خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

اقداماتی در موضوع حصر صورت گرفته که امیدواریم زود‌تر نتیجه‌بخش شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۰۴

مجلسی می‌خواهیم که نمایندگانش بر اساس قانون و آیین‌نامه داخلی نقطه نظراتشان را بیان کنند و اگر نماینده‌ای نیز مخالف است٬ پاسخش را بدهد٬ نه آنکه این پاسخ به شکل درگیری باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان از اتفاقات رخ داده در مجلس٬ هنگام نطق علی مطهری ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف در حاشیه همایش سراسری اصلاح‌طلبان که در کانون توحید در حال برگزاری است، ‌در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی بود اگر شما در لیست اصلاح‌طلبان نباشید آیا بازی اصلاح طلبان را بهم می‌زنید؟ گفت: ما ۲۹۰ یا ۳۱۰ سرلیست داریم و همه نمایندگان مجلس هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا راست است که شما می‌خواهید رئیس مجلس شوید؟ اظهار داشت: هنوز معلوم نیست که چه کسی پیروز می‌شود و این مجلسی‌ها هستند که رئیس مجلس را تعیین می‌کنند.

معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ درباره تلاش برخی رسانه‌ها برای اختلاف‌افکنی میان اصلاح‌طلبان تصریح کرد: من نه با هیچ کسی از اصلاح‌طلبان و دوستان اصولگرا اختلافی ندارم و مخلص همه هم هستند.

عارف در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا٬ درباره نظرش در خصوص اتفاقات اخیر مجلس٬ هنگام نطق علی مطهری خاطرنشان کرد: بسیار تاسف خوردم و همانطور که گفتم مجلسی می‌خواهیم که نمایندگانش بر اساس قانون و آیین‌نامه داخلی نقطه نظراتشان را بیان کنند و اگر نماینده‌ای نیز مخالف است٬ پاسخش را بدهد٬ نه آنکه این پاسخ به شکل درگیری باشد٬ چرا که برخورد فیزیکی در شان مجلس و نمایندگان نیست.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در خصوص اقدامات دولت برای رفع حصر ابراز داشت: ما باید با بخش‌های مختلف حاکمیت و دولت تعامل و همکاری داشته باشیم و امیدوارم از طریق شورای عالی امنیت ملی این مسئله در یک فضای صمیمی حل شود.

وی افزود: اقداماتی در این‌باره صورت گرفته و امیدوارم هر چه زود‌تر نتیجه‌بخش شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه برخی می‌گویند شما به امر پدرخواندگان اصلاحات در انتخابات‌ها کنار می‌روید٬ آیا این صحت دارد٬ یادآور شد: این را باید از این افرادی که این همه قدرت پیش‌بینی دارند بپرسید٬ من در هر سنگری که بوده‌ام در خدمت مردم، ‌انقلاب و نظام بوده‌ام و هر تصمیمی که به نفع نظام و کشور باشد می‌گیرم و برای من امنیت ملی، ‌منافع ملی و نظام اصل است.

عارف درباره اصلاح قانون انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: این مسئله در یک فضای صمیمی و کار‌شناسی در حال انجام شدن است و احتمالا تا آخر امسال طول می‌کشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند مطهری فرزند خلف پدرش نیست؟ نظر شما در این باره چیست؟ عنوان کرد: آنها اشتباه می‌کنند و کسانی که این حرف را می‌زنند باید عذرخواهی کنند.

وی درباره پیشنهاد رئیس جمهور برای برگزاری رفراندوم بیان کرد: رئیس دولت حق دارد نظرش را در مورد مسائل مختلف بیان کند و آقای روحانی نیز ساز وکارهای اجرایی رفراندوم را به خوبی می‌دانند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا ستادهای انتخاباتی شما تشکیل شده است؟ تاکید کرد: من مخالف این مسئله هستم٬ در فضای کنونی هدف ما باید تشویق مردم برای شرکت در انتخابات باشد.

عارف اضافه کرد: همه گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا باید این مسئله که مردم باید در انتخابات شرکت کنند را وظیفه خودشان ‌بدانند تا در این انتخابات شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

خبرنگاری از عارف پرسید که آیا محکومین حوادث۸۸ می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که وی پاسخ داد: ملاک مر و نص قانون است و همه طبق قانون می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و کاندیدا شوندو کسی نباید مانع از حضور و کاندیدا شدن آن‌ها بشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز