خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی:

استقامت ارتش موجب پربار شدن نهال انقلاب شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۳۳۵

اگر بدنه ارتش سلاح خود را بر روی زمین نمی‌گذاشت امکان نداشت انقلاب اسلامی به این زودی به نتیجه برسد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش پیوستن بدنه این نیرو به صفوف مردمی در مبارزه علیه رژیم طاغوت را از عوامل موثر پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: استقامت ارتش موجب پربار شدن نهال انقلاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان طی سخنانی در مراسم صبحگاه یگان‌های مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا با تبریک ایام الله دهه فجر و سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بیعت تاریخ همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و گفت: امروز را به همکارانم در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی تبریک عرض نموده و امیدوارم کما فی السابق در دفاع هوایی مقتدر و سربلند بوده و با استعانت از خداوند متعال بتوانند ماموریت‌هایی که برعهده دارند را به شایستگی انجام دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه به برخی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: عوامل متعددی در پیروزی مبارزات مردمی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی وجود دارد اما برخی از آنها مهم و اثرگذارتر بودند.

وی اصلی ترین و محوری‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی را حضور روحانیت در خط مقدم و در راس آن حضرت امام خمینی(ره) برشمرد و اظهار کرد: بدون شک اگر تدابیر پیامبر گونه امام راحل(ره) نبود، امکان نداشت که انقلاب اسلامی به پیروزی رسد.

امیر سرتیپ پوردستان دومین عامل را حضور گسترده همه اقشار مردم در تظاهرات علیه رژیم طاغوت عنوان کرد و افزود: حضور چشمگیر مردم درصحنه‌های انقلاب و راهپیمایی‌ها به قدری بود که تمام فعالیت‌های رژیم را تحت تاثیر خود قرار داده بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه به نقش بدنه ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیوستن بدنه ارتش به صفوف مردمی در مبارزه علیه شاه از عوامل موثر و اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی بود. در پیش از انقلاب اسلامی ارتش ایران به دو دسته تقسیم می‌شد. یک دسته شامل ژنرال‌ها و سران نظامی کشور بود که خود فروخته و مطیع اوامر شاه بودند. آنها تنها به حفظ منافع و جمع آوری مال و ثروت فکر می‌کردند اما دسته دوم؛ بدنه ارتش شامل افسران، درجه داران و سربازان بود. این گروه ارتباط خوبی با مراجع و مردم داشتند و بیانه‌ها و اطلاعیه‌های حضرت امام خمینی(ره) را در پادگان‌ها ومراکز نظامی توزیع می‌کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکیدکرد: اگر بدنه ارتش سلاح خود را بر روی زمین نمی‌گذاشت امکان نداشت انقلاب اسلامی به این زودی به نتیجه برسد. در طول سده اخیر بارها شاهد بودیم که وقتی ارتش مقابل مردم ایستاد آمار کشته‌ها افزایش و مردم مجبور به عقب‌نشینی از خواسته‌ها خود می‌شدند.

وی به ذکر خاطره‌ای از سپهبد مقدم رییس ساواک پرداخت و گفت: در خاطرات سپهبد مقدم آمده که از آیت‌الله شهید بهشتی وقت ملاقات می‌گیرد و از ایشان می‌پرسد که شما با چه نیرویی می‌خواهید جلوی شاه بایستید. شهید بهشتی نیز در پاسخ از وی سوال می‌کند که شما با چه نیروهایی می‌خواهید مقابل انقلابیون بایستید؟ بدنه شما به مبارزان انقلابی پیوسته اند.

امیر پوردستان همچنین افزود: ارتشبد فردوست که رفیق گرمابه و گلستان محمدرضا پهلوی بوده نیز در خاطراتش می‌گوید یک روز از خانه به سمت محل کار در حرکت بودم که دیدم جمعیت تظاهر کننده بسیاری در خیابان‌ها حضور داررند و تردد را سخت کرده‌اند. بعد از دقایقی یکی از خیابان‌ها باز شد و درحال عبور از آنجا بودیم که چند جوان خود را به شیشه ماشین چسبانده وحرف‌هایی زدند اما متوجه نشدم وقتی از جمعیت رد شدیم. راننده گفت این افراد درجه‌داران و افسران خودمان بودند که علیه شاه شعار می‌دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به فرمان امام خمینی(ره) برای تخلیه پادگان‌ها اشاره کرد و گفت: زمانی که بدنه ارتش چنین فرمانی را شنید به سرعت مراکز نظامی را تخلیه کردند. این اقدام موجب نگرانی برخی از سران انقلابی شده بود که چه کسی می‌خواهد از هواپیماها، تانک‌ها و سلاح‌ها محافظت کند. به همین خاطر برخی ازنیروها برای محافظت از تجهیزات نظامی به پادگان‌ها برگشتند و زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، ارتش با بسیاری از تجهیزات در خدمت انقلاب قرار گرفت.

امیر پوردستان با اشاره به اقدامات ارتش جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ارتش پس از انقلاب به دنبال این بود تا جوانان و افرادی که به میدان آمده و به دنبال وارد شدن به سپاه هستند را آموزش دهد. از سوی دیگر در غرب، شمال غرب کشور و کردستان به دلیل ناآرامی‌هایی که ضد انقلاب بوجود آورده بود ارتش وارد عمل شد و در ۱۸ ماه حدود۲ هزار شهید تقدیم این انقلاب کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب بر هم خوردن معادلات جهانی شد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با خود مفاهیم جدیدی همچون مردم سالاری دینی، نفی استکبار و دفاع ازمظلوم را به ارمغان آورده و امریکا می‌دانست این مفاهیم در مرزهای جغرافیایی نخواهد ماند به همین جهت به دنبال ساقط کردن این انقلاب نوپا بود. آنها از همان ابتدا تحریم و ترور راشروع کردند و سپهبد قرنی نیز اولین فردی بود که ترور شد.

امیر پوردستان با بیان اینکه آمریکا پس از شکست نقشه‌هایش مجبور شد به صدام متوسل شود، ادامه داد: کشورهای مستکبر برای اجرای نقشه‌های شوم خود به صدام متوسل شدند تا هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کنند. در‌ آن زمان تنها نیروی نظامی در کشور ارتش بود از این رو این نیروی و در راس آن نیروی زمینی ارتش به مقابله با صدام برخاست. استقامت ارتش موجب شد تا این نهال انقلاب پربار شود تا همه بتوانند از آن بهره بگیرند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در پایان خطاب به دانشجویان تحت آموزش گفت: امروز پرچم به دست شما داده شده و پیشنیان شما با تمام توان خود توانستند کار را به اینجا برسانند و شما نیز باید تلاش کنید پرچم‌داران خوبی باشید.

گفتنی است در پایان این مراسم از برخی از نیروهای پایور از سوی فرمانده نیروی زمینی ارتش تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز