خبرگزاری کار ایران

راکعی در گفت‌‌وگو با ایلنا:

دولت گذشته باعثافول احزاب شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۱۵

دموکراسی و مردم‌سالاری بدون وجود تشکل‌های حزبی ناقص است و نمی‌توان بدون وجود آنها به خواسته‌های مردم رسیدگی کرد.

دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب تاکید کرد: در دولت گذشته٬ نه تنها به احزاب توجهی نشد٬ بلکه برای آنها مشکلاتی نیز ایجاد شد.

فاطمه راکعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ درباره نقش احزاب و کارکرد آنها در فضای سیاسی جامعه گفت: احزاب٬ نتیجه خواست و اراده مردم هستند بنابراین باید خواست مردم را به مسئولان برسانند.

وی با بیان اینکه رعایت مسایل قانونی، منجر به عبور از نگاه‌های سیاسی برخی افراد می‌شود، اظهار داشت: احزاب در چند سال اخیر با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودند اما در حال حال حاضر وضعیت به گونه دیگری است. هر چه سریع‌تر خانه احزاب فعالیتش را از سر بگیرد، احزاب می‌توانند فعالیت جدی تری داشته باشند.

نماینده مجلس ششم با بیان اینکه متاسفانه در دولت گذشته٬ نه تنها به احزاب توجهی نشد٬ بلکه برای آنها مشکلاتی نیز ایجاد شد، یادآور شد: دولت گذشته نه تنها برای جایگاه احزاب اهمیتی قائل نبود٬ بلکه جایگاه و اهمیت احزاب را نفی می‌کرد. به همین دلیل مشکلاتی از جمله تعطیلی خانه احزاب و دو حزب اصلاح‌طلب را شاهد بودیم؛ با توجه به تجربه‌های تلخی که احزاب در دوره ریاست جمهوری قبلی داشتند و از آنجا که دولت گذشته از بنیاد٬ تحزب را زیر سوال برد٬ شرایط و برخوردها و بداخلاقی‌های سیاسی ایجاد شد که دلیل عمده افول فعالیت احزاب بود.

راکعی افزود: دموکراسی و مردم‌سالاری بدون وجود تشکل‌های حزبی ناقص است و نمی‌توان بدون وجود آنها به خواسته‌های مردم رسیدگی کرد.

وی با یادآوری اینکه احزاب اکنون در تلاش برای فعال کردن زیرساخت‌های خود و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه و آموزش هستند٬ خاطرنشان کرد: برخی احزاب کنگره‌های خود را برگزار کردند و مشکل خانه احزاب در حال پیگیری است و تلاش می‌شود شورای مرکزی قانونی این خانه تشکیل مجمع دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز