکدیگر از تجارب تشکل های دیگر استفاده کنند.

وی افزود: به هر حال امروز آموزش عالی کشور ما برای تحقق آرمان ها و برنامه های کلان خود احتیاج به پویایی دانشگاه ها دارد و تاکنون به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم در آن مسیر حرکت کنیم.

عارف با اشاره به ظرفیت بالای اسلام برای پاسخگویی به مسائل گفت مختلف در جامعه گفت: آگاهی و آزادی مبتنی بر اسلام است. اسلام ظرفیت پاسخگویی مسائل گونا‌گون را دارد و ظرفیت اسلام فراتر از این‌ها است.

رییس بنیاد امید ایانیان در ادامه یادآور شد: مهمترین مسئله که در انتخابات گذشته شاهد بودیم، تاکید بر اخلاقیت و عقلانیت است. حتما باید در همه کارها اخلاق و عقلانیت را ملاک قرار بدهیم. در یک نگاه سیاسی صرف، اخلاق جایگاهی ندارد. باید این دو محور اصلی را فراموش نکنیم. در هر جایی که کم کار هستیم ناشی از کم رنگ شدن این دو است. بهترین گروه برای توسعه این دو ویژگی ارزشمند شما دانشجویان عزیز هستید.

وی در این باره افزود: نکته مهم دیگر ضرورت تداوم حرکت جمعی است. شرط تاثیر گذاری شما، ماندگاری شماست. حرکات تند در هیچ شرایطی پاسخ نداده است. خطوط قرمز شما باید ارزش‌ها باشد. نگاه باید درازمدت باشد. حتی اگر در کوتاه مدت زیر سوال هستیم و برچسب‌های مختلف به ما زده می‌شود. الان فضا طوری است که جوان احساسی، یک موضع می گیرد در فضای سیاسی و دو دقیقه دیگر پشیمان می شود. در حالی که کار از کار گذشته است.

رییس بنیاد امید اایرانیان همچنین تأکید کرد: برای اینکه در دراز مدت تاثیرگذار باشیم، باید تداوم داشته باشیم و در چارچوب قوانین عمل کنیم و صبر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشجو باید سیاسی باشد اما نباید تریبون های سیاسی خارج از دانشگاه باشد، تاکید کرد: ویژگی دانشجویی گذرا بودن افراد است. دانشجو رفتنی است دانشگاه سکوی ارتقا برای شماست دقت کنید استقلال خود را حفظ کنید؛ چراکه هر گروه سیاسی که چند نفر هستند می خواهند منویات خود را در دانشگاه پیاده کنند.

عارف در ادامه به دانشجویان توصیه کرد: ظرفیت نقد شوندگی را در خود بالا ببرید. نقد دیگران را تحمل کنید. نقد مشوقانه کنید. نقد شوندگی و نقد شدن را در خود تقویت کنید. با مردم تعامل داشته باشید و نمایندۀ خواسته‌های مشروعشان باشید. باید حرف مردم را گوش کنید و مطالبات مردم را پیگیری کنید. باید مسئله دریاچه ارومیه را که به عنوان یک بحران فرامنطقه ای است پیگیری کنید. اگرچه که دانشجویان نقش زیادی در حساس کردن مسئولین در این مورد داشته و دستاوردهایی نیز برای احیای دوباره این سرمایه ملی داشتند.

وی در ادامه خواستار همزبانی دانشجویان با آحاد مردم شد و گفت: تحمل خود را بالا ببرید و تعامل و همدلی داشته باشید. نباید اختلافات جزئی باعثشکاف شود. آستانه تحمل خود را با دوستان خود بالا ببریم. می توان با تعامل سازنده به همکاری با هم در محورهای مشترک برسیم. توصیۀ مواکد من این است که امیدوارم در آینده تشکل‌های دانشجویی به ۳۰۰ تشکل برسد. بگویید ما چی داریم نگویید دیگران چه دارند. اخلاق مدیریتی ما که از قضا خوب هم نیست این شده که هی بگوییم گذشتگان چکار کرده‌اند. اثر مثبت روی دیگران بگذارید. همه می دانند وظیفه اصلی شما درس خواندن و در کنار آن فعالیت در تشکل های فرهنگی و سیاسی است. البته باید در چارچوب ظوابط و مقررات حرکت کنید.

رییس بنیاد امید ایرانیان در ادامه دانشجویان را به استفاده از تجربیات پیشکسوتان فراخواند و افزود: شما برای اینکه خوب عمل کنید، هیچ راهی جز استفاده از تجربه گذشته ندارید.

وی در خاتمه ابراز کرد: خیلی خوشحالم که این افتخار نصیبم شد که در این دانشگاه حضور داشته باشم و این فرصت به من داده شد. البته امیدوارم مجوزهای لازم به شما داده شود تا بتوانید یک تشکل دانشجویی خوب داشته باشید. در حال حاضر بیش از دو میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل‌اند و باید این ظرفیت را ایجاد کنیم که هر دانشجو هر جایی که هست خودش را عضوی از شما بداند. من امیدوارم شما در همه عرصه های کشور تأثیرگذار باشید و خدا به شما توفیق بدهد.

گفتنی است محمدرضا عارف در بدو ورود به ارومیه با حضور در گلزار شهدای این شهر نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز