خبرگزاری کار ایران

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت برای توسعه تحزب هنوز اقدام جدی انجام نداده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۷۷

با توجه به اینکه پرونده هسته‌ای٬ موضوعی مهم برای دولت یازدهم است٬ دولتمردان باید بدانند اتصال و توازن بین سیاست خارجی و سیاست داخلی اهمیت بالایی دارد و بالانس میان این دو محور باید صورت گیرد.

عضو شورای‌عالی بنیاد باران تاکید کرد: امروزه تحزب جزء اصول مسلم مدرنیته است و گستره آن به میزانی است که در همه عرصه‌ها بروز پیدا می‌کند و البته ذهن سیاسی جامعه هم به این سمت است.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ضرورت تحزب در کشور گفت: اینکه ضرورت حزبی شدن چقدر است و حاکمیت تا چه اندازه به این سمت متمایل است٬ باید گفت که در دوره‌های مختلف به این موضوع توجه شده اما در کل خیلی بدان اشاره ندارند حتی احزاب هم در داخل خود به این مبحثتوجه چندانی نشان نمی‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نقش وزارت کشور در توسعه سیاسی٬ اظهار داشت: در دولت اصلاحات توسعه سیاسی و اجتماعی یک شعار بود و بسترهای آن تا حدودی مهیا شد اما در دولت قبل این موضوع به زمین خورد و پیگیری نشد و مجددا در دولت یازدهم این موضوع جزء شعارهای دولت قرار گرفت. باید دانست که مجری توسعه تحزب٬ وزارت کشور است و بسترسازی‌هایی صورت داده شده اما واقعیت این است اقدام جدی انجام نشده است.

وی ادامه داد: بیشتر اقدامات وزارت کشور تاکنون تشریفاتی بوده است٬ به طوری که معاونت سیاسی این وزارتخانه به نوعی هیچ کاری در این مورد صورت نداده است چراکه در دولت قبل، اصولگراها نشان داده‌اند که در حوزه مسئولیت توسعه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باور قوی وجود ندارد و اصلاَ علاقه‌ای نسبت به این موضوع از خود نشان ندادند.

ناصری با اشاره به گذشت یک سال و نیم از عمر دولت یازدهم ابراز داشت: با توجه به اینکه پرونده هسته‌ای یک موضوع بسیار مهم برای دولت یازدهم محسوب می‌شود، دولتمردان ما باید بدانند که اتصال و توازن بین سیاست خارجی و سیاست داخلی اهمیت بالایی دارد تا بالانس میان این دو محور صورت گیرد و بتواند روابط بین‌المللی و داخلی را به یکدیگر متصل کند و بهره کافی را در این خصوص ببرند.

عبدالله ناصری در پایان با اشاره به شعار تحزب و توسعه سیاسی که از شعارهای دولت یازدهم است، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم و آقای روحانی باید بعد از گذشت نزدیک به دوسال بتواند در این مدت به فکر توسعه جدی سیاسی باشد و تحزب را به طور جدی دنبال کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز