خبرگزاری کار ایران

امیر اسماعیلی مطرح داد:

رزمایش مقابله قرارگاه پدافند هوایی با نیروی هوایی مهاجم

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۰۱

سه هزار نیروی ارتش و سپاه زیر نظر قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) به صورت مستقیم در منطقه رزمایش حضور دارند. حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای ارتش و سپاه زیر نظر این قرارگاه که سامانه های پدافندی سپاه و ارتش و شبکه یکپارچه پدافند کشور را کنترل می کنند نیز به صورت سامانه های عقبه، عملیات اصلی را در جاسک، چابهار و بندر عباس پشتیبانی می کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش ضمن تشریح برخی از اقدامات این قرارگاه در رزمایش محمد رسول الله(ص) از ورود قرارگاه امید پدافندهوایی در این رزمایش خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی آموزش جوانان را مهمترین ویژگی این رزمایش دانست و گفت: قرارگاه امید قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) که متشکل از فرماندهان جوان است در برخی از روزها هدایت و حتی تطبیق کل رزمایش پدافند هوایی برای نیروها را بر عهده خواهد گرفت.

وی در ادامه با یان اینکه این موضوع یکی از تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمانده محترم کل ارتش آن را تببین و به ما ابلاغ کرده است اظهار کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) همچون دیگر رزمایش ها کار پشتیبانی از این رزمایش را نیز بر عهده دارد. این قرارگاه در گستره ای به وسعت ۱۳۳ هزار کیلومتر مربع در زمین و ۱۶۲ هزار کیلومتر مربع در آب عملیات رصد منطقه و حفظ امنیت آسمان را بر عهده دارد و در طول رزمایش نیز عملیات لازم برای مقابله با تهدیدات انجام می دهد.

فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) در ادامه در رابطه با حضور این قرارگاه در رزمایش مشترک ارتش گفت: پدافندهوایی در تمامی رزمایش های نیروهای مسلح حضور داشته و خواهد داشت و به کار پشتیبانی از نیروها می پردازد. این رزمایش بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری متناسب با تهدیدات روز برگزار می شود و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) پوشش هوایی رزمایش را بر عهده دارد. زمانی که نیروی دریایی شناورها و نیروی زمینی تیپ های خود را اعزام می کنند یا نیروی هوایی قصد انجام ماموریتی را دارد باید تمام محوطه توسط سامانه های کشف، رهگیری و انهدام پدافند هوایی رصد لحظه به لحظه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند هوایی نیز پیش از این رزمایش هایی را به صورت مستقل برگزار کرده است، اظهارداشت: در این رزمایش‌ها ما بیشتر نقش مدافع از حوزه سرزمینی و صد مایل خارج از مرزهای کشور در بحثکشف و شناسایی را بر عهده داشتیم.

امیر اسماعیلی ضمن یادآوری گستردگی رزمایش محمد رسول الله(ص) عنوان کرد: این رزمایش تا مدار ۱۰ درجه و پایین تر از خلیج عدن را پوشش می دهد و تحرک شناورهای ارتش تا این محدوده احساس می شود. در این رزمایش نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن آمادگی کامل در تمام طول رزمایش در روزهای خاصی که هنوز به صورت قطعی اعلام نشده است به انجام ماموریت و اجرای تاکتیک می پردازند. اما این قرارگاه بر خلاف دیگر نیروها که در روزهای خاصی به اجرای ماموریت می پردازند در تمام روزهای این رزمایش حضوری فعال دارد. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این قرارگاه قرار است که در رزمایش محمد رسول الله(ص) کار پوشش پدافندی و دفاع در مقابل نیروهای مهاجم را انجام دهد.

امیر اسماعیلی درباره نحوه فعالیت قرارگاه پدافند هوایی خاطرنشان کرد: بخشی از نیروی هوایی به عنوان نیروی مهاجم در این رزمایش نقش آفرینی می‌کند و ما در مقابل آن می ایستیم. قرارگاه پدافندهوایی در این رزمایش از سامانه های پدافند هوایی سپاه و ارتش به صورت توامان استفاده می کند.

فرمانده قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) در رابطه با وضعیت نیروهای حاضر در رزمایش نیز گفت: سه هزار نیروی ارتش و سپاه زیر نظر قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیا(ص) به صورت مستقیم در منطقه رزمایش حضور دارند. حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای ارتش و سپاه زیر نظر این قرارگاه که سامانه های پدافندی سپاه و ارتش و شبکه یکپارچه پدافند کشور را کنترل می کنند نیز به صورت سامانه های عقبه، عملیات اصلی را در جاسک، چابهار و بندر عباس پشتیبانی می کنند.

وی گستردگی حضور قرارگاه پدافند را یکی دیگر از ویژگی های این رزمایش بر شمرد و عنوان کرد: قرارگاه پدافند هوایی در رزمایش محمد رسول الله(ص)، ۱۳۳ هزار کیلومتر مربع در خشکی و ۱۶۲ هزار کیلومتر مربع در آب های دریای عمان و خلیج همیشه فارس را تحت رصد دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز