خبرگزاری کار ایران

جدیدترین کتاب رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۹۵

امروز حسینیه امام خمینی(ره) مطلع ولایت است و راه جماران و پیر جماران می‌رود اینجا کرسی اخلاق کریمه است مطلع خورشید انقلاب است. ملجاء جوانان و مرجع هادیان می‌تابد و می‌بارد.

کتاب «سبک زندگی ایرانی اسلامی برگرفته از جلال و زیبایی اخلاقی در مسیر سبز انتظار فرج»، به قلم سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایلنا، به مناسبت بازگشت امام خمینی(ره) به ایران در سال ۱۳۵۷ و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از سوی سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کتاب «سبک زندگی ایرانی اسلامی برگرفته از جلال و زیبایی اخلاقی در مسیر سبز انتظار فرج»، چاپ و منتشر شد.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: خداوند امام خمینی(ره) را فرستاد و او فرش نور افکند و فرشتگان را شاد نمود و شهدا را بر بال فرشتگان نشاند. جبهه‌ها را سراسر کلاس اخلاق و پشت جبهه‌ها را شاگرد اخلاق شهدا و رزمندگان قرار داد. همگان دم نورانی و معطر فرو می‌بردند و پاکی می‌اندیشیدند و عاشقانه مقاومت می‌کردند و به ولایت فقیه که ولایت رسول‌الله(ص) و ائمه اطهار(ع) بود توسل و افتخار می‌کردند. رودخانه‌ای از عطر و نور آن هم از جنس بهشتی‌اش در سرزمین ایران اسلامی جاری شد. آنها که رفتند کار حسینی کردند آنهایی که ماندند بعضی کار زینبی کردند و بعضی مدعیان در مدینه مانده مصلحت جویی کردند و بعضی کار یزیدی می‌کنند.

اما اقلیم ما از اخلاق گویی خشکیده است. باغبان‌ها باغ‌ها و بوستان‌ها را رها کرده‌اند و شکل‌های حکومتی گرفته‌اند و دست و دل‌هایشان بسته شده است. صدا و سیما و کتاب‌ها و نشریات و حوزه‌ها و مساجد حرف از اخلاق می‌زنند. لکن زشتی که در برابر آینه سخن از زیبایی بگوید و کشاورزی که بذر پوسیده بکارد یا بذر در زمین آیش نشده بلکه نمکزار لوت بپاشد.

جویباری از زر و زور و تزویر که پالایش نشده و تسویه نکردید و تصفیه‌اش نکردند در دریاچه انقلاب جاری شد. از دانشگاه‌ها از بانک‌ها از تحصیل کرده‌های فرنگی ناب و از روحانیون متقلب که سیاسی کاری را بر مکتب علی(ع) ترجیح دادند و اینها هر سه دست در دست یکدیگر و یا دست در گریبان هم پایان دوره امام را اعلام کردند. نزول‌خواری و ثروت‌های بی‌حساب به نام تقویت بنیه سیاست در جیب‌ها ریختند و یکدیگر را آلوده کردند و جوانان را در بدبین و ناباور که عمل آنها را همان عمل انقلاب تصور کردند بعضی سوی آنها رفتند و بعضی در آمال و آرزوهای رسیدن به ثروت‌های یک شبه غرق شدند و یا سوختند. اخلاق چه شد استاد اخلاق را هم کوبیدند خطی کردند دسته دسته شدند کی به حرف چه کسی گوش خواهد داد؟ تازه اول راه است. گوش هم بدهند مسخره می‌کنند.

امروز حسینیه امام خمینی(ره) مطلع ولایت است و راه جماران و پیر جماران می‌رود اینجا کرسی اخلاق کریمه است مطلع خورشید انقلاب است. ملجاء جوانان و مرجع هادیان می‌تابد و می‌بارد.

امام زمان فرمود انهم حجتی علیکم و افتخار بنده است که(انا جندالله اولی الامر و ولی فقیه) اما آنچه می‌بارد از اوست مهدی اوست، اوست که از پشت ابرها می‌تابد ما پیرها توبه کنیم و دست بشوییم اما آری جوانان شما هم توبه می‌کنید اما پیر راه بجویید و در جستجوی اخلاق باشید. خلق پیامبر اعظم(ص) خلق علی(ع) خلق فاطمی و امام. دین بر اخلاق حرکت می‌کند همچون هزار مثال روشن، بدون اخلاق دین کجا است ملائکه دوری می‌کنند از بد اخلاق، بهجت رضوان الله تعالی علیه حق همسایه، همنشین، همشهری از اخلاق دینی می‌شود. خدمتگزاری استاد و پدر و مادر و فرزند از اخلاق کریمه است اخلاق تواضع می‌آورد دل را نرم می‌کند و به عبارت می‌رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز