خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از فرماندهان عالیرتبه ارتش؛

کتاب جهاد خودکفایی در بیانات فرمانده معظم کل قوا رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۴۱

دستور فرماندهی معظم کل قوا تأکید بر خودکفایی است. لذا محققان و جهادگران ارتش باید این دستور را نصب العین خود قرار داده و در راه جامه عمل پوشاندن به آن تلاش مضاعفی داشته باشند.

کتاب جهاد خودکفایی ارتش در بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با حضور سردار شیرازی، حجت‌الاسلام آل هاشم، امیر دادرس و امیر شاه‌صفی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با هفته پژوهش، گردهمایی محققان تحقیقات غیر صنعتی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیروهای مسلح، ارتش و محققان برگزیده، در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در ابتدای این همایش امیر نورانیان معاون تحقیقات غیر صنعتی اداره تحقیقات و جهاد خودکفایی آجا به ارائه گزارشی از همایش و تحقیقات غیر صنعتی در ارتش پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا تأکید و اهتمام فراوانی بر بحثتحقیقات و پژوهش دارند.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: ما در این همایش سعی داریم محققان با گرد هم آمدن، در موارد تحقیقاتی و پژوهشی مشورت کرده و به راهکاری مشترک در زمینه رشد و ارتقای آن برسند.

وی همچنین به دستاوردهای پژوهشی در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ پرداخت و گفت: در این سالها علی رغم کمبود اعتبارات، طرح های پژوهشی خوبی توسط محققان ارتش به اجرا در آمده و بعضی از آنها تا سقف صددرصد انجام شده است.

در ادامه این همایش امیر خرم‌طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش طی سخنانی با اشاره به اینکه آنچه به عنوان افتخار در زمینه تحقیق و پژوهش نصیب ارتش جمهوری اسلامی شده است، همه از تدابیر و کَفِ با کفایت بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) است.

خرم طوسی در ادامه سخنانش به ذکر خاطره ای از رهبر معظم انقلاب در دوران دفاع مقدس درباره جهاد خودکفایی پرداخت و گفت: تدابیر معظم له باعثشد راهی آغاز شود به نام جهادخودکفایی که وابستگی کشور را از بین برده و ما را در بسیاری از عرصه های مهمی که در آنها وابسته بودیم نجات داد. به تَبَع کشور، ارتش نیز که به هیچ وجه خودکفا نبود و کاملاً وابسته به خارج بود گام در راه خودکفایی گذاشت.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش، برکات امروز جهاد خودکفایی را نشأت گرفته از تدابیر بلند آن روزهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: البته گام نهادن در راه جهاد خودکفایی، گام نهادن در یک راه طولانی و تمام نشدنی است. راهی که امروز تبدیل به یک مدال افتخار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

خرم طوسی افزود: دستور فرماندهی معظم کل قوا تأکید بر خودکفایی است. لذا محققان و جهادگران ارتش باید این دستور را نصب العین خود قرار داده و در راه جامه عمل پوشاندن به آن تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، دولت های خارجی فکر می کردند پس از خروج مستشاران نظامی از کشور و شروع جنگ تحمیلی کار انقلاب یکسره شده و نظام شکست خواهد خورد اما محققان و جهادگران ما نگذاشتند این اتفاق بیفتد.

خرم طوسی در پایان گفت: امروز ما علاوه بر رفع نیازهای صنعتی و تولید گسترده قطعات و نگهداری تجهیزات، در حال تولید دانش جدید برای قواره های نو نظامی هستیم. یعنی ما ساختارها و ایده های جدیدی را به وجود آورده و دنبال می کنیم.

در پایان این همایش از محققان برگزیده و پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دادرس معاون هماهنگ کننده آجا، امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر خرم طوسی مشاور عالی فرمانده کل ارتش و سردار سدهی رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح تقدیر شد.

همچنین در این گردهمایی از کتاب جهاد خودکفایی ارتش در بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز