خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

جریان‌هایی خود را در ضدیت با دولت تثبیت می‌کنند / پایداری شرایط جبهه بودن را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۶۹

امروز بعضی از جریان‌ها دراصولگرایی با ضدیت نسبت به دولت و دیگر جریان‌های اصولگرایی قصد دارند وضعیت خودشان را تثبیت کنند که این نوع عملکرد خارج از اصول اصلی، اصولگرایی است.

دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه مجلس و نمایندگان مردم باید به دنبال حل معضلات و مشکلات مردم باشند٬ تصریح کرد: امروز همه مسئولان و به ویژه مجلس باید به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی باشند، نمایندگان باید بدانند این نوع عملکرد برای جلب توجه و رای روش درستی نیست.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره فضای انتخاباتی مجلس و گروه‌های سیاسی گفت: همیشه شاهد بوده‌ایم در سال پایانی مجلس شورای اسلامی بعضی از گروه‌ها و فراکسیون‌ها سعی می‌کنند فضای مجلس را به نحوی انتخاباتی کنند.

برخی نمایندگان برای حضور در دور بعد مجلس٬ ماه‌های پایانی شروع به سوال‌ و استیضاح می‌کنند

وی ادامه اداد: سنوات و سابقه گذشته نشان می‌دهد در هر دوره شصت یا هفتاد درصد نمایندگان فعلی، موفق نمی‌شوند در دوره بعد حضور داشته باشند، در این حالت است که در هر دروه فضای سال‌های پایانی مجلس با استیضاح و سوال و… توسط برخی از نمایندگان همراه می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: قاعدتا این فضای استیضاح و سوال که به نوعی انتخاباتی است توسط نمایندگانی ایجاد می‌شود که واهمه دارند و می‌داند بخاطر عملکرد خود مورد اقبال عمومی و مردمی برای دوره بعد قرار نمی‌گیرند.

کنعانی مقدم بابیان اینکه مجلس و نمایندگان مردم باید به دنبال حل معضلات و مشکلات مردم باشند٬ تصریح کرد: امروز همه مسئولان و به ویژه مجلس باید به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، نمایندگان باید بدانند این نوع عملکرد برای جلب توجه و رای روش درستی نیست.

برخی جریان‌های اصولگرا با ضدیت نسبت به دولت قصد دارند وضعیت‌شان را تثبیت کنند

دبیرکل حزب سبز در پاسخ به این سوال آیا کسانی که امروز با تندوری قصد دارند جایگاهی در جریان اصول‌گرایی داشته باشند موفق می‌شوند یا نه، بیان کرد: یکی از بنیادهای اساسی اصولگرایان قانون‌گرایی و جلوگیری از هر نوع افراطی‌گری است، لذا هیچگونه تندروی مورد قبول هیچیک از جریان‌های اصیل اصولگرایی نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا یاد آورشد: امروز بعضی از جریان‌ها در اصولگرایی با ضدیت نسبت به دولت و دیگر جریان‌های اصولگرایی قصد دارند وضعیت خودشان را تثبیت کنند که این نوع عملکرد خارج از اصول اصلی، اصولگرایی است.

وی اظهارکرد: متاسفانه در وضعیت امروز بعضی از جریان‌های که خودرا وابسته و منتسب به اصول گرایی می‌دانند حیات سیاسی خودشان را در نگاه تند به مسائل می‌بینند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه افراطی‌گری با انقلابی‌گری متفاوت است خاطرنشان کرد: اگر شخصی انقلابی باشد به دنبال حفظ و دفاع از ارزش‌های انقلاب است نه به دنبال افراطی بدون رعایت حقوق دیگر جریان‌ها که فاصله بسیاری از ارزش انقلاب اسلامی دارد.

پایداری شرایط حزب بودن را ندارد

دبیرکل حزب سبز ایران درباره وضعیت امروز جبهه پایداری در بین اصولگرایان٬ گفت: ابتدا لازم است به تذکری توجه شود که جبهه از چند حزب تشکیل می‌شود که پایداری اینطور نیست و از وزات کشور تحت عنوان حزب مجوز گرفته است. به هرحال این حزب هم برای خودش اصول و مرامنامه‌ای دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: اما این حزب نمی‌تواند برای همه جریان‌های اصولگرایی تعیین تکلیف کند، از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز گفتمان‌های متفاوتی در هر دوره در انقلاب اسلامی حاکم، غالب و مردم به آن رو کرده‌اند و اگر حزب و جریانی قصد دارد به گفتمان غالب تبدیل شود نیاز به ضروریاتی از جمله عقلانیت و همگرایی با همه جریان‌ها دارد.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما حزب یا جریانی می‌تواند با تندروی٬ مورد توجه مردم برای انتخابات آینده قرار بگیرد٬ گفت: مردم ما بعد از سی و پنج سال‌ شناختی از جریان‌های سیاسی به دست آورده‌اند، در این حالت تندور‌ها با فشار و ارعاب نمی‌توانند جایگاهی سیاسی برای خود کسب کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در پایان یاد آور شد: مردم امروز به دنبال افرادی و جریان‌های هستند که فارغ از هر گونه حاشیه‌سازی در جهت حل مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی گام بردارند، دراین شرایط حتما افراد و جریان‌های که به دنبال بحران‌سازی و بحران‌آفرینی هستند٬ ریزش خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز