خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌هایی از همایش سراسری اصلاح‌طلبان؛

از صندلی صادق خرازی تا خوشحالی عارف از برد ایران از قطر

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۵۹

زهرا شجاعی هنگامی که از سوی مجری برنامه برای سخنرانی فراخوانده شد، نماینده دولت خطاب شد که واکنش وی را در پی داشت؛ شجاعی گفت: «من نماینده دولت نیستم و اگر هم باشم، نماینده دولت اصلاحاتم»

همایش سراسری اصلاح‌طلبان کشور٬ عصر پنجشنبه در کانون توحید تهران با حضور گسترده مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این همایش نیز مانند همایش‌های مشابه حاشیه‌های زیادی داشت که ذکر هرکدام خالی از لطف نیست.

۱) همسران شهید همت و شهیدان باکری٬ حجت الاسلام محسن رهامی، ‌حجت الاسلام رسول منتجب نیا، ‌ علی‌محمد حاضری، ‌فاطمه راکعی، ژاله فرامرزیان، ‌ علی تاجرنیا، محمدرضا عارف، ‌روح‌الله تقوایان، ‌حسن رسولی، احمد حکیمی‌پور، ‌محمدجواد مظفر، مصطفی کواکبیان، ‌محمود میرلوحی، حجت‌الاسلام رحمت‌الله بیگدلی، ‌علی‌محمد غریبانی، شهربانو امانی، جهانبخش خانجانی، ‌مجید محتشمی، مهدی خزعلی، علی شکوری‌راد، جواد امام، ‌محمد کیانوش‌راد، ‌حسین کمالی، ‌آذر منصوری، رحیم عبادی، حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، ‌نجفقلی حبیبی، محمود علیزاده طباطبایی، حجت‌الاسلام محمد شریعتی دهاقان، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی‌لاری، حجت‌الاسلام هادی غفاری، ‌سیدمحمدصادق خرازی، حجت‌الاسلام سید‌هادی خامنه‌ای، ‌فخرالسادات محتشمی‌پور، ‌افشین حبیب‌زاده، ‌قاسم شعله‌سعدی، فرج‌الله کمیجانی، ولی‌الله شجاع پوریان، ‌ابراهیم اصغر‌زاده، ‌ غلامرضا انصاری، محمدجواد مظفر و محمد حسین خلیلی اردکانی از جمله حاضران نشست بودند.

۲) قرار بود حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی در همایش حضور داشته باشد که به دلیل عدم حضور وی، پیام رئیس دولت اصلاحات توسط ژاله فرامرزیان قرائت شد و پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز توسط محمدتقی علی‌حسینی٬ سخنگوی حزب اسلامی کار خوانده شد.

۳) حضور محمدرضا عارف در سالن برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان با جمع شدن عکاسان دور وی همراه بود؛ این مسئله موجب شد معاون اول دولت اصلاحات با سختی وارد کانون توحید شود. وی هنگام خروج٬ در جمع زیادی از گروه‌های مردمی قرار گرفت که نسبت به آنها ابراز احساسات کرد و همچنین حضور متعدد خبرنگاران خروج وی را از سالن توحید بسیار کند کرد.

۴) رئیس بنیاد امید ایرانیان در ابتدای سخنان خویش با بیان اینکه ایران یک بر صفر از قطر جلو است، ابراز امیدواری کرد که ایران درجام ملت‌های آسیا حضور موفقیت آمیزی داشته باشد.

۵) سخنرانی عارف با تشویق‌های جمعیت آغاز می‌شود. در ابتدای سخنان عارف، فردی با صدای بلند از نبود خاتمی در مجلس گله می‌کند و می‌گوید: «آقای دکتر، ما به شما تاسی می‌کنیم…» و عارف نیز در پاسخ می‌گوید: «کوچکتر از این حرف‌ها هستم» و تشکر می‌کند. عارف در صحبت‌های خویش ابراز امیدواری کرد مسئله حصر با درایت و تدبیر نظام در فضایی صمیمی حل شود تا همدلی و وحدت در کشور بیش از پیش شود.

۶) فاطمه راکعی نیز یکی دیگر از سخنرانان همایش امروز اصلاح طلبان بود. او نیز در بخشی از سخنانش آرزوی رفع حصر را کرد که با تذکر دبیر اجرایی همایش روبرو شد. دکتر قلی‌زاده به وی گفت: «خانم راکعی شما قرار بود در خصوص زنان صحبت کنید» که راکعی در واکنش به اظهارات قلی‌زاده بیان داشت: «یعنی من نمی‌توانم در انتهای صحبت‌هایم یک آرزوی کوچک هم بکنم؟!»

۷) مصطفی کواکبیان نیز بخش عمده سخنانش را در خصوص انتخابات مجلس، نطق علی مطهری و درخواست برای برکناری مدیران و فرمانداران منتسب به دولت قبل اختصاص داد که به دلیل کمبود پایان وقتش، با تذکرات مجری روبرو شد؛ وی بیان کرد: بخش عمده سخنانم را در کنگره حزب مردم سالاری که ۹ بهمن برگزار می‌شود، خواهم گفت.

۸) محمدصادق خرازی نیز از جمله حاضران همایش امروز بود که با همراهی تعدادی از اعضای حزب ندای ایرانیان وارد سالن شد، در میانه سالن نشست و هنگامی که با درخواست‌های مسئولان اجرایی همایش برای حضور در صندلی‌های ردیف جلو روبرو شد، گفت مکان فعلی‌اش را نسبت به صندلی‌های جلو ترجیح می‌دهد.

۹) حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا نیز از دیگر سخنرانان امروز بود که گفت قصد سخنرانی در همایش امروز را نداشته اما مسئولان همایش گفته‌اند شما حداقل باید به جای دبیرکل در این همایش سخنرانی کنید و وی از تریبون رفع حصر را آرزو کرد که با تشویق‌های پی درپی حضار روبرو شد.

۱۰) در لحظات پایانی همایش سراسری اصلاح‌طلبان، قلی‌زاده مسئول اجرایی اعلام کرد که همسران شهید همت و شهیدان باکری نیز در سالن حضور دارند که با تشویق‌های مکرر حضار روبرو شد.

۱۱) سالن کانون توحید مسجد توحید بصورت کامل تکمیل بود؛ به گونه‌ای که علاوه بر بالکن، در انتهای سالن نیز صندلی‌هایی برای سایر مدعوان چیده شد.

۱۲) زهرا شجاعی هنگامی که از سوی مجری برنامه برای سخنرانی فراخوانده شد، نماینده دولت خطاب شد که واکنش وی را در پی داشت؛ شجاعی گفت: «من نماینده دولت نیستم و اگر هم باشم، نماینده دولت اصلاحاتم» که این سخنان با تشویق حضار روبرو شد. وی یادی از زهرا رهنورد کرد که کف زدن‌های طولانی مدت جمعیت را در پی داشت.

۱۳) در انتهای برنامه از حضور فخرالسادات محتشمی‌پور که توسط سخنران برنامه با عنوان بانوی سبز نامیده شد، قدردانی صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز