خبرگزاری کار ایران

تولیت مسجد جمکران قم:

«مرگ بر آمریکا» شعار برآمده از متن قرآن است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۶۸

در آیه ۱۰ سوره مبارکه ذاریات می خوانیم «قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ» یعنی مرده باد دروغ پردازان، بنابراین این آیه شریفه سند شعارهای استکبارستیزی به خصوص شعار «مرگ بر آمریکا» است.

تولیت مسجد جمکران گفت: در آیه ۱۰ سوره مبارکه ذاریات می‌خوانیم «قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ» یعنی مرده باد دروغ‌پردازان، بنابراین این آیه شریفه سند شعارهای استکبارستیزی به خصوص شعار «مرگ بر آمریکا» است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رحیمیان در پنجاه و هفتمین جلسه شورای معاونین مسجد جمکران قم، با اشاره به آیات ۱ تا ۱۶ سوره مبارکه ذاریات گفت: تمرکز سوره‌های آخر قرآن کریم بیشتر روی موضوع قیامت و آخرت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری روی سوره‌های آخر قرآن کریم که بیشتر مربوط به موضوع مرگ و قیامت هستند توصیه دارند چرا که این آیات نقش مهمی در جهت دار شدن زندگی انسان دارند.

تولیت مسجد جمکران قم خاطرنشان کرد: سوره مبارکه ذاریات با قسم‌های متعدد شروع می‌شود تا به اینجا می‌رسد که می‌گوید «إِنَّما تُوعَدُونَ لَصادِقٌ؛ وَ إِنَّ الدِّینَ لَواقِعٌ» و به این معناست که آنچه به شما وعده داده شد راست و جزای اعمال واقع شدنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان آیه ۱۰ این سوره مبارکه را یکی از دلایل درستی شعار مرگ بر آمریکا دانست و اظهار داشت: در آیه ۱۰ سوره مبارکه ذاریات می‌خوانیم «قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ» یعنی مرده باد دروغ‌پردازان، بنابراین این آیه شریفه سند شعارهای استکبارستیزی به خصوص شعار «مرگ بر آمریکا» است.

نماینده ولی‌فقیه در مسجد جمکران در توضیح ادامه آیات گفت: آیات بعدی سوره مبارکه ذاریات به بیان و توصیف ویژگی‌های متقین از یکسو و کافران و فاسقان از سوی دیگر و بیان حالات محسنین و نیکوکاران اختصاص دارد که به نوعی حالت خوف و رجاء را در انسان ایجاد می‌کند.

وی آیات پایانی سوره مبارکه ذاریات را در جهت جلب توجه انسان به نشانه‌های خداوند متعال در روی زمین و وجود خود خدا دانست و عنوان کرد: حضرت علی(علیه السلام) می‌فرمایند: «هیچ چیزی ندیدم مگر آنکه خدا را قبل از آن، بعد از آن، با آن و در آن دیدم».

گفتنی است در ادامه جلسه به بررسی میزان تحقق برنامه و بودجه سال جاری و ساماندهی جلسات کمیسیون‌های تخصصی مسجد جمکران پرداخته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز