خبرگزاری کار ایران

امیرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور نمایندگان اهل سنت در قم، وحدت مذاهب اسلامی را نشان می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۴۲

خیلی از مردم شاید ندانند نمایندگان مردم سنی‌نشین کشور در مجلس به علمای شیعه و اهل بیت(ع) پیامبر ارادت و محبت دارند و قطعا وقتی خبر این رویداد را بخواد در وحدت هرچه بیشتر مسلمانان مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور نمایندگان اهل تسنن در قم، عملا وحدت مذاهب اسلامی را نشان می دهد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که امروز در سفر نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی به قم و دیدار آن ها با مراجع تقلید همراه شان بود، در حاشیه دیدار با آیت الله گرامی، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با توجه به این که در هفته وحدت هستیم، به نظرم حضور نمایندگان اهل تسنن در قم می تواند عملا این وحدت را نشان دهد، چرا که این شخصیت ها، نمایندگان مناطق سنی نشین کشور هستند.

وی افزود: در دیدار نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با مراجع تقلید دیدیم که ایشان ارادت خاصی به مراجع تقلید و علمای شیعه دارند و قطعا انعکاس این اتفاقات می تواند تأثیر مثبتی بر تقویت وحدت امت اسلام داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به حضور نمایندگان اهل تسنن مجلس شورای اسلامی در حرم حضرت معصومه(س) و زیارت آن اشاره کرد و گفت: خیلی از مردم حتی مردم قم شاید ندانند نمایندگان مردم سنی‌نشین کشور در مجلس شورای اسلامی این قدر به علمای شیعه و اهل بیت(ع) پیامبر ارادت و محبت دارند و قطعا وقتی فیلم، تصاویر و خبر این رویداد را ببینند در وحدت هرچه بیشتر مسلمانان مؤثر خواهد بود.

امیرآبادی فراهانی در پایان با بیان این که اهانت به مذاهب و شخصیت های مورد احترام هر تفکری، به هر صورتی کار درستی نیست، در پاسخ به این سؤال که اگر از طرفی توصیه شود به پیروان اهل سنت اهانت نکنید اما به برخی شخصیت های سیاسی اهانت کنند، آیا از تأثیر توصیه به عدم اهانت به اهل سنت کم نخواهد کرد؟ گفت: این موضوع مؤثر است و بی تأثیر نیست ولی اصل اهانت کار درستی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز