خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم در دیدار با رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان:

اجازه وهن مقدسات مذاهب دیگر را ندهیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۵۱۴

ایجاد وحدت و همدلی بین مذاهب مختلف اسلامی در عیت حالی که راه اختلاف‌افکنی و سوء‌استفاده دشمنان را می بندد، نصرت الهی را نیز از آن مسلمانان خواهد کرد.

یکی از مراجع تقلید قم اظهار کرد: علمای مسلمان باید بر نگه‌ داشتن حرمت مقدسات مذاهب دیگر تاکید کرده و در ابتدای امر نیز خود باید این موضوع را در عمل پیاده کنند تا برای جوامع اسلامی به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار شیخ احمد الزین، رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به اینکه بین ملت و علمای ایران و لبنان علایق زیادی وجود دارد، اظهار کرد: مرزهای جغرافیایی در خصوص علایق دو کشور اثری ندارد و ما پیروزی شما را پیروزی خودمان می‌دانیم و همواره برای برای پیروزی ملت لبنان دعا می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز ایجاد وحدت در بین ملت‌های مسلمان از اهم مطالب است که علمای اسلام باید به آن توجه داشته باشند و با ایجاد وحدت و همدلی بین مذاهب مختلف اسلامی راه اختلاف‌افکنی و سوء‌استفاده دشمنان را ببندند و ان‌شا‌الله در این صورت نصرت الهی نیز از آن مسلمانان خواهد شد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مسلمانان باید از طرح اختلافات و خصومت و درگیری بین مذاهب مختلف پرهیز کنند، ابراز کرد: ما مشترکات زیادی داریم که باید حول آن به وحدت برسیم که مراسم باشکوه حج یکی از این مشترکات است، چراکه ما در یک زمان واحد به دور خانه خدا طواف می‌کنیم، در مناسک مشعر و منا حاضر می‌شویم و اعمال مشترکی داریم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: اختلافات بین مذاهب بسیار کم است و علمای مسلمان باید بر نگه‌ داشتن حرمت مقدسات مذاهب دیگر تاکید کنند و در ابتدای امر نیز ما علمای شیعه و اهل سنت باید این موضوع را در عمل پیاده کنیم تا برای جوامع اسلامی به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه وهن مقدسات مذاهب دیگر را بدهیم، گفت: بنده در حکمی مکتوب اعلام کرده‌ام که به طور قاطع باید حرمت مقدسات مذاهب اسلامی رعایت شود و تمام علمای اسلام از هر مذهبی باید بر این امر تاکید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز