خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام مصلحی:

نباید از جدا شدن افرادی با سوابق انقلابی از مسیر انقلاب وحشت کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۳۶۸

انقلاب اسلامی باعثبیداری کشورهای منطقه شده است، برخی هنوز این تحرکات در منطقه را بیداری اسلامی نمی‌دانند، انشاءالله آنها هم روزی بیدار شوند؛ هرچند آنکه خود را به خواب زده را نمی‌توان بیدار کرد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه ریزش‌های برخی در دوران انقلاب امری عادی است، گفت: این موضوع که برخی وسط راه انقلاب، ممکن است کم بیاورند باید عادی‌سازی شود نه اینکه وقتی فردی با سوابق انقلابی آن چنانی در بین راه، از انقلاب جدا شد، وحشت کنیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی وزیر سابق اطلاعات، امروز در همایش فجر آفرینان، که در شهر همدان برگزار شد، بیان کرد: مسیری که امام خمینی(ه) مشخص و حیات طیبه‌ای که تعریف کردند در مسیر انقلاب، ولایت و امامت است، امام(ره) محور حرکت و فجر آفرینی بود و مقوله‌ای به نام ولایت مداری را در کشور ایجاد کرد که بر این اساس حرکت انقلاب شکل گرفت.

وی افزود: ولایت‌ فقیه عامل استمرار نظام اسلامی است، ولایتمداری به دو بعد «سلبی» و «ایجابی» تقسیم می شود، اسلام مباحثمعنایی و کلیدی خود را همیشه در بعد سلبی و ایجابی مطرح می‌کند، توحید یکی از مقولات مهم در دین مبین اسلام است، با توجهی کوتاه به واژه «قولوا لااله الا الله تفلحوا» در می‌یابیم که دعوت به توحید، ابتدا سلبی بوده یعنی باید تمام اله‌ها را دور ریخته و بعد به خدای یکتا روی آورد.

مصلحی گفت: مباحثسیاسی و حکومتی نیز یکی از کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین مقولات در نظام اسلامی است، متأسفانه برخی به دلیل عدم شناخت از اسلام و عدم آگاهی، آن طور که باید نتوانستند مبانی کلیدی این حوزه را از قرآن استخراج کنند، در مقوله سلب و ایجاب بحثبر مقوله ولایتمداری است و در این خصوص باید به آیات ۵۱ تا ۵۶ سوره مائده توجه شود، سوره مائده یک سوره حکومتی است و زمانی که پیامبر اسلام(ص) در مدینه حکومت تشکیل داده بودند این سوره نازل شد، آیه ۵۱ سوره مائده ولایتمداری سلبی را بیان می کند و می فرماید: ولایتمدار یهود و نصارا نباشید خطاب این آیه به مؤمنین است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید توجه کرد یهود و نصارا چه کسانی هستند و قرآن در مورد آنها چه می گوید و باید دید در طول بیش از هزار و ۴۰۰ سال از تاریخ اسلام یهود با مسلمانان، پیروان این این دین با مسلمانان چه کرده و در قرآن در مورد یهود چه دیدگاهی وجود دارد؟ قرآن کریم ابعاد مختلف زندگی قوم یهود، از نکات مثبت گرفته تا منفی را تشریح می‌کند که این موضوع دارای پیام خاصی است، در تاریخ قومی پیدا نمی شود که مانند یهود به بشر ضربه و لطمه زده باشد، در قرآن کریم آیاتی در مورد یهود وجود دارد که می فرماید در مقطعی کار قوم یهود به جایی می رسد که قوم برتر می شود اما اینگونه می تواند بماند؟ قوم یهود چه کار کرده که قوم برتر می شود؟ و آیا با پیامبر خود همراهی داشته و آیا این برتری تا پایان ادامه دارد، در آیات بعدی قرآن تصریح شده که این قوم برتر به بدترین قوم ها بدل شد و در جایی دیگر خداوند می فرماید: قوم یهود برای مؤمنین و ایمان آورندگان جزو دشمنان تند رو و شدید است.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: وقتی صحبت از قوم یهود می شود منظور یهود صهیونیست و مسیحیت صهیونیست است باید دید امروز برنامه این قوم برای براندازی انقلاب اسلامی چیست؟ با نگاه به تاریخ صدر اسلام، می بینیم در تمام جنگ‌های پیامبر(ص) به جز جنگ احد و بدر، یهود نقش کلیدی را در مقابله با ایشان داشته است، یهود دنبال این بود که نهضت پیامبر(ص) را با جنگ سخت تمام کند اما بعد از رحلت پیامبر(ص) به دنبال این بود که با یک جنگ نرم و سنگین اسلام را از توسعه و حرکت پر شتاب باز دارد، یهود در ابتدا اقوامی که به پیامبر(ص) ایمان آوردند را بررسی کرد تا متوجه شود کدام قوم ظریف تر است و می توان با سطله بر آن قوم آنها را به جان اسلام انداخت و در این بررسی ها متوجه شد که قوم بنی امیه شکننده ترین قوم برای این کار است.

مصلحی گفت: پیچیده‌ترین مشاوران یهودی در دربار معاویه وجود داشتند، و جنگ نرمی وسیع علیه اسلام و حضرت علی(ع) به راه انداختند، این جنگ نرم تا بدان جا پیش رفته بود که وقتی حضرت علی(ع) در محراب عبادت شهید شدند، برخی گفتند «مگر علی(ع) نماز هم می‌خواند؟»

وی با بیان اینکه معاویه موجودی مکار، پیچیده، ضد دین و دغلباز بود، ابراز داشت: این موجود حیله‌گر با استفاده از مشاوران یهودی خود با «استفاده از دین علیه دین» به مقابله نرم با اسلام برخاست، معاویه ۴۱ سال حکومت کرد که ۲۰ سال بر شامات و ۲۱ سال بر کل جهان اسلام از جمله پاکستان، افغانستان، ایران، کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه، عراق، شامات، مصر، اردون، فلسطین و غیره حکومت کرد.

مصلحی افزود: زمانی که حضرت علی(ع) کنار گذاشته شد تنها کسی که به دفاع از حضرت شمشیر کشید زبیر بود و گفت: حق با علی(ع) است و چرا علی(ع) را کنار گذاشتید اما ۲۵ سال بعد اولین فردی که در مقابل حضرت علی(ع) شمشیر کشید و جنگ جمل را راه انداخت همان زبیر بود، بیان کرد: باید دید چه موضوعی زبیر را به اینجا کشاند و این طراحی بنی امیه با محوریت یهود و نقش عبدالله زبیر بود.

وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر اینکه استکبار جهانی و در رأس آن صهیونیست، در مقابله با ایران اسلامی، همان نسخه شناسایی افرادی هم‌تیپ بنی‌امیه را در دستور کار خود قرار داده تا با استفاده از آنها به نظام ضربه بزند، ابراز داشت: به طور حتم در هر نهضت و حرکتی یک بنی‌امیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ریزش‌های برخی در دوران انقلاب امری عادی است، گفت: تاریخ ثابت کرده برخی تا حدی با حرکت‌های انقلابی همسو هستند و وقتی منافع آنها به خطر بیفتد و یا تحت تأثیر مسائل دیگری قرار گیرند، از انقلاب دل می‌برند، این موضوع که برخی وسط راه انقلاب، ممکن است کم بیاورند باید عادی‌سازی شود نه اینکه وقتی فردی با سوابق انقلابی آن چنانی در بین راه، از انقلاب جدا شد، وحشت کنیم.

وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سرویس اطلاعاتی انگلیس(MI۶) برای مقابله با حرکات انقلابی ضد استکباری در کشورها، دو استراتژی «تمرکز بر روی نخبگان» و «استفاده از اراذل و اوباش» را در دستور کار قرار می‌دهد، ابراز داشت: در جریان فتنه ۸۸ نیز این موضوع به وضوح مشاهده می‌شد، برخی به اشتباه می‌گویند ۹ دی فتنه ۸۸ را به کلی نابود کرد، در صورتی که فتنه تمام نشده، حماسه بزرگ ۹ دی فتنه را به هم ریخت اما تا زمانی که انقلاب اسلامی هست، فتنه‌های دشمنان علیه آن نیز وجود خواهد داشت.

وی تأکید کرد: فتنه ۸۸ با تیزبینی رهبری و همراهی مردم خنثی شد، هرچند در این میان ریزش‌هایی نیز داشتیم، فراموش نکنیم این ریزش‌ها ممکن است هم در طیف چپ صورت می‌‎گیرد؛ هم طیف راست؛ دشمن در فتنه جدید اشتباهات فتنه ۸۸ را دوباره تکرار نمی‌کند، به طور حتم موضوعاتی چون قداست‌شکنی در فتنه بعدی بروز نخواهد کرد زیرا دشمن فهمیده این موضوع مردم را به حمایت از مقدسات به خیابان خواهد کشاند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در جریان فتنه ۸۸ سرویس‌های اطلاعاتی منطقه با هدف براندازی نظام، حتی روی خطوط قرمز خود پا گذاشته بودند، بیان کرد: ناموس دستگاه اطلاعاتی هر کشوری، منابع اطلاعاتی آن است که برخی کشورهای منطقه برای براندازی ایران اسلامی، آن را به راحتی در اختیار سرویس‌های غرب قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه چند سال پیش یکی از مباحثجدی در مذاکرات هسته‌ای مسئله غنی سازی ۲۰ درصد بود، عنوان کرد: غنی سازی ۲۰ درصد برای درمان در ایران به مشکل برخورد و اندوخته در حال اتمام بود و در آن زمان بود که به دنیا اعلام شد به غنی سازی ۲۰ درصد برای درمان نیاز داریم و آن را در اختیار ما قرار دهید که در دنیا سر و صدا راه انداختند و در مذاکرات این مباحثمحور شد.

وزیر سابق اطلاعات افزود: برای مقابله با این توطئه غرب، شهید شهریاری به همراه چند دانشجوی ولایی، مشکل غنی‌سازی ۲۰ درصد ایران را حل کردند که این موفقیت بزرگ به شدت باعثعصبانیت غرب شد، در آن دوران اوباما با عصبانیت خطاب به اعضای کنگره گفته بود «چرا نگذاشتید با ایران مذاکره کنیم؟ کار به جایی کشیده که ایران خود غنی‌سازی ۲۰ درصد انجام می‌دهد»؛ هرچند اینها همه دعوای زرگری است.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه آن زمان اعلام شد باید آنچه تاکنون غنی سازی سه و نیم و پنج درصد انجام شده در اختیار فرانسه قرار دهید و فرانسه بعد از دو سال غنی سازی ۲۰ درصد می کند و به شما بر می گرداند، عنوان کرد: در پاسخ به این رفتار چرا باید به فرانسه اعتماد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی باعثبیداری کشورهای منطقه شده است، برخی هنوز این تحرکات در منطقه را بیداری اسلامی نمی‌دانند، انشاءالله آنها هم روزی بیدار شوند؛ هرچند آنکه خود را به خواب زده را نمی‌توان بیدار کرد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه انقلاب اسلامی حکم پیراهن یوسفی را دارد که بوی آن دیگر کشورها را بیدار می‌کند، آن را از نعمت وجود ولی فقیه دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز