خبرگزاری کار ایران

رئیسی در جمع خبرنگاران:

فرایندها باید اصلاح شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۱۹

نده در جایی گفته‌ام که افکار عمومی نباید خدشه‌دار شود و این به معنی این نیست که نیاییم و در میان مردم اطلاع‌رسانی نکنیم بلکه بدان معناست که بیاییم پرونده‌ای به صورت مطقا یعنی جرم و مجازات آن را تفکیک کنیم و کار را تمام شده به مردم اطلاع‌رسانی کنیم نه به صورت جزء جزء تا سوءتفاهمی در افکار عمومی پیش نیاید.

دادستان کل کشور تاکید کرد: من فکر می‌کنم که از مهمترین کارهایی که باید صورت گیرد مساله اصلاح فرآیندها است، چرا که اگر اصلاح ساختارها صورت گیرد و کسی اگر اراده فساد کند و انگیزه مجرمانه هم داشته باشد نتواند دست به یک دزدی بزرگ بزند

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه همایش مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران گفت: در مراسم و در میان سخنان عرض کردم که منشور جامع همان فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری است که در سال ۸۰ صادر شد. به نوعی که می‌تواند هم تکلیف قوه قضاییه و هم قوه مجریه و قوه مقننه را در آن مشخص شده است و می‌دانم هریک در حوزه خود چه کاری را باید انجام دهد به طوری که ما پشتوانه عظیمی از حمایت مردم را برای شکل دادن یک سیستم اداری سالم داریم و مردم مصرانه از دستگاه‌های کشور نظام اداری سالم را مطالبه می‌کند و هیچگونه ناسالمی و فسادی برای مردم پذیرفته نیست و اگر فسادی هم در جایی با توجه به جمعیت هفتاد و چند میلیونی کشور با یک نظام اداری پیچیده رخ بدهد باید با آن مقابله کرد و اراده مدیران مطلقا اجازه ندهند که فساد در هیچ کجای از نظام اداری لانه کند که این امر بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه سخن ما در این است که ما هر روز نباید شاهد بروز و ظهور یک پرونده با مبالغ مختلف و هنگفت باشیم، اظهار داشت: اگر شما به این پرونده‌هایی که تاکنون مطرح شده است نگاه داشته باشید، می‌بینید که متهمین و شیوه کار مختلف است اما جنس آن که عبارت از سوءاستفاده از منافذ موجود در نظام اداری یکی است و دست زدن به رقم‌های نامشروع در نظام‌های بانکی و حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور است.

دادستان کل کشور ادامه داد: من فکر می‌کنم که از مهمترین کارهایی که باید صورت گیرد مساله اصلاح فرآیندها است، چرا که اگر اصلاح ساختارها صورت گیرد و کسی اگر اراده فساد کند و انگیزه مجرمانه هم داشته باشد نتواند دست به یک دزدی بزرگ بزند. لذا تصور بنده این است که امروز همکاری قوا در حالت خوبی قرار دارد و قصد مردم به اینکه یک نظام اداری سالم می‌خواهند زمینه بسیار مهمی برای رسیدن به این نتیجه است.

رئیسی در پایان با اشاره به پرونده‌های اقتصادی بزرگ تصریح کرد: بنده در جایی گفته‌ام که افکار عمومی نباید خدشه‌دار شود و این به معنی این نیست که نیاییم و در میان مردم اطلاع‌رسانی نکنیم بلکه بدان معناست که بیاییم پرونده‌ای به صورت مطقا یعنی جرم و مجازات آن را تفکیک کنیم و کار را تمام شده به مردم اطلاع‌رسانی کنیم نه به صورت جزء جزء تا سوءتفاهمی در افکار عمومی پیش نیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز