خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

شرایط امروز حاکم بر مسلمانان برخلاف برنامه‌ها، گفتار و رفتار پیامبر اسلام است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۲۸۴

ایران برای همه ایرانیان و برای همه قومیت‌های ملی و مذهبی است و هیچ‌کس حق ندارد با تحریک و تبعیض، موجبات ناراحتی مردم را فراهم نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کاهش قیمت نفت اظهار کرد: اگر حاکمان کشورهای اسلامی به جای دامن زدن به اختلافات، در تعاملات بر مشترکات تأکید می‌کردند، نفت که سرمایه اصلی کشورهای اسلامی است، این‌گونه بازیچه سیاسی دیگران نبود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان خوزستان، با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، تفرقه را آتشی در دامان مسلمانان دانست و گفت: شاید دشمنان این آتش را روشن کرده‌اند، اما می‌بینیم که بعضی از جاهلان در درون جوامع اسلامی، به این آتش می‌دمند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری و ابراز تأسف از اوضاعی که این روزها در بعضی از کشورهای اسلامی حاکم است، «فرِّق تسد» را نقشه و شعار استعمارگران برای استیلای بر مسلمانان خواند و خاطر نشان کرد: شرایط امروز حاکم بر مسلمانان، درست بر خلاف برنامه‌ها، گفتار و رفتار پیامبر اسلام است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی، منابع غنی زیرزمینی، آب‌های مناسب، اراضی بسیار مرغوب و بالاتر از همه مردم وفادار به انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و بعدها، مخصوصاً در زمان جنگ نسبت به نقطه نقطه استان خوزستان آگاهی دارم و می‌دانم که این خطه، غرق در نعمت‌های خداوندی است.

وی زندگی مسالمت آمیز اعراب و غیر عرب‌ها در خوزستان را تابلویی از زندگی برادرانه ایرانیان دانست و گفت: سند وفاداری مردم خوزستان، شهدای آنان هستند که بر تارک تاریخ آنها می‌درخشند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر حق مردم خوزستان برای برخورداری از زندگی مناسب، به طرح‌های دوران سازندگی در این استان، بویژه مهار آب‌ها اشاره و اظهار کرد: می‌دانستم که اگر نگذاریم آب و زمین خوزستان شور شود، مردم خوزستان با کار و کوشش، ‌ کام خود و همه مردم ایران را شیرین می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تبعیض بین قومیت‌های متعدد ایرانی را خیانت به مکتب اسلام، مذهب تشیع و ایران اسلامی دانست و گفت: ایران برای همه ایرانیان و برای همه قومیت‌های ملی و مذهبی است و هیچ‌کس حق ندارد با تحریک و تبعیض، موجبات ناراحتی مردم را فراهم نماید.

وی اختلافات را برای هر مجموعه‌ای مخل دانست و با اشاره به کاهش قیمت نفت تصریح کرد: اگر حاکمان کشورهای اسلامی به جای دامن زدن به اختلافات، در تعاملات بر مشترکات تأکید می‌کردند، نفت که سرمایه اصلی کشورهای اسلامی است، این‌گونه بازیچه سیاسی دیگران نبود.

هاشمی رفسنجانی در پایان وحدت را ضروری‌ترین و فوری‌ترین نیاز مسلمانان، مخصوصاً ایرانیان مسلمان در شرایط فعلی توصیف کرد و گفت: می‌توانیم کشور خود را با مواهب بسیار خدادادی بسازیم و حق همه قومیت‌ها را بدهیم و بدانیم که تفرقه، تلخ‌ترین و وحدت شیرین‌ترین میوه باغ اسلام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز