خبرگزاری کار ایران

خانجانی در گفت‌وگو با ایلنا:

در دولت اصلاحات گفتمان خشونت‌آمیز رقیب را به قانون‌مداری تغییر دادیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۰۹

اصلاح‌طلبان با جمع‌پذیری و اجماع سیاسی حرکت می‌کنند و اشتراک دیدگاه‌شان در این است که با همگرایی جمیع تفکرات طیف اصلاح‌طلب٬ به یک جمع‌بندی برسند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تاکید کرد: اطلاح طلبان اعتقادشان این است که بهترین و مناسب‌ترین تصمیم و استراتژی در تصمیم‌سازی و تصمیم گیری کشور رجوع به آراء مردم است.

جهانبخش خانجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ در خصوص تاثیرگذاری اصلاح‌طلبان و نقش مردم در انتخابات٬ اظهار داشت: تاثیرگذاری آراء مردم و برداری که آن‌ها ترسیم می‌کنند٬ مناسب‌ترین روشی است که می‌تواند آینده را برای ما رقم بزند و اصلاح‌طلبان هم بر این امر واقف‌اند که اگر قرار است دموکراسی و مردمسالاری در جامعه تسری پیدا کند و فرآیند نهادمندی‌اش افزایش پیدا کند٬ هیچ راهی ندارند جز اینکه از مسیر رجوع به آرای مردم در صندوق‌های رای پیش بروند.

وی ادامه داد: طبیعی‌ست انتخابات متعدد و مختلف می‌تواند ما را هدایت کند. هرجا ما حضور فعال و گسترده داشتیم، توانستیم موثر واقع بشویم٬ هر روشی به غیر از روش ملایمت‌آمیز تعادلی و تعاملی در عرصه انتخابات یا عرصه‌های مهم سیاست‌گذاری، ما را به فرجام نیکویی نمی‌رساند و اعتقادم این است که اگر ما مسیر گفت‌و‌گو و تعامل را با جریان‌های مختلف سیاسی آغاز بکنیم، طبیعی‌ست این عمل مثبت ما می‌تواند در رفتار آنها موثر واقع شود.

سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات اشاره کرد: در هشت سال اصلاحات توانستیم گفتمان خشونت آمیز و رادیکال رقبای خود را به گفتمان قانون‌مدارانه تغییر دهیم یا حداقل تاثیرگذار باشیم به همین دلیل باید بگویم این شیوه و فرآیند می‌تواند به ما کمک کند تا به بهترین نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به اینکه برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات چه خواهد بود٬ بیان داشت: اصلاح‌طلبان قطعاً در یک جمع‌پذیری و اجماع سیاسی حرکت می‌کنند و اشتراک و دیدگاه‌شان در این است که حتما باید با همگرایی جمیع تفکراتی که در فرآیند یا طیف اصلاح‌طلبی قرار دارد به یک جمع‌بندی برسند.

خانجانی در پایان تصریح کرد: شخصیت‌های مهم سیاسی کشور از جمله آیت الله هاشمی، آقای خاتمی و شخصیت‌های دیگری که در جریان اصلاح‌طلبی مانند دکتر عارف حضور دارند، حتی بخشی از جریان اصولگرایان مانند آقای ناطق نوری و اصولگرایان معتدل و معقول و حامیان دولت به نوعی در یک طیف می‌توانند در انتخابات نقش داشته باشند و مطمئنم اگر این همگرایی و جمع پذیری بتواند مانند انتخابات سال ۹۲ اتفاق بیافتد٬ قطعا به نتیجه خوبی خواهیم رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز