خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تلاش فرصت‌طلبان برای قرار گرفتن در لیست‌های انتخاباتی / پایداری‌ها اصولگرا نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۹۰

آن چیزی که برای من جالب است، این است که برخی‌ها افراد و جریانات که مسبب انشعاب و تشتت در جریان اصولگرایی شده و حول محور آقای احمدی‌نژاد جمع شده‌ بودند، اینک می‌خواهند وحدت را به جریان اصولگرایی بازگردانند.

دبیرکل حزب سبز ایران تاکید کرد: آنچه برای جریان اصولگرایی باید مهم باشد و برای آن فعالیت بکند، این است که اصول اصولگرایی حفظ شود و از تندرویی، قانون‌گریزی و فساد دور باشد ولی متاسفانه فرصت‌طلبان در تلاش برای قرار گرفتن در لیست‌ها و پیروزی در انتخابات هستند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت اردوگاه اصولگرایان گفت: مدتی است که مسئله وحدت جریان اصولگرایی، نقل مجالس اصولگرایان است. به نظر می‌رسد تلاش در این باره با ایجاد جبهه‌هایی جدید صورت می‌گیرد ولی آنچه مسلم است، این است که این آرایش‌ها و جبهه‌ها، عمدتا جنبه ائتلاف انتخاباتی دارند تا سیاسی.

وی ادامه داد: اصولگرایان بیش از هر چیز نیازمند جبهه متحد سیاسی هستند، چیزی که اصلاح‌طلبان در طول ادوار گذشته توانستند به آن دست پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به حضور تندروها در جبهه اصولگرایی یادآور شد: آن چیزی که برای من جالب است، این است که برخی‌ها افراد و جریانات که مسبب انشعاب و تشتت در جریان اصولگرایی شده و حول محور آقای احمدی‌نژاد جمع شده‌ بودند، اینک می‌خواهند وحدت را به جریان اصولگرایی بازگردانند.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر اینکه جبهه پایداری، یک جریان اصولگرا نیست، تصریح کرد: جبهه پایداری طیف و عنوانی است که سعی می‌کند تا در جریان اصولگرایی نفوذ کرده و آنها را به سمت خود جلب و جذب کند.

دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه اصولگرایی نیازمند شفاف‌سازی است، ابراز داشت: اسم اصولگرایی که اکنون از سوی برخی از جریانات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد نیازمند شفاف‌سازی و تبیین است. باید بگویم که اصولگرایی با تندرویی و بی‌قانونی سنخیتی ندارد. جریان اصولگرایی باید به دنبال قانون‌گرایی و مبارزه با فساد باشد.

وی با اشاره به دوره مدیریتی تندروها در دولت‌های نهم و دهم خاطرنشان کرد: از آنجایی که تندروها در مسئله قانون‌گرایی و مبارزه با فساد سابقه خوبی از خود به جا نگذاشتند، بنابراین آنها نمی‌توانند محور گفتمانی جدید در اصولگرایان باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: آنها هشت سال در راس قدرت و مدیریت کشور بودند ولی چیزی از آنها مشاهده نشد و نتیجه‌ای نیز نگرفتند.

کنعانی‌مقدم با یادآوری بر این مسئله که پیروزی در انتخابات نباید محور فعالیت‌های اصولگرایان باشد، بیان کرد: آنچه برای جریان اصولگرایی باید مهم باشد و برای آن فعالیت بکند، این است که اصول اصولگرایی حفظ شود و از تندرویی، قانون‌گریزی و فساد دور باشد ولی متاسفانه فرصت‌طلبان در تلاش برای قرار گرفتن در لیست‌ها و پیروزی در انتخابات هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز