خبرگزاری کار ایران

پیام آیت‌الله هاشمی به کنفرانس استراتژی برند؛

عزت ما با عزت محصولاتی که عرضه می‌کنیم، گره خورده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۷۸

رسالت شما فعالین موضوع برند، افراشتن پرچم هنرمندی، انصاف و تعالی صنعتگران ایرانی در اقصی نقاط دنیا، و کمک به رشد صنعت و کسب‌وکار در راستای تحقق چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ است.

پیام آیت‌الله هاشمی به اولین کنفرانس بین‌المللی استراتژی برند قرائت شد.

به گزارش ایلنا، متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«واللّهُ خلقَکَم و ما تعملون»; و خداوند، هم شما را آفرید و هم آنچه را مى سازید.

در این همایش ارزنده به لطف خداوند شاهد اتفاق مبارکی برای جامعه بزرگ علمی و صنعت ایران هستیم؛ چرا که توجه مسئولان، اساتید، مدیران، کار‌شناسان، دانشجویان و فعالان اقتصادی منجر به یک حرکت ملی و فراملی، برای رفع یک دغدغه بزرگ در کشور شده است. این که سازمان‌های دولتی و خصوصی، دانشگاه‌ها و صنوف مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و تلاشی را برای یک مقصود مشترک آغاز کرده‌اند، قابل تقدیر است و باید از خداوند بابت این تألیف قلوب، شکرگزار باشیم. ان‌شاءالله در این شرایط حساس و دشوار که اقتصاد مقاومتی را برای کشور ضروری ساخته است، در همه عرصه‌های اقتصادی شاهد چنین حرکت‌های امیدبخش و جمع‌گرایانه‌ای باشیم؛ تا بتوانیم سریع‌تر به اهدافی چون تقویت تولید، افزایش بهره‌وری و کاهش وابستگی به فروش نفت و مواد خام، دست پیدا کنیم.

در عصر ارتباطات و تعاملات گسترده‌ی داخلی و بین‌المللی، دیگر بر کسی پوشیده نیست که عملکرد سازمان‌ها و صنوف، براساس توانایی آن‌ها در نفوذ به بازارهای مصرف و تأثیرگذاری بر مصرف‌کنندگان سنجیده می‌شود. از همین رو، اهمیت موضوع مهمی چون برند امروز بیش از هر زمانی بارز‌ است؛ و همه اذعان دارند که حیات سازمان‌ها و صنایع برپایه‌ی توانایی آن‌ها در ایجاد ارتباط، کیفیت ممتاز و نام نیک در بازارهای داخلی و خارجی، تداوم می‌یابد. با این حال سرمایه‌ی برند فقط فراهم‌کننده‌ی فروش بیشتر و تولید پایدارتر برای بنگاه‌های صنعتی و خدماتی نیست؛ بلکه سرمایه‌ای ملی است که اعتبار یک ملت و تأثیرگذاری آن بر سبک زندگی سایر مردمان دنیا را متحول می‌کند. عزت ایران اسلامی ما در دنیای پیش روی، با عزت محصولاتی که در داخل و چه در خارج کشور عرضه می‌کنیم، گره خورده است. در دنیای اسلام و کشورهای منطقه نیز برای توسعه و ترویج برندهای ایرانی، که مروج تفکر و فرهنگ ایرانی – شیعی ما هستند، جای کار بسیار وجود دارد. برند معتبر و محصول باکیفیت ایرانی، می‌تواند بهترین مروج برای فرهنگ رحمانی، سازگار و مولد ما در دنیا باشد؛ آن هم در چنین شرایطی که بر طبل اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی کوبیده می‌شود.

با این دیدگاه، رسالت شما فعالین موضوع برند، افراشتن پرچم هنرمندی، انصاف و تعالی صنعتگران ایرانی در اقصی نقاط دنیا، و کمک به رشد صنعت و کسب‌وکار در راستای تحقق چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ است. این یک رسالت ملی‌ست و بار آن باید بر دوش همه ارگانهای دولتی و غیردولتی باشد، نه تنها چند سازمان و یا چند اندیشمند و گروه علمی. برای تحقق این رسالت بزرگ، حتی لازم است هر سه قوه‌ی مجریه، مقننه و قضائیه به صورت جدی دست به کار شوند و فعالیت‌های همدیگر را حمایت و تکمیل کنند. این فضا نیازمند تعامل و همدلی در عرصه جهانی است. اگر رقابت با صنایع بزرگ و سیستم تجاری دنیا را هدف‌ قرار دهیم، فرصتی برای حرکت‌های انفرادی، جزیره‌ای و موازی را نداریم. باید همه‌ی ظرفیت‌های موجود برای کاری جهادی در این عرصه بسیج شوند، و راهکارهای قانونی و نهادی برای ساماندهی این صنعت دانش‌بنیان، فراهم آیند.

معتقدم که فعالان موضوع برند باید با الهام گرفتن از آموزه‌های ارزشمند دینی، ارتقای دانش و شایستگی‌های خود و استفاده از تجربیات دنیا، پایگاه خود را به عنوان یک رکن در همه‌ی سازمان‌ها و صنایع، به دست آورند. این مهم تحقق نمی‌یابد، مگر با عزم و اراده همه فعالان این عرصه و تلاش برای اقدامات ترویجی و فرهنگساز در محیط اقتصادی کشور.

از این حرکت بزرگ که نماد مشارکت علم با صنعت است، تشکر می‌کنم؛ و برای دست‌اندرکاران این همایش، آرزوی توفیق روز افزون دارم. همچنین به همه‌ی شما اندیشمندان و صاحبان صنایع، این نکته را یادآور می‌شوم که هم برای عبور سلامت از شرایط دشوار کنونی، و هم برای ایفای نقش تاریخی‌مان در نظام جهانی، باید در راستای ایجاد برندهای معتبر در بازارهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی عزمی مشترک و تلاشی هدفمند داشته باشیم؛ و همانطور که حضرت امام(ره) همیشه تاکید می‌فرمودند: اگرچه نظرات متفاوت می‌بایست وجود داشته باشد، اما باید همواره وحدت کلمه و وحدت رویه در کشور جاری باشد.

اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز