خبرگزاری کار ایران

در بیانیه ۳اتحادیه دانشجویی دانشگاه آزاد مطرح شد؛

دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی‌رسانی و مبدا تحولات کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۴۷

شانزده آذر تنها بهانه‌ای است که جامعه با دقتی بیشتر اوضاع و احوال قشر دانشجو را مورد بازبینی و ارزیابی قرار بدهد بخصوص مسله اشتغال که مهمترین دغدغه امروز همه جوان‌های ایرانی است. جوان ایرانی شایسته زندگی بهتر و زیباتر از اینهاست، اندیشه فردا جامعه فردا را از دل این نسل باید بیرون کشید و نگاهی مسولانه به این نسل از جوانان داشت.

سه اتحادیه بزرگ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت ۱۶ آذر(روز دانشجو) بیانیه ای را صادر کردند.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

شانزده آذر نماد بیداری انسان هایی آگاه بر تاریکی های زمانه خویش ونماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو و دانشگاه در تمامی تحولات کشور است. طاغوت وسیاهی، ظلم و بیداد تا دل های روشن در میان نباشد از میان نمی رود. این سرود شوم قرن هاست که بر جهان و ملت ها سایه افکنده است.

شانزده آذر روزی است که لاله های وطن در خون افتادند و جنازه شان بر پای مستکبران و مستبدان همچون خیمه های سوخته آرام گرفت. دانشجوی ایرانی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع موجود در اجتماع به موقع و پیشاپیش همگان واکنش نشان داده است.

دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی رسانی و مبدا تحولات کشور است. استقلال و آزادی وامنیت فضای دانشگاه به موازات استقلال، آزادی و امنیت روانی و اخلاقی جامعه است. محدودکردن دانشگاه به معنای عدم تحرک و پویایی جوانان انقلابی و مسلمان ماست.

دانشگاه باید نشانه حرکت رو به جلو و پیشتاز در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی باشد. در دانشگاه باید شوری جاوادنه همراه با شعوری پیوسته باشد تا در توسعه و پیشرفت ایرانی صنعتی وتجاری مدد کار باشد.

طرح کارآفرینی دانشگاه‌ها طرحی جامع وبا افقی باز و روشن است که میتواند نقش اساسی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور داشته باشد. جنبش دانشجویی ایران که سابقه ای به درازای مبارزات انقلابی از زمان ملی شدن نفت تا امروز دارد. جنبشی عدالتخواه با حرکتی که گاه با شتاب و زمانی به کندی گذشته است اما هیچ گاه آرمانها و خواست هایش را در شرایط و موقعیت های مختلف تاریخی فراموش نکرده است و همواره دادخواه نیازهای و خواهش های مردمی بوده است.

شانزده آذر تنها بهانه ای است که جامعه با دقتی بیشتر اوضاع و احوال قشر دانشجو را مورد بازبینی و ارزیابی قرار بدهد بخصوص مسله اشتغال که مهمترین دغدغه امروز همه جوانهای ایرانی است. جوان ایرانی شایسته زندگی بهتر و زیباتر از اینهاست، اندیشه فردا جامعه فردا را از دل این نسل باید بیرون کشید و نگاهی مسولانه به این نسل از جوانان داشت.

رفاه اجتماعی از حقوق هر شهروندی است و اعتراض در چارچوپ قوانین بر عدم وجود این رفاه اجتماعی هم جز این حقوق به شمار می آید. ما باید بدانیم که اندیشه کردن پیرامون موضوعات مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی بخشی از وجود هر انسان بخصوص انسان های تحصیل کرده است که میتواند با تلاش و جهاد انقلابی ثمرات نیکویی برای هر جامعه و ملتی داشته باشد.

سه اتحادیه بزرگ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان موجی از جنبش دانشجویی ضمن تبریک سالگرد شانزده آذر، روز دانشجو، بار دیگر عهد و میثاق خود را با آرمانهای مطالبه گری و عدالت خواهی دانشجویی اعلام می کند و دست یاری خود را به سوی حرکت پوینده این جنبش همیشه در حرکت، دراز می کند. همچنین لازم است بار دیگر از تلاش مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی برای باز شدن فضای فعالیت دانشجویی تشکر کنیم و حمایت قاطع خود را از توسعه کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید اعلام می داریم.

امید است جنبش دانشجویی با تدبیری آگاهانه و مشی اعتدال گرایانه از راه خود که، همان عدالت خواهی و ضددیکتاتوری است خارج نشود، تا بتوانیم میهن خویش را بر قلعه های شکوفایی و توسعه ببینیم.

تا پشت دریا راهی نیست
دلی آبی میخواهد
و قایقی از جنس بلور

اتحادیه تشکل های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
سازمان اسلامی دانشجویان ایران(سادا)
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز