خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در مسجد جامع المهدی شهر ری: / کامل /

در سخنانم اغراق و دروغ وجود ندارد / انقلاب نکرده‌ایم که ظاهرها عوض شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۳۶۳

اگر جای نقصی می‌بینید از انقلاب نیست / اصل انقلاب به توده‌های مردم بر می‌گردد / حکومت توحید می‌آید، ‌ بهار خواهد آمد.

رییس دولت نهم ودهم با تاکید براینکه در سخنانم دروغ و اغراق وجود ندارد گفت: ‌باید بگوییم که ما انقلاب نکرده‌ایم که ظاهرها عوض شود. یعنی عده‌ای با ظاهری بروند و با ظاهری دیگر روی کار بیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در مسجد جامع المهدی فلکه اول دولت آباد برگزار شد، ابراز داشت: شما می‌دانید که بنده فعلا قصد سخنرانی ندارم اما واقعیت این است که از بنده دعوت شد واز آقای مجاهد که بنده را به دولت آباد و شهر ری دعوت کردند، تشکر می کنم. براساس مسوولیت و تکلیفی که بر گردن من است به اینجا آمده‌ام تا یک بار دیگر انقلاب اسلامی را با هم مرور کنیم و اهداف والا و آسمانی آن را که باید دنبال کنیم، یادآور شویم.

وی ادامه داد: لازم است که در ابتدا دهه فجر را به محضر امام عصر(عج)، رهبری و مردم ایران تبریک عرض کنم و در این بین بهترین حرفی که می توانم بزنم، حرف از خود انقلاب است چرا که این انقلاب بعد از بعثت پیامبر(ص) مهمترین رویداد بود و کسانی که بنده را می‌شناسند می‌دانند که در سخنانم اغراق و دروغ وجود ندارد چرا که انقلاب از جنس بعثت و از خط بعثت است و انرژی که از مردم و از ملت ایران آزاد شد، انرژی بود که در کشورهای دیگر ملموس و مشهود بود.

رییس جمهور سابق با بیان اینکه بنده حداقل به ۱۰۰ کشور جهان سفر کردم و با علما، متفکران، رسانه‌ها و دانشگاه‌هیان گفت‌وگو کردم، اظهارکرد: باید بگویم رد پای انقلاب اسلامی در ادبیات، هنر، حرکات سیاسی و تحرکات ملت‌ها قابل مشاهده است و هر جا که می‌رویم سخن از ایران است و سطح تمامی اخبار در خصوص ایران است. لذا معلوم است که امروز ایران بدون ارزش‌های برآمده از انقلاب معنی ومفهوم ندارد.

وی افزود: ایران نماد خداخواهی، عدالت‌جویی و ظلم ستیزی است و امروز شعار اساسی مطرح است که چرا انقلاب کردیم و اگر فراموش کنیم برای کدام هدف انقلاب کرده‌ایم ممکن است شیاطین راه به هدف را از ما بگیرد. به طوری که عده‌ای در مسند این کارها بودند و انقلاب کردند با عده‌ای متفاوت بودند. یعنی باید بگوییم که ما انقلاب نکرده‌ایم که ظاهرها عوض شود. یعنی عده‌ای با ظاهری بروند و با ظاهری دیگر روی کار بیایند و یا اینکه بگوییم برای تغییر ادبیات و تغییر قیافه‌ها انقلاب کرده‌ایم.

رییس جمهور سابق تاکید کرد: ‌ باید بدانیم انقلاب نکردیم که عده‌ای بروند و عده‌ای دیگر بیایند. انقلاب نکردیم که فرقه‌ها و گروه‌ها در شکل دیگر جایگزین یکدیگر شوند چراکه انقلاب برای ارزش‌های متعالی ودیگری بوجود آمد.

احمدی نژاد اظهار داشت: همه بدانندکه انقلاب برای رهایی همه زنجیره‌هایی است که انسان را درگیر خود کرده است. انقلاب خواستار رفع ظلم و ستم است و راه را در برابر انسان‌ها باز کرد و آرمان‌های انسانی را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه انقلاب رابطه انسان‌ها و آسمان را برقرار کرد، ‌ گفت: اگر این ارتباط نباشد انسان له شده است مانند کسانی که در کاخ سفید کار می‌کنند. از همین رو امام(ره) فرمود ملت ایران امروز الهی شده است و خلاصه انقلاب آمد تا مقدمه‌ای شود برای اصلاح مدیریت فاسد و استکباری جهان و مقدمه‌ای برای برپایی توحید به رهبری امام عصر(عج).

احمدی‌نژاد ادامه داد: روشن است برای چه انقلاب کرده‌ایم. بعضی‌ها حرف‌هایی زدند که امروز آن را بازگو می‌کنند اما روشن بود که ملت ایران مخالف ظلم و موافق عزت انسان‌ها بود به گونه‌ای که امروز در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب در مقطع اول هستیم و اگر می‌گویم در مقطع اول دلیلش این است که انقلاب اسلامی و الهی، انقلابی است که می‌خواهد عدالت وعشق را برپا کند لذا برپا کردن عدالت در یک جغرافیا ممکن نیست.

وی با طرح این پرسش که از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که باید بگوییم قبلا کجا بوده‌ایم و الان به کجا رسیده‌ایم، اظهار کرد: ‌ لذا تمام دنیا بداند کسی نمی‌تواند و نباید خیال کند که می‌تواند تصمیمی را به ایران تحمیل کند. اینکه عده‌ای بخواهند در آن سر دنیا برای ایران تصمیم بگیرند بخدا همین ملت نمی‌گذارند که آنها برایشان کوچکترین خط مشی را مشخص کند.

رییس جمهور سابق از دیگر دستاوردهای بزرگ انقلاب را حفظ سرزمین عنوان کرد و گفت: در ۲۰۰ سال اخیر یعنی در دوره قاجار و پهلوی به دلیل ضعف این حکومت‌ها وسعت ایران به نصف کاهش پیدا کرده است اما انقلاب نگذاشت که حتی یک سانتیمتر از خاک ایران از آن جدا شود. باید پرسید که آیا امروز در دنیا کسی جرات تعرض به ایران را دارد؟ باید گفت هم اکنون ملت ایران برای آنها تره هم خرد نمی‌کند.

وی به عمران و آبادی کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی چندین سد و مجموعه‌های عمرانی بسیار بزرگی درکشور ساخته شده است و عمران شهری و روستایی صورت گرفت و من معتقدم که می‌توانستیم بهتر هم عمل کنیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به مباحثعلمی پس از انقلاب اسلامی، گفت: در بحثعلمی باید بگویم که در حکومت قدیم، ایران هسته‌ای و ایران فضایی وجود نداشت. ایران هسته‌ای و ایران فضایی کجا و ایرانی که این مولفه‌ها از قبل در پیکره خود نداشت کجاست. البته نواساتی داشته‌ایم و بسیاری از قضاوت‌ها درباره انقلاب بر می‌گردد به همین عملکردها ولی اصل انقلاب به توده‌های مردم بر می‌گردد که باید این‌ها را تفکیک کرد که اگر تفکیک و تقویت نکنیم مشکل پیش خواهد آمد. باید تصویر آینده و امید به آینده را تشریح کرد.

وی در ادامه افزود: باورهای ملت ایران امروزه به باورهای جهان تبدیل شده است و شما می‌دانید اگر آرمانی در یک ملت زنده باشد آن آرمان‌ها عملکردها را اصلاح خواهد کرد. اما اگر امید به اسلام در آرمان‌های ملل وجود نداشته باشد، این امید از بین خواهد رفت. لذا باید عدالت خواهی زنده باشد. به طوری که اگر در زمان پیامبر(ص) پیام ایشان در دل و اندیشه مردم زنده بود اوضاع آن موقع اصلاح می‌شد و مشکل این بود که غفلت در اندیشه‌ها شکل گرفته بود و اهداف شیاطین هم در آن موقع در مردم رسوخ کرده بود.

رییس جمهور سابق در بخش دیگری از سخنان خود به مباحثی در حوزه باورها و آرمان‌ها پرداخت و گفت‌: اگر بخواهیم تمامی آرمان‌ها را در یک جمله خلاصه کنم باید بگویم که این آرمان‌ها تمهیدات و مقدماتی برای استقرار حکومت توحید و عدالت به رهبری امام عصر(عج) است و تنها دلیل آن به این علت است که آسمان‌ها و زمان می‌بایست از عدالت وعزت پر شود. این عزت زمانی نمایان می‌شود که خداوند در آنجا حاکم شود و در آن روز موعد تمامی صالحان حاضر خواهند بود.

وی با بیان اینکه اراده قطعی الهی، برای تحقق ظهور خواهد بود، خاطرنشان کرد: هر اتفاقی که می‌افتد در این راستا است چرا که خداوند می فرماید یک حکومت الهی و پاک و سرشار از توحید در راه است. لذا تکلیف روشن است. هر تلاشی در این جهت در راستای همان فرایند رسیدن به حکومت توحید تلقی می‌شود لذا انقلاب، کلمات و نگاه امام(ره) همین راه را بازگو می‌کرد چرا که امام(ره) گفتند در هر جای جهان که ظلم است مبارزه هم هست.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌ در سال ۵۷ خیلی‌ها گفتند که امکان ندارند این انقلاب رخ دهد و به نوعی با باورهای ملت بازی می‌کردند لذا امام باورهای ملت ایران را عوض کرد و مطالبات مردم هم عوض شد و به محض پیروزی انقلاب تمامی آن سخن‌ها به خصوص سخن‌های مخالفین ساقط شد.

رییس جمهور سابق با تاکید براینکه هرکسی باید تلاش کند تا حکومت صالحان برقرار شود و اگر کسی امام را بشناسد می‌تواند راه امام(ره) را هم بشناسد، اظهار کرد: اکنون اندیشه عدالتخواهی به سرعت در دنیا منتشر شده است چراکه انقلاب اسلامی پاک است و اگر جای نقصی می‌بینید از انقلاب نیست به گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) دست و پا مردم را می‌شستند و به آنها خدمت می‌کردند و رهبری ما هم گفته‌اند که خدمت به مردم افتخار است.

رییس دولت نهم و دهم در پایان مراسم بیان داشت که حکومت توحید می‌آید، ‌ بهار خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز