خبرگزاری کار ایران

آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی:

حزب الله لبنان و سپاه پاسداران افتخار آزادی‌خواهان جهان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۹۰

جهاد جهادگران مسلمان و شهادت شهدا از طلوع اسلام تا دوران معاصر و پیروزی انقلاب اسلامی موجب شکوفایی تبلیغ و گسترش اسلام بوده است.

رئیس قوه قضاییه «حزب الله لبنان» و «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را افتخاری برای جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان دانست و افزود: حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوبی در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از رزمندگان حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با جریان‌های تروریستی و تکفیری منطقه گفت: خط شهادت خطی است که راه را برای مؤمنان و گسترش تعالیم نورانی اسلام باز می‌کند و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان اسلام بر سر راه گسترش این دین نورانی به قلوب حق مداران را از پیش رو بر می‌دارد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه تعالیم اسلامی و ماهیت ضد ظلم دین مبین اسلام به راحتی برای مردم جهان قابل دسترس نبوده است چون دشمنان همواره در این راه مانع تراشی می‌کنند گفت: جهاد جهادگران مسلمان و شهادت شهدا از بدو طلوع اسلام تا دوران معاصر و پیروزی انقلاب اسلامی موجب شکوفایی، تبلیغ و گسترش اسلام بوده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی «حزب الله لبنان» و «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را افتخاری برای جهان اسلام و آزادی‌خواهان جهان دانست و افزود: حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خوبی در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و شهادت جمعی از اعضای حزب الله لبنان و سپاه پاسداران در مقابله با جنایات و تجاوزات گروه‌های تکفیری و تروریست نشان می‌دهد که برای این مبارزان و جهادگران در راه دفاع از کیان اسلام و حفظ استقلال مسلمانان، شیعه و سنی مطرح نیست و اهل تسنن را برادران خود می‌دانند؛ اما قاطعانه در مقابل گروه‌های تکفیری می‌ایستند.

رئیس قوه قضاییه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تکفیری را نشانه‌ای از پیوند میان این گروه‌ها و کشورهای غربی و دشمنان «اسلام واقعی» توصیف و تأکید کرد: رزمندگان حزب الله در مقابله با گروه‌های تکفیری شهید شده‌اند و در این جنایت می‌بینیم که رژیم غاصب صهیونیستی به همراه کشورهای غربی از این گروه‌های تکفیری تروریستی به صورت همه جانبه حمایت می‌کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: با اینگونه حمایت‌ها، پیوند میان گروه های تکفیری و سلفی با دشمنان اسلام و یک رژیم تروریست و کودک‌کش و دروغ آنان درباره دفاعشان از اسلام و مردم سوریه آشکار شده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه «دشمنان اسلام به نقش مهم شهادت در تداوم اقتدار و قدرت مسلمانان واقف نیستند» گفت: دشمنان اسلام باید بدانند که خط شهیدپرور شیعه در مقابل زورگویی‌ها و ظلم آنان علیه مسلمانان و انسان‌های آزاده ساکت نمی‌نشیند و با ریختن خون هر شهید صدها مسلمان دیگر آماده شهادت و دفاع از مقدسات و تعالیم اسلام و کیان ملت‌های مسلمان می‌شوند.

آیت الله آملی لاریجانی بیداری مسلمانان در جهان را حاصل حرکت شهادت‌طلبانه و مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان اسلام دانست و تأکید کرد: حرکت عظیم ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی موجب بیداری حقیقی دیگر ملت‌های مسلمان شده است و هر کشور و ملتی که مسیر عقلانی و منطقی شیعه را سرلوحه خود قرار داده است، به درستی در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به توهین‌های مکرر رسانه های غربی به مقدسات مسلمانان اشاره کرد و افزود: توهین‌های مکرر رسانه‌های غربی علیه مقدسات اسلام را محکوم می‌کنیم و می‌گوییم که این رویه غیرعقلانی و غیرانسانی و توهین آشکار به بیش از یک میلیارد مسلمان با هیچ معیاری حتی معیارهای لیبرالی قابل پذیرش نیست.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «حرکت‌های اخیر و توهین های مکرر به مقدسات مسلمانان و نیز توهین به ساحت مقدس نبی اکرم اسلام اصل این مسئله یعنی ترور اولیه انجام شده در پاریس و اهداف و مقاصد آن را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد» تأکید کرد: بعید نیست داستان ترور اخیر و روند بعدی آن در فضاسازی‌های رسانه‌ای و حملات گسترده به مسلمانان به مانند جریان ۱۱ سپتامبر حرکتی مشکوک و توطئه‌ای برای بدنام کردن مسلمانان و ایجاد اسلام هراسی باشد.

رئیس دستگاه قضا «ظلم و ستم غربی‌ها علیه مسلمانان و ملت های آزاده جهان، استعمار کشورهای دیگر از سوی غربی‌ها و حتی برده‌داری نسل‌های قبلی آنان را» پیشینه‌ای سیاه و تاریک برای غربی‌ها در مقابله با ملت‌های دیگر دانست و گفت: از چنین افرادی که پیشینیان آنان دارای سابقه جرم و جنایت و برده‌داری علیه انسان‌ها در نقاط مختلف جهان هستند چندان هم بعید نیست که نتوانند نورانیت ارزش‌های الهی و خصوصاً ذات مقدس نبی اکرم را درک کنند و به خود اجازه توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان را بدهند و اقدامات تحریک آمیز علیه مسلمانان بعمل آورند.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه «حتی غربی‌های معتقد به اصل آزادی و لیبرالیسم نیز توهین آشکار به افراد به استناد اصل آزادی را، غیر قابل قبول می‌دانند» تصریح کرد: جای تأسف است که غربی‌های مدعی آزادی و احترام به حقوق بشر توهین به مقدس‌ترین مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان را جایز و مبتنی بر اصل آزادی می دانند اما اظهارنظر راجع به «هولوکاست» را بر‌نمی‌تابند و افراد منتقد این جریان را مجازات می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه خواستار تجدیدنظر وزارت امور خارجه کشورمان در نحوه تعامل با دولت‌های غربی و حامیان جریان‌ توهین اخیر به اسلام و مسلمانان شد و افزود: شنیده شده که نخست وزیر انگلیس هم ادعا کرده که توهین به ادیان اشکالی ندارد و آزاد است. اگر این سخن درست باشد باید به آنان گفت شرمتان باد که توهین به ذات مقدس نبی اکرم و تعالیم نورانی ادیان را تجویز می‌کنید اما انکار ماجرای مشکوک هولوکاست را ممنوع و منکرین را مستحق زندان.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: توصیه برادرانه ما به دولتمردان عزیز کشورمان و مسئولان وزارت خارجه این است که تعامل، رفتار و گفتار خود در مقابل اینگونه افراد و جریان‌ها را متناسب با نحوه رفتار و گفتار آنان تنظیم کنند و پاسخ روشن و قاطعی به توهین کنندگان و حامیان آنها بدهند تا همگان بدانند که هیچ کسی و به هیچ بهانه‌ای حق توهین به مقدسات مسلمانان را ندارد.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی پس از بررسی آخرین وضعیت دستگاه قضایی کشور بخش دوم گزارش رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در خصوص مشکلات و وضعیت زندان¬ها ارائه و دستورهای لازم از سوی رئیس قوه قضاییه صادر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز