خبرگزاری کار ایران

صالحی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن:

پیچیدگی مذاکرات به خاطر مسائل فنی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۱۸۸

به ملت ایران می‌گویم کسانی که در سازمان انرژی اتمی به عنوان کار‌شناس فنی و حقوقی در مذکرات حضور دارند٬ با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اگر می‌بینید می‌گویند امروز مذاکرات پیچیده و مشکل شده است بخاطر مسائل فنی و حقوقی است٬ گفت: گروه مذاکره کننده با رشادت، عزتمندی و افتخار از حقوق کشور دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ علی اکبر صالحی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر ارزیابی‌اش از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: امروز روزی است که هر چه از زمان می‌گذرد اهمیت ۲۲ بهمن بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۳۶ ساله مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: ۳۶ سال است که مردم در ۲۲ بهمن به خیابان‌ها می‌آیند و با صدای بلند از انقلاب حمایت می‌کنند زیرا این انقلاب بر خواسته از عشق، عقلانیت و حکمت مردم بوده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: علی رغم ایران حراسی‌ها، و تبلیغات رسانه‌های بیگانه مردم هنوز بیشترین حمایت را از انقلاب و نظام دارند زیرا جمهوری اسلامی ایران برخواسته از ملت است.

صالحی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا٬ در خصوص ارزیابی‌اش از روند مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: ‌مذاکرات مراحل حساسی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه به حضور کار‌شناسان این سازمان در مذاکرات اشاره کرد و افزود: من به ملت ایران می‌گویم کسانی که در سازمان انرژی اتمی به عنوان کار‌شناس فنی و حقوقی در مذکرات حضور دارند٬ با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر می‌بینید می‌گویند امروز مذاکرات پیچیده و مشکل شده است بخاطر مسائل فنی و حقوقی است.

صالحی خاطرنشان کرد: فرزندان شما در سازمان انرژی اتمی که جزو گروه مذاکره کننده هستند و به صورت سربازان گمنام حضور دارند بار عمده مذاکرات بر دوش آنها است و آنها هم با اقتدار و تدبیر و عقلانیت و توجیه فنی در مقابل زیاده خواهی‌ها می‌ایستند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: گروه مذاکره کننده با رشادت، عزتمندی و افتخار از حقوق کشور دفاع می‌کنند به گونه‌ای که یکی از سردمداران کشورهایی که در مذاکرات حضور دارد گفته است که ما از قدرت کار‌شناسان جمهوری اسلامی ایران در ابعاد فنی و حقوقی در حیرت هستیم.

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه آیا تا ماه مارس در مذاکرات به توافق خواهیم رسید؟ ابراز داشت: بسیار امیدوار هستم البته پیش بینی بسیار سخت است اما با توجه به اطلاعات و تحلیل‌هایی که وجود دارد راهی جز تعامل وجود ندارد و راه دیگری نیز متصور نیست چون راه‌های دیگر برای هیچ کس مفید نخواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران با اقتدار راه مذاکرات را در پیش گرفته٬ یادآور شد: رهبری در چند روز اخیر موضع ایران را به شکلی زیبا روشن کرد ایران یک مذاکره با عزت را دنبال می‌کند ایرانی که ۳۶ سال مشکلات مختلف را تحمل کرده یقینا در مذاکرات دستش را بالا نخواهد گرفت زیرا منافع و حاکمیت ملی برای نظام یک اصل است و دولت نیز از این منافع و حاکمیت ملی دفاع می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز