خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

همراهان احمدی‌نژاد مدعی محوریت اصولگرایان شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۶۲

درست است که محوریت اصولگرایان را جامعتین بر عهده دارد اما اینکه فکر کنیم جریان اصولگرا در چند شخصیت خاص خلاصه می‌شود٬ فکر درستی نیست ممکن است این تفکر حتی باعثبروز اختلافاتی هم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا با طرح این سوال که چرا همراهان کسی که راه را اشتباه رفته است٬ در همایش‌های همگرایی اصولگرایان حضور دارند؟ گفت: باید از خود بپرسیم چرا این افراد مدعی محوریت جریان اصولگرایی شده‌اند.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاریی جلسات همگرایی اصولگرایان عنوان کرد: برگزاری این قبیل نشست‌ها خوب است و می‌تواند اختلافات و نقاط مشترک گروه‌های یک جناح را مشخص کند و در ‌‌نهایت منجر به وحدت شود اما با توجه به اینکه اصولگرایی شامل طیف وسیعی از افراد و گروه‌های سیاسی کشور می‌شود لازم است تا دوستان اصولگرای ما در برگزاری این همایش‌ها قدری چتر خود را باز‌تر کنند.

وی افزود: درست است که محوریت اصولگرایان را جامعتین بر عهده دارد اما اینکه فکر کنیم جریان اصولگرا در چند شخصیت خاص خلاصه می‌شود٬ فکر درستی نیست ممکن است این تفکر حتی باعثبروز اختلافاتی هم شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد علت عدم حضور اعضای جبهه ایستادگی در جلسات همگرایی اصولگرایان گفت: البته رایزنی‌هایی با جبهه ایستادگی انجام شده اما جبهه ایستادگی برای حضور در این همایش‌ها هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جلسات هم‌اندیشی نیازمند شفافیت در مباحثاصولی است، عنوان کرد: اگر شفافیت نباشد باعثمی‌شود سوالاتی در ذهن برخی ایجاد شود مبنی بر اینکه آیا این تجمعات به معنای یک ائتلاف انتخاباتی است یا ائتلاف سیاسی؟ اگر این جلسات به معنای ائتلاف انتخاباتی باشد٬ باید گفت که زودهنگام بوده و مورد قبول نیست.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: در حالیکه این جلسات به معنای ائتلاف سیاسی هم باشد باید توجه داشت که ائتلاف سیاسی سازوکارهای لازم به خود را دارد و با برگزاری این جلسات تحت عنوان همایش همگرایی اصولگرایان نمی‌توان یک جریان سیاسی را سازماندهی کرد.

وی گفت: در همایش‌های اصولگرایان٬ برخی شخصیت‌های این جریان در موضع‌گیری‌های خود نسبت به احمدی‌نژاد عنوان کردند که راه را اشتباه رفته و تمام شده است٬ اما باز هم ابهام وجود دارد؛ چرا همراهان کسی که راه را اشتباه رفته است در این همایش‌ها حضور دارند و مدعی محوریت جریان اصولگرایی شده‌اند! این مساله باید شفاف شود که آیا کسانی‌که با احمدی‌نژاد همکاری داشتند و امروز هم او را همراهی می‌کنند٬ می‌توانند محور وحدت اصولگرایان باشند یا خیر.

کنعانی‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: از نظر من آزموده را آزمودن خطاست٬ اما جریان پایداری باید به سوالات مبهمی که امروز در بحثائتلاف با اصولگرایان مطرح می‌شود پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز