خبرگزاری کار ایران

صالحی در دیدار چهار تن از اولیاء شهدای بهشت زهرا(س):

در سایه الطاف خداوندی عزت را به دست آوردیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۵۸

رسانه روسی " راشا تودی " خیلی زیبا گفته است " قدرت ایران در بهشت زهرا است ". این حرف یک کتاب است. شهداء برای کسی قیام کرده‌اند که از استکبار و قدرت‌ها ترس ندارد.

مقارن با سالروز دهه مبارک فجر چهار تن از اولیاء شهدای بهشت زهرا(س) به همراه جمعی از مسوولان این آرامستان عصر دوشنبه با دکتر علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و حمایت ویژه خود را از مسوولان و فعالیت‌های هسته‌ای کشور اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، ‌ در این دیدار که یک‌ساعت به طول انجامید، توکلی نژاد، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گزارشی از آمار شهدای این آرامستان ارائه کرد و هم‌چنین سه مادر شهید و یک پدر شهید به نمایندگی از اولیاء شهدای بهشت زهرا مراتب حمایت و پشتیبانی خود و دیگر اولیاء شهداء را از تلاش‌های فرزندان ایران اسلامی در سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کردند.

صالحی با اشاره به عبارت " إنَّ الحَیاةَ عَقیدَةٌ و جِهادٌ " معنای زندگی را خلاصه دو کلمه عقیده و جهاد دانست و اظهار کرد: اگر آن بستری که روی آن حرکت می­‌کنیم عقیده و اسلام باشد، آن هنگام قدم­‌هایی برمی­‌داریم استوار و خلل‌ناپذیر است. در غیر این‌صورت در باتلاقی گرفتار خواهیم شد که هر چه جلوتر می­‌رویم بیش‌تر غرق می­‌شویم.

رییس سازمان انرژی اتمی حرکت در بستر اسلام را دارای موانعی دانست که شیطان در راه عقیده ما می­‌گذارد و برای برداشتن این موانع جهاد نیاز است.

او جهاد را تلاش و کوششی مستمر خواند که در راه خدا و برای رضایت او باشد و افزود: جهاد من­المهد الی اللحد است و هر کسی به سهم خود و مسوولیتی که دارد باید جهادگونه عمل کند.

وی ادامه داد: باید راه عقیده و باورمان را درست بپیماییم تا به حیات طیبه‌ای که قرآن به صالحان و مومنان وعده داده است، دست یابیم.

صالحی خطاب به اولیاء شهداء گفت: شما عزیزان لحظه ­لحظه زندگی­تان جهاد است. شما بهترین سرمایه وجودی خود و پاره تن‌تان را در طبق اخلاص گذاشته­ و به پیشگاه خداوند هبه کردید و این خیلی ارزش دارد.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم که می‌فرماید: " خداوند و ملائکه بر پیامبرش درود می‌فرستند. ای مؤمنین شما نیز درود بفرستید "، گفت: این برای حضرت رسول(ص) امتیاز بزرگی است که خداوند با آن عظمت برای مخلوق خودش این چنین احترام قائل است.

وی افزود: خداوند در جای دیگری می‌فرماید: " آن‌هایی که در راه خدا مصیبتی به آن‌ها وارد می‌شود و صبر پیشه می‌کنند، خداوند بر آن‌ها درود می‌فرستد ". در این مورد جایگاه شما جایگاهی است که قرآن برای حضرت رسول(ص) قائل شده است.

صالحی با بیان این که وقتی قرآن می‌گوید " مبادا بپندارید کسانی که در راه خدا شهید شده‌اند، مرده‌اند بلکه واقعاً زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌گیرند "، ادامه داد: این شهدا زنده‌اند. نزد شما نشسته‌اند و با لبخندی می‌گویند نگران ما نباشید، ما در میان عرشیان هستیم. مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک، چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم.

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: وقتی می‌گوییم انالله و انا الیه راجعون یعنی رفتن حق است. حضرت رسول‌(ص) می‌فرماید به اموات‌تان سر بزنید. چرا؟ ما متذکر می­‌شویم تا یادمان نرود. دنیا فریب‌مان ندهد که خیال کنیم دائم در این دنیا هستیم. اما آیا ما آن‌گونه که شایسته عبادت خداوند متعال است، زندگی می­‌کنیم. خیر. فراموش می‌­کنیم. هزار گونه رفتار غیرخداپسندانه از خود نشان می­دهیم. گویی ما تا ابد زنده‌­ایم. لذا اگر می‌­گویند به زیارت قبور درگذشتگان بروید به خاطر این تذکر است.

وی با اشاره به این حقیقت که در این مملکت عزیز هر خانواده­ای شهید داده است، خاطرنشان کرد: رسانه روسی " راشا تودی " خیلی زیبا گفته است " قدرت ایران در بهشت زهرا است ". این حرف یک کتاب است. سخن از عده‌ای است که برای عقیده ­خود سر و جان داده­‌اند. آن‌ها صرفاً برای خاک نرفتند، بلکه برای خدا جنگیدند و حفظ میهن هم در آن بود. شهداء برای کسی قیام کرده‌اند که از استکبار و قدرت‌ها ترس ندارد.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش به ایستادگی جوانمردانه شیعیان لبنان در برابر رژیم جعلی صهیونیستی که تا بن دندان مسلح و دارای برخی فن‌آوری‌های نامتعارف است اشاره کرد و افزود: خدا " سیدحسن نصرالله " را حفظ کند و عزت­ بیش از پیش ببخشد که می‌گفت قبل از عملیات موفقیت آمیز اخیر تمامی رزمندگان دعا خوانده‌اند و توسل و توکل پیدا کرده‌اند و هم جهد و کوشش کرده و دشمن را درهم کوبیدند. این عزت اسلام است. زمانی که خدا را داشته باشید، در مقابل هیچکس زانو به زمین نخواهید زد. یکی از قدرت­‌های ما این است. دوم عزیزانی مثل شما قدرت ما هستند که فرزندان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اید. شما رود خروشانی هستید که دشمن را مأیوس کردید.

وی با بیان سختی‌های پس از انقلاب و تنگناهایی که در زندگی مردم وجود دارد، گفت: هنوز به آرمان­‌های‌مان نرسیده­‌ایم اما این را می­‌دانیم که " نامبرده رنج گنج میسر نمی­‌شود، مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد ".

معاون رییس جمهور ادامه داد: ما نمی­‌توانیم داعیه استقلال و حکمرانی بر اساس اسلام داشته باشیم اما این عظمت را رایگان طلب کنیم. خداوند می‌فرماید " لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَی " هیچ نعمت والایی به رایگان تحصیل نخواهد شد. " گفت پیغمبر به آواز بلند با توکل زانوی اشتر ببند "

صالحی اضافه کرد: ما راه را پیدا کرده‌ایم و به یمن تعالیم مکتب رهایی‌بخش اسلام عزیز و مستقل شدیم. اما هنوز برای رسیدن به مقصد باید به حرکت‌مان ادامه دهیم. شش کشور قدرتمند جهان یک طرف میز می­‌نشینند، جمهوری اسلامی ایران طرف دیگر میز. چرا این شش کشور جهان با کشورهای بزرگ دیگر نمی‌نشینند؟ کشورهایی که ۳ برابر ما جمعیت دارند. یا کشوری که بمب اتم دارد چرا عزت ندارد؟

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: ما در سایه الطاف خداوندی با وجود همه کمبودها، عزت را به دست آوردیم. وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ. عزت الهی پیدا کردیم. این ارزشمند است. آینده متعلق به فرزندان شماست. آینده متعلق به این ملت بزرگ است که روز به روز اوج خواهد گرفت. در مجموع ما رهبری، ولایت فقیه و شیوه نوین حکمرانی داریم که در دنیا بی­‌بدیل است.

حاشیه دیدار:

- در این دیدار توکلی‌نژاد گفت تا می‌توانید پرچم را بالا ببرید ما هم حمایت می‌کنیم. انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست. ایشان به مقاله‌ای در راشا تودی اشاره کرد که نوشته بود: " اگر می‌خواهید قدرت انرژی اتمی ایران را بدانید سری به بهشت زهرا بزنید ". و " قدرت مزار شهیدان ایران قوی‌تر از بمب هسته‌ای، قبل از حمله به ایران سری به بهشت زهرا بزنید ".

- در این دیدار پیشنهاد ساخت تندیسی نمادین برای شهدای هسته‌ای کشور داده شد و صالحی قول داد در این مورد مساعدت کند.

- به گفته توکلی‌نژاد ۳۰۰۰۰ جوان در بهشت زهرا آرمیده‌اند که ۴۰۰۰ نفرشان شهدای گمنام هستند. از این تعداد ۲۵۰۰ نفر دانش‌آموز، ۱۵۰۰ نفر سید، ۹۰۰ نفر کارگر، ۲۲۵ شهیده، ۵۷ درصد از لشگر ۲۷،۵۷۰۰ نفر از ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخشی هم شهدای هسته‌ای هستند.

- یکی از اولیاء شهداء مادر شهید صبوری بود که معروف به مادر مقاومت است. تنها فرزند ایشان بعد از ۳۱ سال به آغوش میهن بازگشت.

- مادر شهید رضا شهبازی معروف به " ننه رضا " در بخشی از این دیدار به زبان ترکی گفت: ترکلر اویاخدی انقلابا دایاخدی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز