خبرگزاری کار ایران

توسط سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع صورت گرفت:

تحویل نخستین بالگرد از کلاس ۴۱۲، ساخت شرکت پنها به هلال احمر ایران

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۸۱

تولید بالگرد ۴۱۲ که با بالگردهای روز دنیا برابری می‌کند، گامی جهشی است که توسط متخصصان فجرآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در شرکت پنها با استواری و صلابت برداشته شده است.

در دومین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر، نخستین بالگرد از کلاس ۴۱۲ ساخت شرکت پنها وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تحویل گردید.

به گزارش ایلنا، این مراسم با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرهادی وزیر علوم و منوچهر منطقی مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد.

منوچهر منطقی در حاشیه مراسم تحویل این بالگرد طی سخنانی در جمع خبرنگاران با تبریک خجسته ایام الله دهه مبارک فجر گفت: تولید بالگرد ۴۱۲ که با بالگردهای روز دنیا برابری می‌کند، گامی جهشی است که توسط متخصصان فجرآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در شرکت پنها با استواری و صلابت برداشته شده است.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: تولید این نوع بالگرد بویژه در شرایط تحریم لبیک به فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا است که با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی زمینه چنین جهشی را فراهم فرمودند.

منطقی افزود: در این بالگرد که با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری تولید شده، کلیه استانداردهای هوانوردی بین المللی و سازمان هواپیمایی کشوری رعایت شده و ان‌شاءالله با پیوستن به ناوگان بالگردی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خدمت ماموریت های امداد و نجات این سازمان قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه بالگردهای ۴۱۲ دارای ۲ موتور ۴ ملخه و از سیستم خلبان خودکار برخوردار است گفت: این بالگرد قابلیت حمل و جابجایی۱۴ نفره خدمه و سرنشین را دارد و قادر است ماموریت های متنوعی را انجام دهد.

منطقی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه طراحی و ساخت انواع بالگرد به خودکفایی رسیده‌ایم، تصریح کرد: این موفقیت‌های بزرگ و دستاوردهای درخشان محصول انقلابی است که خودباوری و تکیه بر استعداد و توان داخلی را در این کشور نهادینه کرد.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، با تقدیر از نقش ارزنده شرکت صنایع هلی‌کوپترسازی ایران(پنها) تصریح کرد: این دستاورد و محصول، کار، مدیریت جهادی و همت بلند دانشمندان و متخصصان گمنامی است که با الهام و تمسک به ارزش‌های انقلاب اسلامی و تجارب هشت سال دفاع مقدس هر روز برگ زرینی از افتخار و سرافرازی را برای ایران اسلامی رقم می زنند.

منطقی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حمایت‌های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس سازمان صنایع هواپیمایی کشوری و رئیس سازمان هلال احمر خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه پیچیده که منجر به تولید این محصول راهبردی شد، جلوه‌ای از وحدت و همدلی را نیز به نمایش گذاشت که می‌تواند به عنوان یک برنامه موفق در سایر برنامه‌ها از آن الگو گرفت.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در پایان با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای بهمن ۵۷ و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: تلاش برای رسیدن به قله‌ های پیشرفت و تعالی، آرمان بلندی است که فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع درادامه راه شهیدان با همه توان در پی تحقق آن هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز