خبرگزاری کار ایران

نامه خانه مطبوعات کشور به سفیر فرانسه در ایران؛

اهانت وقیحانه مجله شارلی ابدو مغایر منطق انسانی و فطرت بشری است

کد خبر : ۲۴۵۸۹۹

انتشار چندین باره کاریکاتورهای موهن در نشریه فرانسوی نه مصداق قانون گرایی و آزاد بیان بلکه نوعی شارلاتانیزم در حوزه رسانه ها تلقی می شودو زمینه ساز آنارشیسم و بی قانونی از سوی دیگران می شود.

خانه مطبوعات کشور با ارسال نامه ای به سفیر فرانسه اقدام موهن مجله شارلی ابدو را به شدت محکوم نموده و خواستار عذرخواهی دست اندرکاران آن شد.

به گزارش ایلنا در نامه این نهاد مطبوعاتی از سفیر فرانسه خواسته شده است تا آمادگی روزنامه نگاران ایرانی را جهت هرگونه مناظره با مدعیان فرانسوی آزادی بیان اعلام نماید.

متن کامل این نامه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای برونو فوشه

سفیر محترم جمهوری فرانسه در ایران

با سلام و آرزوی توفیق جنابعالی در دفاع از عدالت، عقلانیت وانسانیت؛

اهانت مجله فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام آن رحمت عالمیان و اشرف آدمیان، آن الگوی زیبایی ها و رسول مهربانی ها، آن شفیع انس و جن و تتمه دور زمان آن آخرین فرستاده خداوند بزرگ، اسوه حسنه و سرآمد عشق و نوع دوستی و حضرت محمد مصطفی(ص) زمینه ای شد که به عنوان نهادی برآمده از خانواده بزرگ روزنامه نگاران ایران و از خانه های مطبوعات سراسر کشور با شما نامه نگاری کنیم شاید شاهد انعکاس و انتقال گوشه ای از اعتراض و شکوائیه بیش از دو میلیارد مسلمان جهان به ویژه خشم و گلایه و نارضایتی ملت سرافراز ایران اسلامی، نسبت به عمل نابخردانه و غیر منطقی دست اندرکاران مجله مذکور باشیم.

شمابه خوبی می دانید در آغاز قرنی هستیم که به قرن اطلاعات و ارتباطات شهرت یافته است در هر دقیقه میلیون ها مگابایت اطلاعات جدید به وسیله مردم در پایگاههای اینترنتی و رسانه های چاپی، تولید، بارگذاری ومنتشر می شود و همزمان در سراسر جهان بدون وقفه به رویت مخاطبان می رسد و جهان از این دیدگاه به وسعت یک خانواده کوچک و اعضای آن چون تارها و پودها به هم پیوسته شده است.

بدون شک مسوولیت بشرف در این جهان شهر به هم پیوسته سنگین تر و حساستر و باریکتر شده است جهان امروز که فاصله ها را به حداقل رسانده است برای همزیستی مسالمت آمیز بیش از پیش وظیفه دارد مراقب رفتار ها و گفتارهای شهروندانش باشد حجم زیاد اطلاعات اگر با اهداف و سازوکارهای همزیستی مسالمت آمیز در گستره جهان، همخوانی نداشته باشد سندگ روی سنگ بند نمی شود!

اگر مهمترین دستاوردهای حکومت های مردم سالار را همان پاسداشت آزادی به عنوان اساسی ترین نعمت و هدیه و عطیه الهی بدانیم سخنی گزاف نگفتیم که البتعه در چارچوب قانون مداری و قانون گرایی است و اگر عده ای لاابالی از آزادی محصور در چارچوب قانون بخواهند به بهانه های مختلف و بی توجه به حساسیت های جهانی، زمینه اهانت به مقدسات و اعتقادات دیگران را فراهم سازند پس باید پرسید احترام به آزادی اندیشه دیگران ورعایت کرامت انسانی و همزیستی مسالمت آمیز به کجا می رود؟

لذا دولت ها در راستای پیشبرد اهداف زندگی مسالمت آمیز جهانی باید با ابزار مدیریت ومدارا در قبال رفتارهای تنش زای شهروندان خود پاسخگو باشند! بنابراین انتشار چندین باره کاریکاتورهای موهن در این نشریه فرانسوی نه مصداق قانون گرایی و آزاد بیان بلکه نوعی شارلاتانیزم در حوزه رسانه ها تلقی می شودو زمینه ساز آنارشیسم و بی قانونی از سوی دیگران می شود.

بی شک اقدام اهانت آمیز ومغایر با منطق انسانی و فطرت بشری مدیر این نشریه که به نوعی همه انسان های حقیقت جو از این کره خاکی را بر‌آشفته کرد و حتی مورد اعتراض رهبران ادیان غیر اسلامی و تمام آزادگان جهان قرار گرفت مصداق کامل قانون گریزی است و دولت فرانسه هتر است برای التیام زخم ارادتمندان رسول خدا حضرت محمد(ص) وهمچنین خردورزان و مدارا جویان جهان، پاسخی انسانی درشان تاریخ پرافتخار گذشته خود داشته باشد!

خانه مطبوعات کشور همگام با همه ارادتمندان حضرت محمد(ص) در سراسر دنیا اقدام زشت، نشریه شارلی ابدو را محکوم می کند و آن را مغایر مفاد مقدمه و مواد ۱ و ۲ و ۳ و ۵ و ۶ و ۷ و ۱۱ و۱۸ و ۱۹ منشور حقوق بشر می داند به عنوان مثال ماده اول اعلامیه جهانی حقوق بشر می گوید: تمام افراد بشر آزاد به دنیا می آیند و از لحاظ حیثیت و حقوق با هم برابرند همه دارای عقل و وجدان می باشند و باید با یکدیگر با روح برادری رفتار کنند چرا که چنین اقدامات هتاکانه را نه برادر نوازی که چیزی جز تعرفه افکنی و تشویش و ترویج برادر کشی و زمینه ساز خشونت نمی داند.

شما حتما می دانید که در منطق اسلام هر گونه ترویسم به دست هر کسی که باشد و تحت لوای هر نامی صورت گیرد حتما محکوم و مذموم است اما این راهم به خوبی میدانید که اعمال مبهم تروریستی عده ای از فرانسویان الجزایری الاصل نادان را به پای اسلام نوشتن! قطعا در تداوم اسلامی هراسی ساخته و پرداخته برخی جریانات و رسانه های کشورهای غربی است لذا همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان اروپایی توصیه کردند باید اسلام ناب را از سرچشمه های زلال آن را دریافت نموده و همچنین نباید فریب نامه ها و ادعاها واسلام هراسی ها را بخورد.

جناب آقای سفیر

در پایان از جنابعالی انتظار داریم نه تنها فریاد محکومیت وخشم و انزجار همه مردم ایران به ویژه روزنامه نگاران ایرانی وخانه مطبوعات کشور رابه دولتمردان خویش و دست اندرکاران مجله مذکور منعکس نمایید.(شاید موجب عذرخواهی آنان گردد) ضمنا امیدواریم آمادگی آنان را برای هرگونه گفت وگوی منطقی و مناظره با برخی موافقان اقدام شنیع و موهن مجله شارلی ابدو آن هم جهت دفع از حریم آزادی مطبوعات و آزادی اندیشه و عقیده و تفکیک بین این دو و لزوم قانونمداری و عدم اهانت به مقدسات در زمینه های مذکور اعلام فرمایید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز