خبرگزاری کار ایران

مصطفی کواکبیان در دانشگاه علامه طباطبایی:

بسیاری از دلواپسان، دلپیچه گرفته اند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۰۸

امروز خیلی کسانی که دلواپس بودن فکر کنم امروز دل پیچه گرفتند. باید به آنها بگوییم در زمانی که فسادهای کلانی در بیمه، تامین اجتماعی، پتروشیمی و غیره پیدا می شد و امثال بابک زنجانی پول ها را می برد به طوری که قوه قضاییه در خصوص آن می گوید اموال این شخص جوابگوی همه بدهی های بیمه می شود، چرا دلواپس نمی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: من پنج ویژگی برای حرکت ها جنبش های دانشجویی مطرح می کنم که معتقدم با این اصول که می توانیم رابطه دولت ها و دوران گوناگون نسبت به جنش دانشجویی را بسنجیم.

وی گفت: شکی نیست که دولت نهم و دهم در مقایسه با دولت هفتم و هشتم ما دچار نوع رکود در حرکت دانشجویی بودیم که هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند هرچند نوع رکود دیگر در دولت پنجم و ششم نسبت به جنبش دانشجویی وجود داشت که مقام معظم رهبری نیز در آن دوران اعلام کرد خدا لعنت کند دست هایی که نمی گذارند دانشجو سیاسی شود.

کواکبیان گفت: اولین ویژگی آن است که دانشجو به دولت وابسته نباشد بتواند هویت مستقلی داشته باشد و وابستگی به دولت و ابزار شدن برای آن آفت بزرگ است که من معتقدم که این بحثدر طی ۳۵ سال گذشته به گونه هایی مختلفی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: استقلال یکی از بزرگترین ویژگی های دانشجو و جنبش دانشجو باشد تا بتواند با تکیه بر آن اصلی ترین مطالبات مردم را بیان کند و خیلی بد است که ما ببنیم مردم از دانشجویان جلوتر حرکت می کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: ما باید بتوانیم بین آرامش در دانشگاه و آرامش گورستانی و امنیت گورستانی تفاوت قائل شویم باید به این گروه توجه کنیم عین وجود فعالیت های سیاسی ارامش نیز در دانشگاه حکم فرما باشد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از خصوصیات دانشجویان باید مطالبه گری مردم باشد ما باید بدانیم که فریضه ای مانند امر به معروف و نهی از منکر تنها نباید توسط دولت اعمال شود بلکه مردم نیز باید بتوانند آن را نسبت به دولت اعمال کند.

وی گفت: اامروز خیلی کسانی که دلواپس بودن فکر کنم امروز دل پیچه گرفتند. باید به آنها بگوییم در زمانی که فسادهای کلانی در بیمه، تامین اجتماعی، پتروشیمی و غیره پیدا می شد و امثال بابک زنجانی پول ها را می برد به طوری که قوه قضاییه در خصوص آن می گوید اموال این شخص جوابگوی همه بدهی های بیمه می شود، چرا دلواپس نمی شوند.

وی درباره حرکت های دانشجویی نیز گفت: حتما دانشجویان باید مطالبات مردم را بیان کنند اما باید بدانیم آنها باید در چارچوب قانون حرکت کنند.

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی های دانشجویان و جنبش دانشجویی باید فاصله گیری از احزاب باشد در این صورت می توانند مطالبه گری مردم را دراولویت خود قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز