خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از فعالیت‌ رسانه‌ای احمدی‌نژاد؛

بررسی نقش انتخاباتی دفتر ولنجک

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۶۴

شورایی ۴۵ نفره سایت شخصی احمدی‌نژاد٬ به مثابه اعلام غیررسمی برای تحقق یکی از آرزوهای دیرینه وی یعنی تشکیل حزب احمدی‌نژاد است.

ایلنا: سایت رسمی محمود احمدی‌نژاد با حضور جمعی از یاران همیشگی وی راه‌اندازی شد تا اصولگرایان از این به بعد این فکر را نیز به دغدغه‌های خود اضافه کنند که با حضور محمود احمدی‌نژاد٬ مشکل همیشگی وحدت همچنان حل نشدنی باقی خواهد ماند.

هرچند برخی از نزدیکان رئیس‌جمهور سابق بر این باورند که «افتتاح این سایت موضوعیت انتخاباتی ندارد» اما آنچه همزمان با راه‌اندازی این سایت٬ بر صفحه اینستاگرام احمدی‌نژاد نقش بسته٬ حکایت دیگری دارد؛ صفحه اینستاگرامی که با جمله «خبری در راه است»، مزین شده و ذیل آن به تاریخ بازگشایی سایت شخصی احمدی‌نژاد که مدیریت آن را پسر وی بر عهده دارد، اشاره شده است.

تعطیلی روزنامه اینترنتی هواداران محمود احمدی‌نژاد(هما) همزمان شد با آغاز به کار سایت رسمی محمود احمدی‌نژاد که با سیاستگذاری هیأتی ۴۵ نفره فعالیت خود را به پیش خواهد برد؛ هیأتی که نام‌هایی چون غلامحسین الهام، سیدمجتبی ثمره‌هاشمی، علی‌اکبر جوانفکر، مهدی کلهر، مرتضی تمدن و عبدالرضا داوری را با خود به همراه دارد.

اعضای ۴۵ نفره برای سیاست‌گذاری سایت یا اعلام غیر رسمی حزب احمدی نژاد

انتخاب شورایی ۴۵ نفره برای سایت شخصی محمود احمدی نژاد٬ بیش از آن که نقش سیاستگذاری برای یک رسانه‌شخصی داشته باشد، به مثابه اعلام غیررسمی برای تحقق یکی از آرزوهای دیرینه وی یعنی تشکیل حزب احمدی نژاد است. همانطور که امیر محبیان در گفت‌و‌گو با ایلنا تاکید کرده بود: «این سایت می‌تواند پوششی برای کار تشکیلاتی گسترده و نمایی از حزب رسما اعلام نشده وی باشد و وقتی چنین پتانسیلی گرد یک سایت جمع می شود، نشان از این دارد که کاری تشکیلاتی قرار است انجام شود.»

سایت شخصی نوک پیکان انتقاد به دولت برای جذب بدنه اصولگرایان

سایت شخصی احمدی‌نژاد بیشترین نقش را در هجمه‌های انتقادی به دولت در بیان برخی کاستی‌ها٬ و ایجاد نقشی قهرمانانه برای وی، ایفا خواهد نمود و این رسانه قرار است با تغذیه دیگر بخش‌های درختواره جریان اصولگرایی٬ جریان متبوع خود را به عنوان نوک پیکان منتقدان گفتمان غالب در دولت نشان دهد، انتقاداتی که همچون تیغ دو دم عمل کرده و لبه دیگر آن می تواند نوعی افشاگری و روشن کردن چراغ خطر برای اصولگرایان میانه رو و سنتی را نشانه رود که گاه سودای تحقق اهداف خود مبتنی بر حمایت از دولت را در سر دارند.

نمونه‌ایی از این جریان سازی خبری را می توان در نگاهی گذرا به نسخه آزمایشی دیگر سایت احمدی نژاد(mehremardom. ir) یافت. شاهد مثال این مورد نیز پرونده محمد رضا رحیمی است که در آن نزدیکان گعده رئیس جمهور سابق در حال روشن کردن چراغ خطر برای دو سر طیف جریان قالب در دولت ومجلس هستند. موج‌های خبری که با تیتر اخباری نظیر «رای قاطع مجلس اصولگرا به ریاست رحیمی + صورت جلسه»، «قدردانی ۲۱۵ نماینده مجلس از دکتر احمدی نژاد برای انتصاب رحیمی به سمت معاون اول رییس جمهور» و «رحیمی بهترین معاون اول رییس جمهور در سال‌های پس از انقلاب بود» سعی در ایجاد موج رسانه‌ای در پرونده محکومیت محمدرضا رحیمی و فرافکنی در مورد برخی واقعیت‌های موجود در مورد این پرونده را دارد.

سایت احمدی‌نژاد بخشی از پازل انتخاباتی برای مجلس آینده

اگر افتتاح سایت شخصی احمدی‌نژاد را با توجه به همه مواردی که تاکنون در این‌باره به آن اشاره شد در کنار یکدیگر قرار دهیم به وضوح چراغ‌های لوکوموتیو جریان احمدی نژاد را مشاهده خواهیم کرد که با سوت بلند خود قرار است در ایستگاه انتخابات توقف کند، اما اینکه آیا مسافران لوکوموتیو می توانند در ایستگاه انتخابات مجلس پیاده شوند یا خیر٬ امری است که گذر زمان و خواست ملت مهمترین متر و معیار برای آن خواهند بود.

گزارش: حسین سعیدی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز