خبرگزاری کار ایران

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

تجهیزات و سلاح‌های تولیدی صنایع دفاع باید بالاترین کیفیت و کاربرد را داشته باشد

کد خبر : ۲۴۲۴۴۳

سازمان صنایع دفاع به ویژه صنایع جنگ‌افزارسازی در ‌زنجیره رزم زمینی کشور ماموریت مهمی را برعهد دارد، ‌بنابراین دستاوردها، تجهیزات و سلاح‌های تولیدی در این حوزه باید بالاترین کیفیت و کاربرد را برای نیروهای مسلح به همراه داشته باشد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ‌گفت: سازمان صنایع دفاع به ویژه صنایع جنگ‌افزارسازی در ‌زنجیره رزم زمینی کشور ماموریت مهمی را برعهد دارد، ‌بنابراین دستاوردها، تجهیزات و سلاح‌های تولیدی در این حوزه باید بالاترین کیفیت و کاربرد را برای نیروهای مسلح به همراه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در بازدید از صنایع جنگ‌افزارسازی وزارت دفاع با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا، ‌وزارت دفاع را‌ حساس‌ترین نقطه نظام می‌دانند‌، افزود: بر این اساس همه متخصصان متعهد صنعت دفاعی و دانشمندان جوان و با انگیزه باید در این جایگاه مقدس و سرنوشت‌ساز تمام همت و توان خود را برای تقویت و ارتقای بنیه دفاعی کشور بسیج کرده و با رصد تغییرات مداوم‌ تهدیدات دشمن، تجهیزات و فن‌آوری متناسب با تهدیدات روز را در اختیار نیروهای مسلح قرار دهند‌.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول مدت حیات ۳۶ ساله خود به رغم زنجیره‌ای از تحریم‌ها و تهدیدات نظام سلطه‌، با رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا پیشرفت‌های چشمگیر و حیرت‌آوری در عرصه‌ صنعت دفاعی داشته است، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس دشمنان از فروش و و‌اگذاری معمولی‌ترین تجهیزات دفاعی نظیر سیم ‌خاردار هم به ایران دریغ می‌کردند، اما در مقطع کنونی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان نهادی نخبه‌گرا، پویا، پیشتاز و تصمیم‌ساز در عرصه صنعت دفاعی‌، با حرکتی پرشتاب به سمت فتح قله‌های بلند علوم و فناوری‌های پیشرفته دفاعی گام برداشته که می‌توان به دستیابی به دانش طراحی و تولید محصولات مدرن و پیشرفته نظامی در حوزه‌های مختلف نظیر فضایی، موشکی، هوایی، دریایی، الکترونیک تسلیحات رزم زمینی، خودرویی، مهمات و ادوات و مهندسی دفاعی اشاره کرد.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه دستاوردهای شگرف و غرور‌آفرین کشور در صنعت دفاعی، ثمره خون‌های پاک هزاران شهید سرافراز ایران اسلامی است که جز در سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج)، رهبری پیامبر‌گونه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به دست نمی‌آمد، تصریح کرد: در پرتو این دستاوردهای بزرگ دفاعی، جمهوری اسلامی ایران توانسته جایگاه شایسته خود را به عنوان «قدرت برتر‌ منطقه‌ای» تثبیت و حتی در برخی زمینه‌ها به ویژه در عرضه هوافضا مرزهای منطقه‌ای را پشت سر گذاشته و در جمع اندک کشورهای دارنده این فناوری‌ها در جهان قرار گیرد. ‌

جانشین وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن اهمیت و نقش تعیین‌کننده رزم زمینی ‌در عرصه نبردهای امروزی افزود: ۱۲ سال پیش زمانی ‌که ارتش آمریکا به افغانستان و عراق حمله کرد، اهمیت رزم‌ زمینی نمایان‌تر شد و نشان داد با وجود تجهیزات مدرون و پیشرفته نیروهای متخاصم، سرنوشت جنگ در عرصه رزم زمینی تعیین می‌شود. ‌

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه در جنگ بیست و دو روزه عزه هم رزم زمینی ‌تکلیف ‌جنگ را مشخص کرد، اظهار داشت: ‌جنگی که در غزه و خیلی جدی‌تر در سوریه و عراق به وقوع پیوست هر چند که به لحاظ سازماندهی‌ و تاکتیک عملیاتی تغییراتی یافت ولی همچنان رزم زمینی تعیین‌کننده پیروز میدان نهایی است.

‌وی با بیان اینکه سازمان صنایع دفاع، گروه رزم‌انفرادی و مجموعه جنگ‌افزارسازی پشتیبانی‌کننده رزمندگان در عرصه رزم زمینی در حوزه دفاع هستند، تصریح کرد: ‌رزم زمینی همچنان اهمیت، اولویت و جایگاه خودش را در نبرد خواهد داشت و هیچ عنصر دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود‌.

حاتمی تاکید کرد: سازمان صنایع دفاع به ویژه صنایع جنگ‌افزارسازی در ‌زنجیره رزم زمینی کشور ماموریت مهمی را برعهده دارد ‌بنابراین دستاوردها، تجهیزات و سلاح‌های تولیدی در این حوزه باید بالاترین کیفیت و کاربرد را برای نیروهای مسلح به همراه داشته باشد.

گفتنی است جانشین وزیر دفاع از خطوط تولید، محصولات و دستاوردهای جنگ‌افزارسازی بازدید کرد وکارشناسان جنگ‌افزارسازی گزارشی از روند توسعه و پیشرفت فعالیت‌ها و محصولات جدید را ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز