خبرگزاری کار ایران

آغاز مرحله دوم رزمایش مشترک محمد رسول‌الله(ص)

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۰۴۲

انطباق این تمرین بزرگ صحرایی با شرایط واقعی نبرد با نگاه دقیق به تهدید‌ها، استفاده از گلوله‌های حقیقی، اِشراف مطلوب اطلاعاتی در سطح منطقه٬ از ویژگی‌های این مرحله از رزمایش است.

صبح امروز و پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز مرحله اول رزمایش محمد رسول الله(ص) مرحله دوم این رزمایش آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در این مرحله یگان‌های نیروی زمینی٬ تک گسترده خود را با بکارگیری موفق دستاوردهای خودکفایی بومی شده از جمله سلاح‌های انفرادی و اجتماعی شاهر و اخگر و تانک‌های ذوالفقار و صمصام و پشتیبانی آتش سنگین بالگردهای هوانیروز در چندین مرحله پرواز و آتش یکان‌های موشکی و توپخانه‌ای این نیرو اجرا خواهند کرد.

انجام عملیات‌های هلی بُرن و ضدهلی بُرن نیروهای ویژه در قالب نیروهای مهاجم و مدافع و در رزمگاه‌های مختلف و همچنین استفاده از نیروهای احتیاط بسیج نیروی زمینی در آفند و پدافند با پشتیبانی جنگنده بمب افکن‌های نیروی هوایی از دیگر اقدامات این مرحله از رزمایش خواهد بود که در حضور مقامات و ناظران عالیرتبه قرارگاه خاتم و ستاد کل نیروهای مسلح و داوران ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

امیر سرتیپ حیدری جانشین نیروی زمینی و سخنگوی این مرحله از رزمایش گفت: انطباق این تمرین بزرگ صحرایی با شرایط واقعی نبرد با نگاه دقیق به تهدید‌ها، استفاده از گلوله‌های حقیقی، اِشراف مطلوب اطلاعاتی در سطح منطقه با اتکا به درجه داران و افسران متخصص سامانه‌های ارتباطی و اطلاعاتی و رصد هرگونه تحرکات مرزی از ویژگی‌های این مرحله از رزمایش است.

وی افزود: حضور دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برای کسب تجارب عملیاتی، تقویت فضای معنوی در رزمایش و اجرای عملیات مردم یاری و درمانی در منطقه عمومی رزمایش نیز از وجوه قابل توجه این مرحله رزمایش می‌باشد.

گفتنی است همزمان با این مرحله از رزمایش، فاز تاکتیکی ناوگان دریایی با انجام عملیات و تمرینات مختلف تخصصی در دریای عمان تا مدار ۱۰درجه شمالی آغاز شد. قرارگاه پدفند هوایی نیز امروز با استفاده از دو قرارگاه اصلی و تاکتیکی و برقراری ارتباط امن و چند لایه و مقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن، یکان‌های رزمی زمینی و دریایی حاضر در منطقه را پشتیبانی کرد. همزمان با این مرحله از رزمایش پروازهای تاکتیکی جنگنده‌های اف ۴ و می‌راژ نیروی هوایی در پشتیبانی از یکان‌های نیروی زمینی با موفقیت انجام شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز