خبرگزاری کار ایران

ناطق‌نوری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مگر دکل نفت کالای اشانتیونی است که گم شود / مجلس با دولت همراهی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۴۰

متاسفانه احمدی‌نژاد قدر این در آمد تاریخی نفت را ندانست. اگر از زمان قاجار بخواهیم درآمدی که این ۸ سال داشتیم را محاسبه کنیم٬ باز هم اینقدر نمی‌شود. اما آقایان در آخر چه تحویل دادند؟

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: سالی که حاج آقا(علی‌اکبر ناطق نوری) انتخابات را به آقای خاتمی واگذار کردند دولت طرحی به مجلس آورد که نیاز به بودجه برای سرمایه‌گذاری از یک حوزه نفتی مشترک را داشت

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عضو دو دوره کمیسیون نفت مجلس شورای اسلامی از مدیریت حال حاضر نفت راضی بود و زنگنه را بهترین فرد برای تصدی این وزارتخانه بعد از آن دوران وحشتناک دانست که توانایی سر و سامان دادن به این وزارتخانه را دارد.

ناطق‌نوری در خصوص درآمدهای اقتصادی دولت احمدی‌نژاد گفت که متاسفانه او قدر این در آمد تاریخی را ندانست. اگر از زمان قاجار بخواهیم درآمدی که این ۸ سال داشتیم را محاسبه کنیم٬ باز هم اینقدر نمی‌شود. اما آقایان در آخر چه تحویل دادند؟

نماینده هفت دوره مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده‌های فسادی که هر روز باید منتظر شکل جدید آن باشیم. در دولت آقایان٬ ما انواع شاهکار‌ها را دیدیم، مگر دکل نفتی کالای اشانتیونی است که گم شود؟

وی افزود: این در حالی‌ست که تعدای از نماینده‌های اقتصادی این دوره مجلس، نه تنها در همراهی با دولت در طرح‌های اقتصادی کاری نمی‌کنند بلکه بیشتر به دنبال ضربه زدن به بهانه‌های مختلف هستند، از رای ندادن به وزرا تا کارهای دیگر.

ناطق نوری ادامه داد: سالی که حاج آقا(اکبر ناطق نوری) انتخابات را به آقای خاتمی واگذار کردند٬ دولت طرحی به مجلس آورد که نیاز به بودجه برای سرمایه‌گذاری از یک حوزه نفتی مشترک را داشت، خب این طرح یک طرح ملی بود و ما نباید از کشوری که در این حوزه با ما مشترک است٬ عقب می‌افتادیم. من به عنوان موافق صحبت کردم در صورتی که از لحاظ سیاسی با دولت اختلاف داشتم آن وقت آقای نوبخت که از لحاظ سیاسی با دولت بود مخالف این طرح بود، درست یادم است‌‌‌ همان زمان با آقای نوبخت خصوصی صحبت کردم؛ گفتم ما هر دو نمایندگان شمال ایران هستیم؛ من از گیلان تو از مازندران؛ این طرح از طرح‌های ملی کشور است کمک کنید که تصویب شود، آخر‌‌‌ همان روز تلفن ۳۳۳ مجلس لابی مجلس٬ بنده را خواستند؛ گفتند آقای خاتمی با تو کار دارد. پس از احوالپرسی٬ بابت کمک کردن به تصویب این طرح تشکر کردند و من گفتم وظیفه نمایندگی‌ام این است.

نماینده هفت دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این است نمایندگی. مردم این را می‌خواهند. در وضعیت حال حاضر اقتصادی و فشار تحریم‌ها٬ باید اینگونه تعامل‌ها بین دولت و مجلس باشد.

ناطق‌نوری در پایان در خصوص سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: دنبال علت خاصی نگردید تمام این کار‌ها شیطنت عربستان است، سیاست‌های این کشور همیشه با ما در تضاد است و ما باید با آمادگی کامل در این کشمکش حضور داشته باشیم بر همین اساس پیشنهاد من به دولت این است که بودجه را بر اساس نفت ۴۰ دلار ببندد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز