خبرگزاری کار ایران

پیام رهبر معظم انقلاب؛

هجدهمین دوره طرح همسفر تا بهشت مشهد آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۴۷

هجدهمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت» عصر جمعه طی مراسمی با حضور ۶۵۰ زوج دانشجو از سراسر کشور با پیام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت اله خامنه ای در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

هجدهمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت» عصر جمعه طی مراسمی با حضور ۶۵۰ زوج دانشجو از سراسر کشور با پیام رهبر معظم انقلاب حضرت آیت اله خامنه ای در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب به زوج های دانشجو توسط حجت الاسلام «محمد محمدیان» رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور قرائت شد.

در پیام رهبر معظم انقلاب آمده است: همسفری شما جوانان عزیز که پیوند دلها، جسم ها و سرنوشت ها است را صمیمانه به شما فرزندان عزیزم تبریک می گویم.

این پیام می افزاید: به شما جوانان توصیه می کنم، به همسران خود مهر بورزید و به آنان وفادار باشید و خویشتن را در سرنوشت یکدیگر شریک بدانید.

معظم له در این پیام با بیان اینکه، شما همسران باید از گره افتادن در زندگی مشترک بر حذر باشید، فرمودند: گره های کوچک و بی اهمیت زندگی را باید نادیده بگیرید، باشد تا خداوند به شما خوشبختی و شادکامی و اعتلای روزی عطا فرماید و کانون زندگی را با فرزندان صالح و سالم گرمی و روشنی بخشد.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای کشور نیز در این مراسم گفت: برای شما همسران مایه افتخار است که در روزهای ابتدای زندگی مشترکتان به مشهد الرضا(ع) و زیباترین قطعه زمین کشور که از آن به عنوان قطعه ای از بهشت یاد می شود، مشرف شده اید.

حجت الاسلام «محمد محمدیان» افزود: ازدواج تکامل و رشد انسان را بدنبال داشته و رفع نیازهای مادی بخش کوچک ازدواج است، چرا که خداوند زن و شوهر را آفرید تا در کنار هم زندگی نموده و برای بهشتی شدن به هم کمک کنند.

وی اظهار امیدواری کرد زوج های دانشجو بنای محکمی را برای زندگی مشترک خود بسازند تا بتوانند در این دنیا فرزندان صالح و شایسته ای تربیت و پرورش دهند.

وی ادامه داد: مهرپذیری و مهرورزی، کاهش توقعات، فدایی بودن زن و شوهر به جای طلبکار بودن از هم، ساده زیستی، پرهیز از تجملات، صداقت، گفت و گو کردن موثر، چشم زیبا بین و چشم خطا پوش و دنبال گذشته هم نبودن از محورهای مهم در زندگی مشترک به شمار می رود.

حجت الاسلام محمدیان اظهار کرد: محبت کردن شاه کلید خوشبختی است، و زن و شوهر باید در این زمینه از همدیگر پیشی بگیرند، چرا که مهرورزی انسان را از حالت روزمرگی خارج کرده و به زندگی روح و آرامش می بخشد.

مدیر مرکز فرهنگی اردوهای دانشجویی نهاد نمایندگی ولی فقیه نیز در این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در هجدهمین دوره ازدواج دانشجویی، بیش از ۳۶ هزار زوج دانشجو از سراسر کشور در قالب ۳۵ کاروان به مشهد مقدس سفر می کنند.

«حسین جوادی» افزود: نخستین کاروان این دوره از ازدواج دانشجویی با حضور ۶۵۰ زوج دانشجو اکنون به مشهد اعزام شده و مدت سه روز در جوار بارگاه منور رضوی حضور خواهند داشت.

وی از افزایش ۱۰ درصدی اعزام زوج های دانشجو به مشهد نسبت به سالهای گذشته خبر داد و گفت: اعزام کاروان های دانشجویی تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: شرکت در کارگاههای آموزشی در زمینه های مهارت های زندگی، ارتباطات زناشویی، مدیریت روابط جنسی و مدیریت خانواده از برنامه های زوج های دانشجو در این سفر می باشد.

جوادی افزود: علاوه بر آن مشاوران خانواده در ۱۰ هتلی که زوج های دانشجو در آن اقامت دارند، برای رفع سوالات در زمینه زندگی مشترک مستقر می باشند.

وی اظهار کرد: براساس نظرسنجی های انجام شده، کیفیت برگزاری این دوره های آموزشی رضایتمندی زوج های دانشجو را به دنبال داشته است.

در این مراسم میثاق نامه ای در زمینه پایبندی بر اصول زندگی مشترک، توسط زوج های دانشجو به صورت جمعی قرائت شد.

طرح ملی «همسفر تا بهشت» یکی از برنامه های ستاد ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی ولی فقیه در راستای تسهیل ازدواج دانشجویی می باشد.

در این طرح که از سال ۱۳۷۲ در کشور آغاز شد، زوج های دانشجو که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند به مشهد مقدس اعزام شده و از برنامه های فرهنگی و آموزشی مختلف بهره مند می شوند.

در این راستا تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار زوج دانشجو به مشهد مقدس اعزام شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز