خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نظام انتخاباتی حزبی بدون راه‌اندازی خانه احزاب ممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۹۹۲

طرح اصلاح قانون احزاب توسط کمیته مشورتی منتخبی که از ۱۵ حزب بودند به وزارت کشور داده شده و امیدواریم این طرح مشورتی در وزارت کشور پخته‌تر شود و به مجمع برود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری عنوان کرد: در انتخابات حتما باید از راهنمایی و حمایت بزرگان جریان اصلاح‌طلب بهره‌مند شویم. در عین حال لیست‌های انتخاباتی را نباید اشخاص ببندند٬ بلکه این احزاب هستند که به لیست‌های نهایی انتخاباتی می‌رسند.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان در مقابل اصولگرایان که در حال برگزاری جلسات هم‌اندیشی هستند چه تمهیداتی را برای انتخابات مجلس آینده پیش رو خواهند داشت، عنوان کرد: حزب مردم سالاری طرح امام(ائتلاف ملی اصلاح‌طلبان میهن) را پیشنهاد داد و پس از آن نیز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصویب کرد که در دی ماه همایشی را در همین رابطه با حضور اصلاح‌طلبان داشته باشیم.

وی گفت: همه اصلاح‌طلبان در این همایش خواهند بود. آقای خاتمی هم به عنوان محور اصلاحات قطعا به این همایش دعوت می‌شود و اگر مصلحت بداند حتما به همایش خواهند آمد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری عنوان کرد: ما حتما باید در انتخابات از راهنمایی و حمایت بزرگان این جریان بهره‌مند شویم اما معتقدم لیست‌های انتخاباتی را نباید اشخاص ببندند بلکه این احزاب هستند که به لیست‌های نهایی انتخاباتی می‌رسند. مضاف بر اینکه حمایت از گروه‌های اصلاح‌طلب توسط بزرگان این جریان تقویت شود.

وی افزود: اگر با همین روند اصلاح‌طلبان بتوانند یک لیست واحد ارائه کنند، موجب پیروزی و موفقیت اصلاح‌طلبان در سراسر کشور خواهد شد.

کواکبیان در مورد نحوه تعامل وزارت کشور با احزاب٬ گفت: نگاه وزارت کشور فعلی به احزاب قطعا رویکرد مثبتی است. جلسات و نشست‌های مختلفی با وزارت کشور داشتیم و طرح اصلاح قانون احزاب توسط کمیته مشورتی منتخبی که از ۱۵ حزب بودند به وزارت کشور داده شده و امیدواریم این طرح مشورتی در وزارت کشور پخته‌تر شود و به مجمع برود.

وی ادامه داد: در مورد راه‌اندازی خانه احزاب معتقدیم وزارت کشور باید هم‌اندیشی بیشتری داشته باشد تا بتوانیم نظام انتخاباتی حزبی داشته باشیم چراکه نظام انتخاباتی حزبی٬ بدون راه‌اندازی خانه احزاب ممکن نیست.

کواکبیان در پایان به نحوه فعالیت احزاب در استان‌ها اشاره کرد و افزود: عموم اصلاح‌طلبان سراسر کشور از نوع تعامل استانداران با مجموعه اصلاحات و فعالان سیاسی گلایه‌مند هستند و امیدواریم وزارت کشور این را مدنظر قرار بدهد تا این گلایه مرتفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز