خبرگزاری کار ایران

زمانی‌قمی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخابات آتی مجلس٬ تکمیل خواست مردم در سال ۹۲ است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۷۰

علاقه نداریم افراطیون مجددا در راس امور قرار بگیرند و به همین منظور از همکاری و همراهی با غیرافراطیون به منظور عدم بازگشت افراطیون استقبال می‌کنیم.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه انتخابات آتی مجلس تکمیل خواست مردم در سال ۹۲ است، تاکید کرد: ان‌شاءالله اصلاح‌طلبان در انتخابات مبتنی بر قانون و رقابتی سال آینده نقشی فعال و سازننده خواهند داشت و اکثریت کرسی‌های مجلس را فتح خواهند کرد.

سیدمحمود زمانی قمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص وضعیت کنونی اصلاح‌طلبان گفت: اگر به تاریخ معاصر نگاهی داشته باشیم٬ متوجه خواهیم شد تفکر اصلاح‌طلبی در روش‌های مورد تاکیدش همواره با خواست ملت ایران همراهی دارد.

وی ادامه داد: اگر خواست‌ها و شعارهای ملت ایران در یکصد سال گذشته را مورد بررسی قرار دهیم٬ خواهیم دید که خواست و مطالبات آنها چیزی جز توسعه، ترقی، دموکراسی، آزادی و عدالت نیست که این شعارها در تفکر اصلاح‌طلبی متبلور است.

استاندار دوران اصلاحات با اشاره به جریان‌های افراطی در منطقه٬ اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در حالی که دوگانه افراطی‌گری مذهبی و سکولار در منطقه به شکل جدی وجود دارد، بر دوگانه اسلام و دموکراسی تاکید جدی دارند که این مسئله را٬ هم تبیین و هم ارائه کرده‌اند.

زمانی قمی در ادامه به تجربه موفق دولت اصلاحات اشاره کرد و افزود: اگر دولت اصلاحات شعارش توسعه سیاسی بود٬ ملاحظه می‌کنیم در آن دوره٬ کشور به رشد اقتصادی ۶درصدی هم دست یافت در حالی که رقبای اصلاح‌طلبان، در شرایطی مطلوب مدیریت کشور را برعهده گرفتند اما کشور را با رشد منفی شش‌درصدی(۶ -) پس دادند. این شاخصه به تنهایی نشانه کارآمدی و تجربه موفق اصلاح‌طلبان در عرصه مدیریتی است.

عضو هیات مدیره بنیاد باران با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ نشان دادند که چیزی جز منافع ملی برایشان اهمیت ندارد، تصریح کرد: در آن انتخابات اصلاح‌طلبان موفق بودند. در آن انتخابات، همه طیف‌های اصلاحات جمع شدند و با رویکردی واحد وارد عرصه عمل شدند و دولت مورد علاقه مردم مستقر شد که در این استقرار٬ اصلاح‌طلبان نقش شایسته‌ و قابل توجهی داشته و دارند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان از پایگاه اجتماعی خوبی برخوردار هستند، یادآور شد: به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد دولت اصلاحات و دولت قبل می‌توان گفت که برخلاف ادعای مخالفان اصلاحات، پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان نه تنها افول نکرده٬ بلکه عمیق‌تر هم شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تعامل بیشتر اصلاح‌‌طلبان با خرده‌گروه‌های درون جریان اصلاحات خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان این را دریافته‌اند که وحدت آنها به سود ملت است. به خوبی دریافته‌اند که در شرایط حساس باید متحد شوند و با خواست ملت همسو شوند. از سوی دیگر از ماجراهای گذشته درس عبرت گرفته‌اند و تمایل دارند تا طوری رفتار کنند که ناکامی‌های گذشته تکرار نشود و به همین جهت، با بلوغ و پختگی بیشتری فعالیت می‌کنند.

زمانی قمی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان از نظامند و نظام را ازخود می‌دانند، ابراز داشت: جریان اصلاحات از تعامل با بخش‌های مختلف نظام استقبال می‌کند و در جهت تعامل با بخش مختلف نظام تلاش می‌کنند.

استاندار دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که آیا راهبرد گفت‌وگو با اصولگرایان هم بیان کند: اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۲ با تاکید صرف بر اصلاح‌طلبی عمل نکردیم بلکه با همراهی جریان معتدل و میانه‌رو اصولگرا عمل کرد. ما علاقه نداریم که افراطیون مجددا در راس امور قرار بگیرند و به همین منظور از همکاری و همراهی با غیرافراطیون به منظور عدم بازگشت افراطیون استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص راهبردهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مهمترین راهبرد اصلاح‌طلبان اتحاد و انسجام در جریان درون اصلاحات است. همچنین ما به تصمیمات حوزه‌های انتخابیه که جریان اصلاح‌طلب در آنجا فعال هستند، احترام می‌گذاریم و تصمیمی خارج از نظر آنها گرفته نخواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اصلاح‌طلبان سال ۹۲ با هم تعامل کردند و با همان روش و فرمول در انتخابات مجلس نیز عمل خواهند کرد. اصلاح‌طلبان در همه حوزه‌ها به کمک دولت آمده‌اند، هرچند که انتظاری از دولت هم نداشته‌اند ولی کمک به دولت را وظیفه خود می‌دانیم.

زمانی قمی با بیان اینکه انتخابات آتی مجلس تکمیل خواست مردم در سال ۹۲ است، تاکید کرد: ان‌شاءالله اصلاح‌طلبان در انتخابات مبتنی بر قانون و رقابتی سال آینده نقشی فعال و سازننده خواهند داشت و اکثریت کرسی‌های مجلس را فتح خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز