خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

توسعه دانش‌محور از اولویت‌های سیاست‌های کار نظام است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۶۰

در قرآن، ۱۰۰ مورد ایمان و عمل صالح با هم آورده شده است یعنی شرط دینداری صحیح و برخورداری از نعمت‌ها و استعداد انسان، ایمان و عمل صالح است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: توسعه دانش‌محور از اولویت‌های سیاست‌های کار نظام است و کیفیت و پیشرفت بشری بدون توسعه دانش محقق نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در چهارمین جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور گفت: فعالان کیفیت باید همان گونه که نام خود را «تک» گذاشته‌اند، نمونه باشند و کیفیت باید در زندگی مردم ملموس باشد.

وی اضافه کرد: در جامعه بشری و فرهنگ دینی ما همیشه یک انحراف رخ داده است و عمل صالح را به مناسک دینی سوق می‌دهند، در حالی که اهمیت به عمل صالح را نباید به این محدود کرد و قطعا عمل صالح شامل همه چیز است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: اگر انسان در زندگی دنبال این باشد که کارهای صالح در همه امور باشد این یک مؤمن واقعی است و قرآن کریم هم بر آن تأکید می‌کند و لازم است گروهی از محققان مبانی و ارزیابی‌های خود را درست تبیین کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در قرآن، ۱۰۰ مورد ایمان و عمل صالح با هم آورده شده است یعنی شرط دینداری صحیح و برخورداری از نعمت‌ها و استعداد انسان، ایمان و عمل صالح است.

وی افزود: هر کاری که انسان بخواهد انجام دهد باید اطمینان داشته باشد که درست است که اگر درست باشد، ایمان و عمل صالح هر دو درست خواهد بود.

اولین اولویت‌ها راهبرد است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید دید اولویت‌ها کجاست و اولین اولویت‌ها راهبرد است و متعلق به ولی فقیه و در زمان پیامبر متعلق به ایشان بوده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در جامعه ما ابتدا رهبری، سپس مجلس و بعد هیئت دولت و سپس قوه قضاییه، همه بخش‌ها به تناسب وظیفه‌ای بر عهده دارند و اگر با ایمان کار انجام شود کارهای درست انجام خواهد شد و خداوند به کسانی که ایمان و عمل صالح دارند بشارت داده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود: موضوع کیفیت باید به‌روز باشد و به مردم از طریق رسانه اطلاع‌رسانی شود و فهرستی از کیفیت‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تبریک به فعالان حوزه کیفیت افزود: باید آثار ارتقای کیفیت مشخص باشد و اگر به وظیفه خود عمل کنید و کارها رصد شود کیفیت بهتر خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توسعه دانش‌محور از اولویت‌های سیاست‌های کار نظام است و کیفیت و پیشرفت بشری بدون توسعه دانش محقق نمی‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: ما به عنوان مسلمان ایرانی بااستعداد و کشوری که همه منابع را دارد و سومین کلکسیون منابع در جهان است، با این امکانات و مکتب اهل بیت(ع) که مترقی‌ترین است، با این شرایط، ما استحقاق پیشرفت خیلی بیشتر را داریم و باید جلوتر برویم.

وی افزود: این مجموعه باید با دید عملی و دینی کار را بررسی و به ارتقای کیفیت کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز