خبرگزاری کار ایران

دکتر رهامی در گفت و گو با ایلنا:

دلواپسی عده‌ای برای منافع شخصی‌ست نه منافع ملی

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۲۹۷

زمان رسول مکرم اسلام هم مذاکرات با مشرکین وجود داشته است چرا که در مدینه مذاکراتی میان ایشان با یهود و نسارا صورت گرفت اما اینکه اشخاصی به عنوان دلواپس اقدام به برپایی دکانی برای رسیدن به مقصود خود به اسم ملت ایران کرده اند کاملاَ غیر قابل قبول است چراکه در تمامی روند مذاکرات شخص رهبری، کمیسیون امنیت مجلس و سایر اشخاص و نهادها بر آنها نظارت دارند اما اینکه عده ای به عنوان نگران ها و دلواپسان چقدر در گفتارشان صریح و روشن هستند مشخص نیست.

دبیر‌کل انجمن‌اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در خصوص سخنان مقام معظم رهبری و حمایت ایشان از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای٬ اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای نشان دهنده عزت و سربلندی دولت تدبیر و امید است و اینکه دلواپسان نگران روند مذاکرات و خط قرمز‌ها هستند٬ دکانی بیش نیست تا به اسم ملت ایران مخالفت‌هایی به راه اندازند.

محسن رهامی دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در خصوص عملکرد عده‌ای دلواپس در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: این‌ها در واقع هشت سال پیش سنگی را در درون چاه انداختند و دولت فعلی در صدد است آن سنگ را از چاه بیرون بکشد و البته باید دانست بیرون کشیدن سنگ از چاه بسیار سخت‌تر از انداختن سنگ به درون چاه است.

وی ادامه داد: بعضی‌ها نگران از دست دادن جایگاه اجتماعی خود هستند و این مشکلات فقط به عهده دولت نهم و دهم نبوده است چراکه تمامی افرادی که هم اکنون در بعضی از پست‌ها از دولت قبل باقی مانده‌اند نیز مسئول این موضوع هستند و باید گفت که نگرانی آنها طبیعی‌ست چون هشت سال با تبلیغات خود یک خط فکری را به راه انداختند و البته این مشکلات و تخریب‌ها با گذشت یک یا دو سال صورت نمی‌پذیرد و از بین نمی‌رود.

رهامی با اشاره به مذاکرات و دستاوردهای آن برای کشور اذعان داشت: زمان رسول مکرم اسلام هم مذاکرات با مشرکین وجود داشته است چرا که در مدینه مذاکراتی میان ایشان با یهود و نسارا صورت گرفت اما اینکه اشخاصی به عنوان دلواپس اقدام به برپایی دکانی برای رسیدن به مقصود خود به اسم ملت ایران کرده‌اند کاملا غیر قابل‌قبول است چراکه در تمامی روند مذاکرات شخص رهبری، کمیسیون امنیت مجلس و سایر اشخاص و نهاد‌ها بر آن‌ها نظارت دارند اما اینکه عده‌ای به عنوان نگران‌ و دلواپس٬ چقدر در گفتارشان صریح و روشن هستند٬ مشخص نیست.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس به خبرنگار ایلنا گفت: این عده بی‌شک در قبل از انتخابات و همچنین در خلال برگزاری آن آب را گل‌آلود خواهند کرد و نمی‌گذارند مسائل مانند آب جاری٬ شفاف و روشن بماند. بطوریکه زمان آقای احمدی‌نژاد هم٬ این موضوع پیگیری و اجرا شد و سیاست‌های خارجی ما به گونه تبیین شد که چیزی نصیب ملت ایران نشد و فقط هیاهوی آن باعثشد آب را گل آلود کنند و به ماهی‌گیری خود ادامه بدهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به ادعای دور زدن تحریم‌ها در هشت سال گذشته از سوی دولت اذعان کرد: خبرهایی که می‌رسد این است که در دولت گذشته در خلال دور زدن تحریم‌ها پرونده‌هایی ساخته می‌شد که از آن‌ها بابک زنجانی‌ها بیرون آمدند لذا باید دید پشت این تظاهر به اسلام و زیاده‌خواهی‌ها چیست؟ باید مردم را نسبت به این موضوعات روشن کنیم که این وظیفه رسانه‌ها و اندیشمندان است.

وی در خصوص موفقیت‌های کسب شده در مذاکرات طی این یک سال و نیم گفت: تمامی موفقیت‌هایی که در دولت آقای روحانی مثل کم‌شدن تورم یا آزاد سازی سرمایه‌های ایران کسب می‌شود به نوعی یک کار گروهی و فکری است که تمامی اصلاح‌طلبان و مجموعه معتدل و میانه‌رو در آن دخیل‌اند و باید به عقبه آن یعنی آقایان هاشمی، خاتمی٬ عارف، ناطق نوری و نیز اشاره کرد و باید گفت که مذاکرات هسته‌ای بر عکس گفته‌های بعضی‌ که موجب ننگ کشور و ملت ایران است٬ کاری خیر و ثواب تلقی می‌شود چراکه به جز نمایان کردن اقتدار دیپلماتیک ما٬ موجب آزاد‌سازی سرمایه‌های بلوکه‌شده در کشورهایی مانند هند و چین شده است و این یک دستاورد خوب و مثبت ارزیابی می‌شود.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار داشت: در زمان آقای احمدی‌نژاد کمتر دیدیم وقت ملاقاتی از سوی مراجع داده شود اما خوشبختانه این موضوع در دولت تدبیر و امید صورت گرفت که نشان از اعتماد مراجع به شخص روحانی و دولت است.

رهامی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و پشتیبانی ایشان از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ابراز داشت: عده‌ای که دلواپس ملت و کشور هستند باید بدانند که منافع ملی بر منافع تشکیلاتی و فردی ترجیح دارد اما این مایه تاسف است که بعضی‌٬ منافع یک ملت را بر منافع شخصی و حزبی خود ترجیح می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز