خبرگزاری کار ایران

عارف در دیدار با فعالان سیاسی–مدنی استان اصفهان:

برخی رسانه‌ها از مناسبت‌های ملی برای تخطئه یک جریان سیاسی سوءاستفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۷۶

بین بزرگان اصلاح‌طلب هیچگونه فاصله‌ای وجود ندارد / رفتار برخی سخنوران باعثایجاد شکاف در جامعه می‌شود / اگر شعار وحدت می‌دهیم باید به لوازم آن هم پایبند باشیم / مدیران اجرایی در استان‌ها باید پیام انتخابات ۲۴ خرداد را درک کنند / دوات در رفع دغدغه‌های اقشار آسیب‌پذیر تلاش بیشتری کند / از تربیون‌های خاص هرچه می‌خواهند علیه اصلاح‌طلبان می‌گویند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی از سیاسیون و سخنوران از وحدت سخن می‌گویند ولی اعمال و رفتارشان وحدت شکن است، گفت: برخی رسانه‌ها از مناسبت‌های ملی و سیاسی برای تخطئه یک جریان سیاسی سوءاستفاده می‌کنند که این روش باعثافزایش کینه‌توزی و خصومت در جامعه می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و مدنی استان اصفهان و اعضای بنیاد امید ایرانیان این استان، با تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و حضرت مسیح(ع) و گرامی‌داشت هفته وحدت به نقش‌آفرینی مردم اصفهان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره کرد و با بیان اینکه روح تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در اصفهان است، گفت: مردم خوب و متدین استان اصفهان در همه دوران‌های مختلف قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش ماندگاری در تاریخ معاصر ایران داشتند و مردم این استان وارثبیش از ۲۳ هزار شهیدانی هستند که برای عظمت ایران و اسلام جان خود را تقدیم کرده‌اند.

وی با یادآوری نقش چهره‌های برجسته این استان به وِیژه آیت‌الله سیدجلال‌الدین طاهری و استاد علی‌اکبر پرورش، خاطرنشان کرد: اصفهان یکی از جوشان‌ترین کانون‌های انقلاب اسلامی و زادگاه زنان و مردانی بزرگی است که برای آزادی، عدالت و پیشرفت کشور قلبشان تپیده و می‌تپد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آستانه هفته وحدت سخن می‌گفت، رمز پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت کلمه و وحدت همه اقشار جامعه دانست و تاکید کرد: برخی از سیاسیون و سخنوران از وحدت سخن می‌گویند ولی اعمال و رفتارشان وحدت‌شکن است و باعثایجاد شکاف و کدورت در جامعه می‌شود. اگر شعار وحدت می‌دهیم باید به لوازم آن هم پایبند باشیم.

وی ادامه داد: نخبگان و رسانه‌ها باید در تحکیم وحدت در کشور نقش موثری ایفا کنند متاسفانه برخی رسانه‌ها از مناسبت‌های ملی و سیاسی برای تخطئه یک جریان سیاسی سوءاستفاده می‌کنند که این روش نه تنها به وحدت و یکپارچگی در درون نظام کمک نمی‌کند بلکه باعثافزایش کینه توزی و خصومت در جامعه می‌شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به گلایه‌هایی که از مدیریت استان اصفهان مطرح شد، اظهار کرد: من در اکثر دیدارهایی که طی یکسال اخیر با مردم و نخبگان استان‌های مختلف داشتم گلایه‌هایی از عدم همراهی و همسویی مدیریت کلان استان متبوع خود با شعارهای دولت تدبیر و امید مطرح می کردند البته توقع این نیست که با روی کار آمدن دولت جدید تمامی مدیران قبلی برکنار شوند اما انتظار این است مدیران اجرایی در استانها پیام انتخابات ۲۴ خرداد را درک کرده باشند. ان‌شالله در آینده این روند اصلاح شود و همسو با سیاست‌ها و شعارهای دولت حرکت کنند.

عارف تاکید کرد: برخی گروه‌های سیاسی و رقیب به دنبال این هستند که اصلاح‌طلبان از دولت زاویه بگیرند به همین دلیل باید مراقبت کرد طرح برخی گلایه‌ها و نقدها به ایجاد شکاف با دولت تعبیر نشود.

وی به عملکرد دولت در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: روند کلی دولت از زمان آغاز به کار خود مطلوب بوده است و باید از دولت حمایت کرد. البته در بعضی بخشها بویژه درخصوص مسائل معیشتی مردم و رفع دغدغه‌های اقشار آسیب پذیر باید بیشتر تلاش شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به پرسش‌های مختلف حاضرین در جلسه در ارتباط با انتخابات مجلس آینده گفت: اگرچه بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته فضای عمومی کشور تغییر کرده است اما هنوز تربیون‌های خاص در اختیار رقیب جریان اصلاحات است و هر چه می‌خواهند علیه اصلاح‌طلبان می گویند و به دنبال شکاف و تفرقه در جریان اصلاح‌طلب هستند به همین دلیل اصلاح‌طلبان باید در انتخابات مجلس آینده با وحدت و برنامه محوری و دوری از سهم‌خواهی گروهی و حزبی مشارکت جدی داشته باشند. باید همه گروه‌های اصلاح‌طلب برای پیروزی تفکر اصلاحات تلاش و حرکت جبهه‌ای را تقویت کنند.

عارف با بیان اینکه بین بزرگان اصلاح‌طلب هیچگونه فاصله‌ای وجود ندارد بر ضرورت پیروزی تفکر اصلاح‌طلبی در انتخابات مجلس آینده با اجماع کامل تاکید کرد.

گفتنی است در این دیدار محمود ابراهیمی مسئول بنیاد امید ایرانیان اصفهان و دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات این استان گزارشی از وضعیت سیاسی و فرهنگی استان و عملکرد بنیاد امید ایرانیان اصفهان ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز