خبرگزاری کار ایران

مرعشی در همایش کاگزاران در اراک:

همراه با رقیب نیرومند دست افراد بی‌هویت را از کشور کوتاه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۶۳۲

ما علاقمند به داشتن رقیبی نیرومند هستیم تا دست افراد بی‌هویت را از کشور کوتاه کنیم و فرصت‌طلبان نتوانند منابع و منافع کشور را هدر دهند.

قائم مقام رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران تاکید کرد: برای فراهم شدن بستر عبور از مشکلات و قوام و دوام کشور، راهکاری جز جدی گرفتن احزاب و سازمان‌ها نداریم و باید بدانیم و بپذیریم دموکراسی بدون حزب کامل نیست.

به گزارش ایلنا٬ قائم مقام رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران در همایش شروع به کار دفتر استانی این حزب که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد٬ افزود: احزاب باید در انجام کار‌ها صداقت داشته باشند تا اعتماد مردم و گروه‌های مختلف را جلب کنند، نخبگان و شخصیت‌های برجسته نیز با حضور و فعالیت در این مجموعه سبب شوند کار‌ها با قدرت جلو رود.

حسین مرعشی تصریح کرد: چرا باید مردم را توده‌وار برای حضور در عرصه‌های سیاسی مثل انتخابات دعوت کنیم و ازآنها بخواهیم به تکلیف سیاسی خود عمل کنند٬ اما سازمان و گروه سیاسی را نخواهیم و برای فعالیت آنها مانع ایجاد شود.

وی ادامه داد: اینکه بزرگان ما در عرصه سیاست می‌پذیرند که با افتخاراعلام کنند به حزب وگروهی وابسته نیستند چه معنا و مفهومی دارد؟

وی افزود: البته احزاب باید خود را مکمل نظام سیاسی کشور بدانند و نمی‌توانند منتقد کل نظام باشند٬ بلکه باید خلاء‌ها را بپوشانند و مشکلات را حل کنند، باید از اختلاف و خودخواهی پرهیز کنیم و در پیشبرد امور مایوس و دلسرد نشویم.

وی به شرایط و وضعیت کشور در دوران انتخابات سال ۸۴ اشاره کرد و گفت: دو جناح سیاسی اصلی کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ فضای سیاسی کشور را به دلائل مبهم، به گونه‌ای آشفته کردند و اختلافاتی ظهور کرد که سبب شد با شعارهای بی‌محتوا، زمام امور مملکت به شخصی سپرده شود که نه اصلاح طلب بود و نه اصولگرا‌ها را قبول داشت.

مرعشی افزود: اگر اصلاح‌طلبان بیشتر دقت می‌کردند٬ قطعا چنین فضایی فراهم نمی‌شد که کسی در قواره احمدی‌نژاد بر آنها حاکم شود٬ بنابراین نباید تصور کنیم در فجایع ۸ ساله دولت گذشته، مسئول نبوده‌ایم.

قائم مقام رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: ایران در ۸ سال فعالیت دولت اصلاحات، به لحاظ مفاهیم توسعه و اداره کشور تجهیز و توافق حاصل شده بود و نیروی انسانی کار آمد و متخصص در رده‌های مختلف تربیت شده و فعالیت داشتند اما بی‌کفایتی، ناصالح بودن و سیاست‌های غلط سیاستمداران در دو دولت گذشته موجب شد با وجود رشد درآمدهای نفتی و نقدینگی بالای حاصل خصوصی سازی شرکت‌های بزرگ، تورم به ۴۰ درصد و رشد ناخالص داخلی منفی ۶.۸ شود.

مرعشی با بیان اینکه خوشبختانه در انتخابات ۹۲، در نقطه مقابل سال ۸۴ عمل کردیم و به موفقیت رسیدیم ادامه داد: خوشبختانه در انتخاب رئیس دولت یازدهم با اقدامی شبیه به معجزه، کشور از تنگ‌نظری‌ها و سقوط به دره‌های خطرناک نجات پیدا کرد و حضور روحانی باعثشد کشور از این خطرات بیمه شود.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت اعتدال در عرصه داخلی و خارجی بیان داشت: متاسفانه برخی از وزرا، استانداران و فرمانداران تا کنون با سرعتی که جبهه حامی رئیس جمهور انتظار داشتند٬ حرکت نکرده‌اند، ‌ ای کاش از شهامت، جدیت و جسارتی که در رئیس دولت وجود دارد و بار‌ها شاهد آن بوده‌ایم درس گرفته شود و در این مسیر حرکت کنند.

مرعشی تاکید کرد: شعار ما در دوره جدید فعالیت حزب کارگزاران، توجه به منافع ملی و تمرکز بر وحدت جبهه اصلاحات خواهد بود، هر شخص یا گروهی که طبل جدایی و مخالفت زد٬ بدانید اصالت ندارد، هر شخص یا گروهی که بخواهد بر رهبری خاتمی در جبهه اصلاحات خدشه وارد کند با اهداف ما در تقابل است، بدانید ذخیره‌های بزرگ ما موقعیت سیاسی و اجتماعی آقای خاتمی و شخصیت‌های ارزنده‌ای مانند آقای هاشمی هستند.

وی با اشاره اینکه البته اختلاف در جبهه اصولگرایی هم به نفع کشور نیست٬ گفت: ما علاقمند به داشتن رقیبی نیرومند هستیم تا دست افراد بی‌هویت را از کشور کوتاه کنیم و فرصت‌طلبان نتوانند منابع و منافع کشور را هدر دهند.

قائم مقام رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد: نهادهای ناظر این حق را نداشتند درسال ۸۸ از کاندیدای خاص حمایت کنند، نهادهای نظامی نیز این حق را نداشتند. تصور می‌کنند که اگر بگویند اصلاح طلبان با رهبری همراه نیستند٬ خدمت کرده‌اند درحالی که این رویکرد، خودخواهی است و رهبری را برای خود هزینه کردن است.

حسین مرعشی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با گذشت، فداکاری و وحدتی که به نمایش خواهیم گذاشت٬ بتوانیم در کنار اعتماد و حمایت مردم، مجلسی توانمند، قوی و همراه و پشتیبان دولت را در انتخابات آتی تشکیل دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز