خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

بانک‌ها در چرخه صحیح اقتصادی، باید درخدمت تولید کشور باشند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۶۶

علاوه بر نقش صنعت برق در تقویت تولیدات، تأمین آن و برنامه‌ریزی برای رفع احتمالات آینده، یکی از مؤلفه‌های ارتقای ضریب امنیت ملی در کشور است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای سندیکای صنعت برق، توجه به صنعت برق را به عنوان مادر صنایع در دنیای فراصنعتی امروز جهان مهم دانست و گفت: علاوه بر نقش این صنعت در تقویت تولیدات، تأمین آن و برنامه‌ریزی برای رفع احتمالات آینده، یکی از مؤلفه‌های ارتقای ضریب امنیت ملی در کشور است.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط منابع انرژی به ویژه برق برای کارخانه‌ها و منازل مردم در سال‌های جنگ و نخستین سال‌های دولت سازندگی، گفت: با توجه به زیربناها و ساخت نیروگاه‌های تولید برق، از ساعت‌ها خاموشی به خودکفایی تولید و صادرات برق و خدمات فنی و مهندسی، آن رسیده بودیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری سرمایه‌های ارزشمند ایران به ویژه منابع طبیعی و نیروهای متخصص در ایران، گفت: در دنیا سه کشور هستند که کلکسیونی از همه منابع را دارند که ایران جزء این سه کشور است.

ایشان با بیان این نکته که «در حال مطالعه خاطرات سال ۷۱ برای انتشار هستم»، گفت: در آن شرایط، مسایل کشور خیلی روان بود و ایران حرف اول را در اقتصاد و صنعت کشورهای همسایه می‌زد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به برنامه‌های ایران و تقاضای کشورهای آفریقایی، آسیای میانه و منطقه در جهت استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های ایران در گاز و برق اشاره کرد و گفت: کشورهای پیشرفته دنیا هم برای فایناس طرح‌های مهم ایران با هم مسابقه می‌دادند که می‌توانستیم خارج از نگاه‌های باندی و منافع حزبی، واردات را نیز در خدمت صادرات بگیریم که شرط آن سیاست خارجی پویا بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به وجود نقدینگی فراوان کشور که باعثتورم شده، گفت: بانک‌ها باید در چرخه‌ای درست اقتصادی، بخش خصوصی را که هم تجربه علمی و آمادگی دارد، در خدمت تقویت اقتصادی و تولید کشور بکار گیرند.

در آغاز این دیدار مهندس کلاهی، مهندس بخشی، مهندس سعادتی، مهندس صدفی و آقای ترابی، با ارائه گزارشی از حوزه‌ فعالیت‌های خود به بیان دیدگاه‌ها در خصوص تقویت صنعت برق کشور پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز