خبرگزاری کار ایران

توضیح سخنگوی شورای نگهبان در مورد یک خبر

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۳۳

مقامات عالی نظام هم قبلا اعلام کردند کسانی که در جریان انتخابات از کاندیدای مورد نظر خودشان طرفداری کردند به تکلیف قانونی و شرعی خودشان عمل کردند.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد خبر منتشر شده در ایلنا با تیتر " حضور اعضای شورای نگهبان در یک ستاد انتخاباتی مانع از انجام وظایف انتخاباتی آنها نیست " توضیحاتی داد.

به گزارش ایلنا، توضیحات نجات‌الله ابراهیمیان در خصوص این خبر به شرح زیر است:

با احترام ضمن تقدیر از حسن توجه آن خبرگزاری به اخبار مرتبط با شورای نگهبان٬ به استحضار می‌رساند در پی برگزاری نشست خبری سخنگوی محترم شورای نگهبان٬ روز شنبه٬ ۱۳دی ماه ۹۳ متاسفانه اظهارات ایشان به صورت مخدوش در خبرگزاری ایلنا منعکس شده است.

خبرگزاری ایلنا در این رابطه ذیل تیتر " حضور اعضای شورای نگهبان در یک ستاد انتخاباتی مانع از انجام وظایف انتخاباتی آنها نیست " آورده است:

(به گزارش خبرنگار ایلنا، نجات‌الله ابراهمیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه شما در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کردید که بی‌دلیل گروه‌های سیاسی را از شورای نگهبان نترسانید در حالی که دبیر شورای نگهبان بارها در نماز جمعه چنین مباحثی را مطرح کرده است. این تناقض را چگونه توجیه می‌کنید؟ گفت: آیت‌الله جنتی نقش‌های متفاوتی دارد. وی دبیر شورای نگهبان و خطیب جمعه است. او مبارز با سابقه‌ای است که اگر در جلسه‌ای حاضر شود شما تمام سوالات خود را از او مطرح خواهید کرد بنابراین وی تنها به عنوان عضو شورای نگهبان اظهار نظر نمی‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: البته تاکیداتی که در مورد افرادی که در سال ۸۸ از حدود قانونی خود پا را فراتر گذاشته و امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند، جزو تاکیداتی است که از طرف همه گروه‌های سیاسی مطرح می‌شود. بر همین اساس طبیعی است که کسانی که امنیت کشور را به خطر انداخته‌اند برای حضور در انتخابات با مانع مواجه شوند اما در مابقی موارد همانطور که اعلام شد حضور اعضای شورای نگهبان در یک ستاد انتخاباتی و طرفداری از یک فرد مانع انجام وظایف انتخاباتی آنها نیست.

ابراهیمیان افزود: مقامات عالی نظام نیز اعلام کرده‌اند کسانی که از نهادهای مختلف در انتخابات شرکت کرده‌اند در واقع به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پرداختن زود هنگام به حواشی انتخابات باعثمی‌شود نظم ما مختل شود، اظهار داشت: در همین رابطه برخی نگرانی‌ها در جامعه مطرح می‌شود بنابراین ما تلاش می‌کنیم که به موقع و به اندازه صحبت کنیم.)

در حالی که اصل این قسمت از اظهارات دکتر ابراهیمیان که در سایت شورای نگهبان نیز منعکس شده است٬ بدین شرح می‌باشد:

دکتر ابراهیمیان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اعلام نظرات شورای نگهبان به خصوص دبیر آن بیان کرد: دبیر محترم شورای نگهبان سمت‌ها و نقش‌های متفاوتی دارند. عضو و دبیر شورای نگهبان هستند؛ خطیب جمعه هستند؛ مسئولیت نهاد تبلیغی را عهده‌دار هستند. یک مبارز با سابقه هستند؛ وقتی در یک جلسه رسانه‌ای و خبری قرار می‌گیرند شما همه سؤالات را به تمام این اعتبارات از ایشان مطرح می‌کنید. بنابراین ایشان فقط به عنوان عضو شورای نگهبان اظهارنظر نمی‌کنند. من قبلاً عرض کردم در مورد شورای نگهبان، خود ایشان هم تأکید دارند و مقررات داخلی ما هم اعلام می‌کند، رسانه‌های محترم به مواضع رسمی که از طریق نهاد سخنگویی اتخاذ می‌شود توجه کنند. خود ایشان و سایر اعضا این مأموریت را(در قالب انتخاب سخنگو) به بنده دادند تا مواضع رسمی شورای نگهبان را اعلام کنیم.

وی ادامه داد: برخی از تأکیدات مثل مسأله مربوط به کسانی که در فتنه ۸۸ از حدود قانونی پا را فراتر گذاشتند و من هم قبلاً اشاره کردم که امنیت کشور را با خطر مواجه کردند، تأکیدی است که از سوی تمام گروه‌های سیاسی هم به عمل می‌آید و اگر ایشان این امر را مطرح می‌کند به عنوان یک امر مورد اتفاق است که کسانی که امنیت کشور را به خطر انداختند اینها با مانع برای حضور در انتخابات مواجه خواهند شد. اما در مورد بقیه موارد قبلاً‌ توضیح دادم از من سؤال کردند که آیا طرفداری از یک داوطلب، حتی حضور در ستاد انتخاباتی مانع است؟ عرض می‌کنم صرف این موارد خیر، مانع نیست. مقامات عالی نظام هم قبلا اعلام کردند که کسانی که در جریان انتخابات از کاندیدای مورد نظر خودشان طرفداری کردند به تکلیف قانونی و شرعی خودشان عمل کردند. بنابراین به نظرم ما خیلی روشن مواضع رسمی را که منطبق با قانون است خدمتتان عرض کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز