خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ملت ایران انسجام و وحدت دارند / مسئولیت خلل مذاکرات با ۱ + ۵ است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۲۱

اگر دنیای استکبار تعرضی نسبت به اماکن مقدس ما داشته باشند نه تنها این بیست و چند میلیون بلکه ارتش و مردم عراق و حتی این یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان نیز در مقابل آن‌ها خواهند ایستاد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران درباره راهپیمایی مراسم اربعین حسینی گفت: برای کسانی که در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند٬ این مراسم، مراسم عرفانی بزرگی بود که جای تبریک دارد البته این راهپیمایی بیست و چند میلیونی برای جهان استکبار هم پیامی داشت که اشاره می‌کرد این راهپیمایی نمادی از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در جهان است که همه به اهل بیت(ع) و دعا در جوار اهل بیت(ع) اعتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله ناصر امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه دنیای استکبار باید بداند اگر آن‌ها طرحی دارند و داعش را به وجود آورده‌اند و امروز می‌گویند با آن مخالف بوده‌اند٬ راه غلطی است٬ تصریح کرد: اگر دنیای استکبار تعرضی نسبت به این اماکن مقدس داشته باشند نه تنها این بیست و چند میلیون بلکه ارتش و مردم عراق و حتی این یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان نیز در مقابل آن‌ها خواهند ایستاد.

آیت‌الله کاشانی با اشاره به حضور همه اقشار و مذاهب در این راهپیمایی گفت: تنها مسلمانان در این راهپیمایی پرشکوه حضور نداشتند٬ بلکه ارامنه در حالی که صلیب بر گردن داشتند در این حرکت عظیم حضور داشتند. که این٬ جایگاه اهل بیت را در دل‌های همه بشریت نشان می‌دهد. بنابراین دنیای استکبار و عوامل آن‌ها بدانند که کوچک‌ترین تعرض آن‌ها با عکس العمل دنیای اسلام روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به گروه‌های افراطی به وجود آمده در منطقه گفت: این گروه‌ها برخلاف جریان عظیم اسلامی در جهان هستند و چند صد نفر بیشتر نیستند که درجهل و بی‌خبری و عوامل بیگانه‌بودن به سر می‌برند و امروز اهمیتی ندارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بصیرت اشاره کرد و گفت: بصریت باعثمی‌شود معرفت باز شود و انسان‌ها فراست کسب کنند و به حقیقت دست یابند. امروز جهان اسلام جهان بیداری است.

وی در رابطه با بصریت و کشور ایران گفت: در سال ۸۸ مشکلی پیش آمد و بحثی باز شد درباره انتخابات ریاست جمهوری؛ که در همه جای دنیا این موضوعات پیش می‌آید. اما ما شاهد بودیم در رابطه با کشور ما به دنبال این مباحث٬ اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌ها و حمایت آمریکا به وجود آمد که باعثشکل گیری فتنه‌ای شد که ملت ایران در نهم دی ماه آن حرکت عظیم را در برابر آن فتنه به پا کردند و توانستند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

امامی کاشانی افزود: دشمن فهمید با این نوع توطئه‌ها نمی‌تواند به نظام و مقام ولایت کوچک‌ترین تعرضی داشته باشد زیرا ملت ایران انسجام و وحدت دارند که این انسجام و وحدت بسیار مهم و حیاتی است.

وی گفت: جامعه ایران در یک نقطه به نام ولایت به وحدت می‌رسند و درتمام مسائل سیاسی، اجتماعی این وحدت همیشه اثربخش و عامل استحکام بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نامه وزیر امور خارجه به وزرای کشور‌ها بیان کرد: ایشان در این نامه مواضع جمهوری اسلامی ایران را به خوبی بیان کرده است و گفته است که ما از حقوق خودمان بر اساس قانون کوتاه نمی‌آییم و علاوه بر آن طبق بیان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فتوای مقام معظم رهبری این دروغ‌هایی که به جمهوری اسلامی ایران نسبت می‌دهند به هیچ وجه واقعیت ندارد و کذب است.

وی گفت: بنابراین امروز اگر اشکال و خللی در مذاکرات ۱ + ۵ پدید بیاید تمام مسئولیت آن متوجه طرف مقابل می‌باشد و ما باید بدانیم این وحدت و این قدرت برخاسته از درون و انسجام ملی ما می‌باشد.

امامی کاشانی با اشاره به رزمایش نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام محمد رسول‌الله(ص) گفت: پیام این رزمایش که بسیار برای منطقه مفید است امنیت است و می‌خواهد اعلام کند اجازه نمی‌دهد هیچ نیروی فرامنطقه‌ای در منطقه دست‌اندازی کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به مسئولیت سپاه در حفاظت هواپیمایی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از زمانی که امام این وظیفه را به سپاه محول کرده است تا به امروز دشمنان نتوانسته‌اند حرکتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام و تخلفی صورت دهند.

وی دربخش دیگری از صحبت‌های خودبه مسئله وقف اشاره و بیان کرد: کسانی که امروز مال وقف را تصرف کرده‌اند باید بدانند بدون اجازه تولیت آن٬ حق تصرفی ندارند و این موضوع خیانت است.

وی با اشاره به حدیثی در این ارتباط گفت: اولین چیزی که از مسلمان سوال می‌شود امانت است و این امانت شامل حقوق مردم، مال مردم و ناموس مردم می‌باشد که باید رعایت شود.

امامی کاشانی یادآوری کرد: ‌ ای کسانی که نماز می‌خوانید به زیارت می‌روید٬ بدانید آخرین چیز نماز و اولین چیز امانت است و امانت را رعایت کنید. رعایت وقف را انجام بده مال وقف٬ مال خداست و در آن تصرف نکنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ارتباط با بحثوقف بیان کرد: در اینجا باید به پولدار‌ها نیز بگویم مال خود را وقف کنید و برای خودتان باقیات و صالحات قرار دهید.

وی در رابطه با مسائل آمار و ثبت احوال گفت: همه مردم باید با پرسنل و کارمندان ثبت و احوال و آمار همکاری کنند زیرا شناسنامه در همه دنیا اهمیت دارد.

امامی کاشانی درباره شخصیت آیت‌الله غیوری گفت: ایشان از جمله شخصیت‌هایی بودند که در زمان داشتن و نداشتن٬ بذل و بخشش می‌کردند و حتی رژیم شاه ایشان را به خاطر کمک به خانواده‌های زندانی تبعید کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گفت: ‌ ای کسانی که پول و مال دارید در راه خدا بخشش کنید، خمس و زکات مال خودتان را بدهید و بدانید این مال در برزخ برای شما همچون چاه ویلی خواهد شد بنابراین از پول و فرصت امروز استفاده کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز