خبرگزاری کار ایران

خطیب موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه:

رهبری به جوانان غربی تذکر دادند اسلام را بشناسند / داعش آیات قرآن را به نفع خود مصادره کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۲۰

انقلاب نه تنها پیروز بلکه صادر نیز شد و در گوشه و کنار دنیا حرکت‌هایی الهام گرفته از آن آغاز شد / دشمن می‌خواهد امت را از والدینش جدا کنند و هویت را از مسلمانان بگیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی با حرکت امام راحل و همراهی ملت شهیدپرور و ایثارگر٬ افزود: انقلاب نه تنها پیروز بلکه صادر نیز شد و در گوشه و کنار دنیا حرکت‌هایی الهام گرفته از آن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله محمدی امامی کاشانی خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری شخصیتی که در اخلاص، عرفان و فقاهت اول و دارای نفسی عیسوی و دمی مسیحی بود٬ گفت: دشمن چه طرحی برای این کشور داشت و امروز چه طرحی برای ما دارد؟ امت اسلام و ملت ایران چه باید بکنند؟

وی با یادآوری اینکه دشمن بنا داشت اسلام را بردارد تا بتواند در مواجه با ملتی که غرق شهوت هستند تمام منابع‌شان را از چنگشان در بیاورد افزود: آنها چنین کردند و رضاخان را بر سر کار آورده و او به دستور انگلیسی‌ها با مظاهر اسلام از جمله مسجد، حجاب، روحانیت و عزای سیدالشهدا(ع) مقابله کرد به این امید که اسلام را برچیند.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه گفت: پس از رضاخان پسرش بر سر کار آمد اما متوجه شد که نمی‌تواند این اوضاع را ادامه دهد لذا مسجد، حجاب و روحانیت احیا شدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن فهمید نمی‌تواند از طریق مبارزه با فروع و شاخه‌ها اسلام را از بین ببرد اظهار داشت: آنها به سراغ اصل اسلام رفته‌اند و در این راه با دو ابزار تهاجم فرهنگی و کوچک شمردن اسلام وارد شدند.

خطیب جمعه تهران با استناد به خاطره‌ای از استاد شهید مرتضی مطهری از قول او گفت: برنامه سخنرانی‌ها در حسینیه ارشاد از قبل در روزنامه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شد٬ اما برنامه سخنرانی من با موضوع «کتاب‌سوزی در ایران و مصر» در روزنامه چاپ نشد و زمانی که علت را جویا شدیم پاسخ گفتند. از بالا دستور دادند.

وی از قول شهید مطهری ادامه داد: به فکر افتادم مطالب سخنرانی را در کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» که زیر چاپ بود اضافه کنم اما چاپخانه نیز پاسخ داد به ما دستور دادند این مطلب در کتاب نیاید و الا مجوز چاپ لغو خواهد شد.

آیت‌الله امامی کاشانی در تشریح ریشه‌یابی این موضع رژیم طاغوت گفت: آنها می‌خواستند بگویند اسلام تمدن ایران را به زمین زده است. در همین راستا مدتی بعد تاریخ شاهنشاهی را درست کردند چراکه بنا بود اصل اسلام را از بین ببرند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی با حرکت امام راحل و همراهی ملت شهیدپرور و ایثارگرف افزود: انقلاب نه تنها پیروز بلکه صادر نیز شد و در گوشه و کنار دنیا حرکت‌هایی الهام گرفته از آن آغاز شد.

خطیب جمعه تهران با یادآوری طرح‌های دشمن برای جنگیدن با انقلاب اسلامی گفت: آنها گروه‌هایی مانند داعش و طالبان به نام اسلام درست کرده‌اند که مردم را بکشند و اسلام را این گونه به مردم نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: دومین حربه دشمن ترسیم تصویرها و کاریکاتورهایی علیه پیامبر اسلام است تا اسلام را زشت نشان داده و اسلام‌هراسی را ترویج دهند و امت اسلام را از پیامبر(ص) جدا کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی بی‌توجهی یهود و مسیحیت به پیامبر اسلام را هدف دیگر دشمن از کاریکاتور سازی برای ایشان خواند و گفت: پیامبر اسلام می‌فرمایند من و علی(ع) پدر و مادر این امت هستیم؛ دشمن می‌خواهد امت را از والدینش جدا کنند و هویت را از مسلمانان بگیرد.

وی تصریح کرد: دشمن تا دیروز تنها به این فکر بود که هویت را از ایرانیان بگیرد اما امروز می‌خواهد هویت را از جهان اسلام نیز بگیرد.

خطیب جمعه تهران به جنایت اخیر داعش در سوزاندن خلبان اردنی اشاره کرد و گفت: داعشی‌ها در همه سایت ها نوشتند که ما این عمل را به حکم آیه ۱۲۶ سوره نحل انجام دادیم.

وی آیه یاد شده را مربوط به جنگ احد و حاضر شدن پیامبر اسلام بر بالای جنازه حضرت حمزه برشمرد و عنوان کرد: پیامبر در اینجا به خداوند گفت: اگر من بر قریش مسلط شوم چندین برابر از آنها خواهم کشت اما این آیه نازل شد و خداوند در آن به پیامبر فرمود یک حمزه کشته شده است و تو هم یک نفر را در برابر آن باید قصاص کنی اما اگر بگذری در عفو لذتی است که در انتقام نیست.

آیت‌الله امامی کاشانی خطاب به داعش گفت: این آیه چه ارتباطی به شما دارد؟ شما که به هر کجا حمله کردید از جمعیت، دانشگاهی و پیر و جوان و حتی در بیمارستان‌ها همه را تکه تکه می‌کنید.

وی خطاب به داعش ادامه داد: مسلمانان در برابر شما از خود دفاع می‌کنند آن وقت شما این آیه را که درباره پیامبر(ص) است مصادره می‌کنید؛ خلبان اردنی آمده بود تا شما را در برابر جنایاتتان کیفر کند٬ چراکه شما هر کجا وارد شدید کشتار می‌کنید این حرکت وحشیانه را کدام دین و وجدان تایید می‌کند؛ شما آیه قرآن را زیر و رو کرده‌اید.

خطیب موقت تهران با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و امریکایی تاکید کرد: پیامی که ایشان در این نامه دادند برخلاف اظهارات رسانه‌ها مطلقا پیام سیاسی نبود چرا که بعضی از رسانه‌ها این چنین وانمود کرده‌اند که ایشان این نامه را برای این نوشته‌اند که مسیحیان و ادیان دیگر به دین اسلام مشرف شوند اما باید بگویم که ابدا اینگونه نبود به گونه‌ای که این نامه تنها یک تذکر بود که در باب تذکر در قران هم اشاراتی به آن شده است.

وی در خصوص ماهیت نامه مقام معظم رهبری اعلام کرد: موضوعیت و ماهیت این نامه بحثسیطره و چیز دیگری نیست و رهبری تنها به جوانان غربی تذکر داده که البته این تذکر به کسانی بود که فطرت آنها زنده است و این فطرت به پدر و مادرشان نزدیک تر است و تنها بحثتذکر و اسلام شناسی در این بین مورد نظر بوده است.

آیت‌الله امامی کاشانی افزود: در باب این نامه دو نکته را عرض می‌کنم اول به همان جوانانی که رهبری در نامه خود به آنها خطاب کردند و دوم به مسلمانان جهان. اما عده اول که همان جوانان اروپا و امریکا هستند این است که این جوانان یعنی مسیحی یا یهودی به نوعی در عیاشی به سر می‌برند و حتی بعضی از آنها می‌خواهند بدانند که اسلام چیست لذا بنده به آنها پیشنهاد می‌کنم که قران را بخوانند و در آیات آن تفکر و تعقل کنند و اسلام را بشناسند و به این روشی که سیاست‌مداران دنیا مطرح می‌سازند و قران و اسلام را خلاف دنیا می‌نامند اتکا و بسنده نکنند.

وی با اشاره به روی آوردن جوانان اروپایی و غربی به کتب اسلامی خاطرنشان کرد: این جوانان باید بیایند و به کتاب‌های اسلام و مباحثاسلامی روی بیاورند و همانطور که مقام معظم رهبری که یک فقیه هستند می‌خواستند در این نامه تکلیف خود را به دنیا اظهار کنند چرا که ایشان فقیه هستند و تنها این نامه را از این حیثبه جوانان اروپایی و امریکایی نوشتند تا تکلیف خود را ادا کرده باشند.

خطیب موقت تهران در باب صحبت با مسلمانان جهان افزود: مسلمانانی که در اروپا هستند بدانند که این نامه به عنوان یک تکلیف شرعی از سوی رهبری ایران مطرح شده و بحثشخص در این بین موضوعیت ندارد و نامه ایشان می‌گوید که دستگاه‌های استکباری درصدد نفی و بدجلوه دادن اسلام هستند. لذا استادان و روشنفکران غربی و اروپایی را به خواندن و تحقیق درباره اسلام در کتب اسلامی تشویق کردند و باید گفت که این وظیفه مسلمانان در سراسر دنیاست تا چهره واقعی قران و اسلام را پژوهش کنند و به دنیا نشان دهند.

وی در خصوص اهمیت ولایت فقیه در بحثانقلاب اسلامی اظهار کرد: آن چیزی که این انقلاب با عظمت را پیروز کرد، موضوع ولایت فقیه و داشتن تقوا و معنویت است و باید عرض کنم که باید به تقوا و معنویت دست پیدا کنیم و فضای جامعه را باید به سمت فضای عبادت و تقوا هدایت کنیم که البته به دو ارگان کشور یعنی وزارت ارشاد و صدا و سیما می‌گویم که به این موضوع بیشتر بپردازند و تقوا و معنویت را در جامعه تقویت کنند و بدانند که انسجام و ولایت فقیه نعمتی بزرگ برای جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان با اشاره به نقش همافران در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: باید از همافران که با امام بیعت کردند تشکر و قدردانی کرد که اینها به نوعی شروع‌کنندگان انقلاب اسلامی بودند و همچنین در خصوص وزارت خارجه و بحثمذاکرات هم باید این نکته را بگویم که عزیزان وزارت خارجه با در نظر گرفتن حقوق ملت ایران با دشمنان مذاکره می‌کنند لذا باید منافع کشور را در نظر بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز